• CeeJay

Före- och efterbilder för GBP-opererade

MrC skrev 2012-01-07 01:36:32 följande:
    Lite skillnad va? Jag är opad 11'e juli 2011 på Ersta sjukhus i Stockholm. I december har jag stått stilla (wonder why?), men från måndag blir det hårdkörning igen. Sista kilona ska bort och jag siktar på 78 pannor lagom till jag fyller 40 år 16'e juni.
    Snyggt jobbat ! Var tvungen att skriva det eftersom även jag fyller 40 år just den 16 juni, OCH jag har op:ades den 16 juni 2011... Har gått ner 26 kg hittills men har ingen bra bild-.. ännu Men tråden finns i mina favoriter och jag går in och gluttar på era framsteg då och då !!
  • CeeJay
    MrC skrev 2012-01-07 19:12:25 följande:
    Va?! Är vi tvilling-tvillingar!? FörvånadGlad (för er som inte förstår så är man född i tvillingarnas stjärntecken om man är född 16'e juni.)

Vad är ditt slutmål? Hur många kilon kvar?
    Vi kör ett race till 16'e juni då va? Go Go Go!

Japp, det verkar så Kul med en cybertvilling-tvilling !!

Jag hade 25 kg som första mål, och jag är lite "tvärtom" - jag har en siffra jag inte vill komma under... Vill inte väga mindre än 60 kg så nu har jag ca 5 kg kvar att "spela med". Men jag tänkte försöka bygga muskler till min 40-årsdag så jag är med på racet   
  • CeeJay

Nu kommer bilderna på mig och min resa. Förebilden är tagen för exakt 1 år sedan och då vägde jag 92 kg. På efterbilden väger jag 65 kg och jag är så nöjd med resultatet (jag har ingen bra helkroppsbild ännu men jag ser själv en enorm skillnad speciellt i ansiktet)
  • CeeJay
    lindaha skrev 2012-05-21 21:18:44 följande:
    Hur kom det sig att du fick operationen? Tänkte att de brukar ju vara så himla stränga angående att man ska ha ett visst bmi?

Jag betalade själv, jag låg inom gränsen för den BMI man "bör" ha för att göra en sk Gastric Sleeve.
  • CeeJay
    lindaha skrev 2012-05-21 21:24:28 följande:
    Det ska jag googla på :) Hur mycket kostade det att betala själv?

Jag betalade 98.000 kr och op:ades på CFTK i Stockholm. Superbra !!! (även om priset skulle kunna vara lägre men det finns många ställen där det är dyrare på).
  • CeeJay
    Sugarbabe skrev 2012-10-09 17:00:29 följande:
    hej tjejer, tittat in ett par ggr tidigare och beundrar er alla över hur ni har kämpat :)

jag har en OT fråga till er -
    finns det en gräns för hur överviktig man måste vara innan man får göra en GBP?
    Jag är 26 år gammal, har alltid varit överviktig och tjock. Är lång, 1.80 och väger i skrivande stund väldigt mycket mer än jag borde.
    Jag har provat att banta under flera år, men det slutar alltid med att jag går ner ca 5 kilo och sedan går jag upp dom igen... jag går aldrig ner mer än så... har funderat mycket på detta och för mig känns det som att det kan vara ett alternativ till ett sundare liv

Om man blir "godkänd" kan man betala själv och göra op på andra ställen än landsting. Där jag gjorde min sk sleeve gastric är gränsen BMI 30-35 för just den operationen.
Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade