• Anonym (hmm...)

Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...

Vad ska jag tro om det?

De har jobbat ihop under ett par år. Hon är enda kvinnliga kollegan, ung och söt (såklart). Vad jag har förstått så har de jobbat ganska nära ihop då han hjälpt henne en hel del med projekt hit och projekt dit. Han har pratat mycket, mycket om henne och efter ett tag konfronterade jag honom och sa att han pratade om henne en del... Han sa att jag inte skulle vara svartsjuk och sen har det skämtats om det.
    (att han skulle haft tid att vara otrogen annat än på kontorstid har jag svårt att tänka mig då han har mig, hus och 2 barn som håller honom sysselsatt...) 
    ... men tankarna har ju funnits där då de har smsat varandra ibland lite skämtsamt under fotbollsmatcher osv (då de delar fotbollsintresse men håller på olika lag så de kan retas ibland). Hon har både hans jobbmobilnummer och privata mobilnummer. De är även vänner på FB och nu så fick JAG ett mail av henne på FB (vi är ej vänner där), där hon skrev som rubrik "Hemligt för sambon! :)" Där skrev hon att hon gärna ville köpa en julklapp till honom som tack för all hjälp hon fått med projekt .m.m, och frågade efter tips...

Eeehhhhh! Vad ska jag tro??? Har velat strypa henne förr och ännu mer nu... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 14:02

Uppdatering. Denna tjejen ska sluta på företaget vid årsskiftet, så är väl därför hon vill köpa julklapp som tack, men då kan hon väl köpa till de andra killarna där också då jag säkert tror att alla har hjälpt henne lite då och då!

• Svar på tråden Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...
  • Anonym (hmm...)
    Anonym (irriterande) skrev 2010-12-21 14:26:24 följande:
    Hej!

Jag förstår verkligen dig TS. jag hade reagerat precis som du. visst litar man på sin kille men de finns väl flickor som kan störa iaf.

och till anonym dede:
    såklart skulle ja tycka att de störde mer om de är en söt tjej än än mindre söt tjej. men de stora är ju att de kommit så bra överens och haft sina intärna skämt, som med sporten å messen..

visst behöver de inte vara något från hennes mans sida.. ts har förmodligen inget att vara svartsjuk över.

men bara för de så kan ju en liten pingla på sin pojkväns jobb störa ändå, alltså då hon går snäppet till överdrift.
    som, varför måste hon köpa något till honom i julklapp? som TS säger så finns de säkert flera andra arbetskollegor som hjälpt å varit snälla mot henne.
    Skulle ja varit hon så hade ja köpt något som gynnade honom å hans familj eller åtminstone han å sambon.
    Som biobiljetter eller något!
    Om man tänker lite och så förstår man ju att man faktiskt kan förstöra mer än glädja när man ger presenter.
    Tack, det är så jag känner...
    Jag skulle nog gjort som du sa - Köpt biobiljetter eller annat som han och sambon (jag) kunde utnyttja eftersom vi är småbarnsföräldrar som kanske tycker det vore skönt att komma iväg nångång. Det hade ju gynnat honom personligen också...
  • LaFontaine

Antagligen är kollegan mer än vanlig kollega, det vill säga vän. Således vill hon köpa en present till ts sambo, som förutom att vara kollega och vän, också hjälpt henne mycket. Jag funderar på att göra detsamma för en av mina kollegor. Hon är dock kvinna om det spelar någon roll. Måste jag också köpa present som kan användas av hela hennes familj?

Jag vet inte om ts vänner är tvingade att köpa presenter som gynnar hela ts familj. Varken mina eller  min sambos vänner är det, vare sig det är män eller kvinnor.

• Halkatla
    Anonym skrev 2010-12-21 14:26:30 följande:
    Så man ska ta hänsyn sitt utseende, ålder OCH till eventuella partners sunkiga självkänslor när man bestämmer sig för hur platoniskt trevlig man ska vara mot sina kollegor?
    Det är alltså fritt fram om man är ful och partnern har en het och glad partner.
    Ja, tänk att det tycker jag faktiskt. Att man ska ta hänsyn till helhetsbilden.
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Anonym

Lita på din man och välj inte att misstro folk bara för att de är söta.
    Problemet sitter enbart i dig och din självkänsla, projicera det inte på omvärlden. Det blir ännu jobbigare för dig själv då.

• NadiaMi

Tipsa om något som inte är så personligt och ta chansen att lära känna henne lite bättre själv istället för att direkt bemöta med taggarna utåt.
    Vem vet, hon kanske HAR planerat att köpa julklappar till de andra också. Men varför skulle hon nämna det för TS? Det får hon ju ta med Deras respektive istället.

Hade hon någon baktanke tvivlar jag på att hon skulle ha ställt frågan på det sätt hon gjorde, eller rättare sagt borde hon väl inte behöva fråga alls om de hade en så nära relation...

• M Y L F

Jag vill bara säga att vill man vara otrogen så är man det och det finns inget man kan göra åt det.

Antingen så litar man på sin partner eller så gör man det inte.

Jag ser inga som helst oroväckande moln i detta agerandet från kollegan. Jag har en del manliga kollegor som jag även har blivit god vän med. Kan man inte vara vän med det andra könet när man skaffat sig en partner?
    Jag har aldrig förstått mig på denna svartsjuka som kommer in i vissa förhållanden.

Antagligen har man ju haft ett liv innan och i det livet så hade man både manliga och kvinnliga vänner. Inget konstigt alls, men så fort man träffar någon så verkar den andre partnern tro att man är intresserad av varje kvinnlig vän man haft/har. Så är det ju naturligtvis inte och jag tycker att man ska vara glad att ens partner har ett liv utanför förhållandet också.

Men det är jag det... 

• Anonym

Klart du blir sotis. Förmodligen finns ingen anledning. I så fall skull hon inte kontakta dig och fråga. Hon kanske ger presenter till fler också. Tycker du ska berātta för maken att du tycker det är jobbigt med den kollegan men samtidigt säga att det är roligt för hans skull och att du inte rår för det. Han kan alltid föreställa sig om det vore tvärtom.

• Anonym (irriterande)

varör måste alltid alla endast utgå från sig sjävla?
    kan man inte försöka tänka tänka på hur andra har det eller känner.
    Och vet man om att någon har en partner os v så kan man väl tänka lite extra om man vill göra nån snäll gest.
    För om man nu ger bort något utan att tänka så kan den lilla oskyldiga gåvan ge upphov till ett drama i dennes förhållande eller familj.

Så vill man ge bort något fint till en vän, gör de med hjärtat å tänk på dennes hem Oskyldig

hehe.. nä  men de finns dem som är mer misstänksamma än andra. de har inte alltid att göra me ett dåligt självförtroende. de kan ha att göra me sin uppväxt etc.
    Om ja skulle få något riktigt fint å ja märkte att min sambo skulle störa sig de minsta så hade ja inte känt att de va värt den presenten.
    Därför skulle ja tänka ett steg längre iaf!

• Halkatla
    NadiaMi skrev 2010-12-21 14:52:17 följande:
    Tipsa om något som inte är så personligt och ta chansen att lära känna henne lite bättre själv istället för att direkt bemöta med taggarna utåt.
    Vem vet, hon kanske HAR planerat att köpa julklappar till de andra också. Men varför skulle hon nämna det för TS? Det får hon ju ta med Deras respektive istället.

Hade hon någon baktanke tvivlar jag på att hon skulle ha ställt frågan på det sätt hon gjorde, eller rättare sagt borde hon väl inte behöva fråga alls om de hade en så nära relation...
    Nu verkar det ju som om TS faktiskt har bemött den här tjejen väldigt trevligt, och så tar hon ut sina aggressioner här på FL istället. Det funkar väl?
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • NadiaMi
    Halkatla skrev 2010-12-21 15:06:13 följande:
    Nu verkar det ju som om TS faktiskt har bemött den här tjejen väldigt trevligt, och så tar hon ut sina aggressioner här på FL istället. Det funkar väl?
    Jo, absolut.
    Jag ville bara framhålla att det verkar vara ganska oskyldigt med tanke på hur tjejen tog kontakt och sedan slank det med lite mer text utöver det också - genom att jag tänkte på hur jag själv nog skulle reagera i en liknande situation.
Svar på tråden Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...