Stödtråd: Vuxna barn till missbrukare
Anonym (Maskrosbarnet) skrev 2010-12-20 16:03:45 följande:
Hejsan FL!Jag har nu sökt med lykta på nätet för att finna ett forum för oss vuxna barn till akoholister, eller andra missbrukare, men utan att lyckas. Varför inte starta en egen?
Min tanke är att vi här kan få lov att spy galla till folk som som vet hur det är. Att kunna få råd om hur man ska tackla olika situationer, att tackla sina egna känslor, tankar och beteenden. Att få hjälp med sitt eget föräldraskap, när man inte har en bra förebild. Ja med andra ord en plats där vi kan diskutera allt vi känner att vi vill diskutera, med likasinnade och med möjlighet till anonymitet.
De enda reglerna jag skulle önska att vi höll oss till är att vi behandlar varandra med respekt och värme. Att vi inte hoppar på varandra och anklagar varandra, utan framför kritik på ett bra sätt. Att vi kan se varandras brister och tillkortakommanden med en ödmjuk blick.
Med förhoppning om en långlevande och godgörande tråd/ Maskrosbarnet
Jag har tack och lov inte vuxit upp med en pappa och mamma som missbrukar istället fick jag bo som foster barn hemma hos min farfar och hans sambo där fans rena kläder och ma´t och tak över huvudet och mycket regler men ingen kärlek och förståelse. Därutav problemet i vuxna åldern med seperationsångest och svårt med känslor som kärlek mm Min mamma fick en anfetamin psykos när jag var 2 år och bott på boende för missbrukare och hon har även skizoferni. Kan vara jobbigt att jag känner att man får vara mamma till sin egen mamma och tanken på att hon aldrig kommer att bli frisk och är ändå bara 48 år. Och jag har en pappa som är alkolist men fungerande i livet men blir agresiv när han driker han misshandlar sin fru och har även misshandlat min mamma. Ibland kan man ifråga sätta sig själv varför man förlåtit sin pappa för allt ont han gjort minn mamma. Min pappa ringer mig aldrig på födelsedagar eller andra dagar kånns som man inte finns ibland saknar faktiskt dem som har sina föräldrar som bryr sig....Kan bli så biter ibland när unga barn som blir ireterad på sina föreldrar för att dem bryr sig då skulle dem veta vad andra avundas dem för det.