AVA Tammerfors-- erfarenheter någon?
lyckligtlottad1982 skrev 2011-02-14 22:14:15 följande:
Nu har vi avslutat vår utredning i Sverige och är mycket mer mentalt förberedd på en äggdonation än när vi bokade. 31 januari fick vi remiss till landstingskön för Äggdonation och läkaren vi träffade på Sahlgrenska bekräftade att vi inte stressar genom att åka till Finland redan och att jag har både högt FSH och lågt AMH. Det gjorde att det nu känns helt rätt med ÄD för vår del. Tidgare tyckte jag det var skönt att det var kötid mm för jag trodde mer på att vi kunde få något postivit besked från våran utredning i Sverige men icke. Så nu vill jag vara att tiden skall gå.
Så nu blev jag så sjukt glad när jag läste att ni fått tid efter redan 3-4 månader. Hoppas det går hyfsat fort för oss med. Jag vill helst inte göra detta mitt i semestern.. På nåt sätt så mycket social press och mycket frågor då...
Annars kan jag tips om AVA Riga som har ännu kortare kötider. Från första besöket till insättning tog det 6 veckor för mig, och då behöver man egentligen inte komma på det första besöket. I Riga är det också superseriösa, uppmärksamma och mycket trevliga. Jag var där i slutet i mitten av oktober och i början av december var jag där för ET. Och nu sitter jag här med en liten putande mage och väntar tvillingar, jag hade en otrolig tur då de fastnade på första försöket på mig.
Men jag är säker på att de är lika duktiga i Tammerfors, men jag vill ändå tipsa om detta alternativ.