Inlägg från: Tokstolla |Visa alla inlägg
  • Tokstolla

Före- och efterbilder för GBP-opererade

Full av förhoppning skrev 2011-01-03 16:43:23 följande:
    tack!! tycker jag ser äldre ut, rynkigare hahaha
    ??? På första bilden ser du ut som 40+ (Det är vad jag tycker) och på efterbilden som 16!!!  

BRA JOBBAT! =) 
  • Tokstolla
    kluckis skrev 2011-11-02 22:14:56 följande:
    Så om man har 31 är det värt att gå upp några kilo kanske?
    Idag ligger kravet på bmi över 40 (vet att vissa landsting har över 42). Kravet på 35 är endast om du har andra sjukdomar som diabetes och liknande. 

Nej, det kan aldrig vara värt att dra på sig fler kg. Du vet inte vilka skador det kan medföra på din kropp. 

Ta hand om dig. =)
  • Tokstolla
    Lyckobebisen skrev 2011-11-05 01:55:27 följande:

Kul att se era bilder!
    Jag gjorde min operation i juni 2009 och gick ner till normalvikt på 7 månader. Gick ner ytterligare lite och landade på ganska exakt minus 50kg efter ett år. Sen har jag gått upp 4kg där min kropp tydligen är nöjd. Ska dock ta tag lite mer i vikten och försöka gå ner de de igen, och gärna ytterligare 3kg efter det.

Här är bild från när jag vägde som minst (60kg) och nu står jag på 64.
    r:

Jag mår bra och äter normalt typ.. Har haft väldiga problem med att jag dumpar mycket utan anledning, kirurgen vet inte heller varför det är så, men det har börjat stabilisera sig nu, eller så har jag bara lärt mig hantera det. Hur som helst så är det helt okej ändå.

Är du säker på att du dumpar? Min man trodde att han dumpade men det visade sig vara hypoglykemi, dvs blodsockret sjönk supersnabbt och till nivåer under normalt vilket gjorde att han skakade, svettades och mådde väldigt dåligt. Hjälper det med att äta typ en bit frukt eller dricka lite mjölk? 

På apoteket finns det blodsockermätare som man kan köpa för ca 100kr- 10 testremsor.

PS. grymt jobbat! =) 
Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade