Inlägg från: Wittra |Visa alla inlägg
  • Wittra

Jag blir galen på vissa föräldrar!

Förstår inte heller vitsen med att vara ute så mycket. Nu senaste veckorna har det varit svinkallt och när jag läser TS´s inlägg får det mig att tänka på hur det var för mig i förskolan/grundskolan....jag hatade raster då vädret var svinkallt eller också ösregn..men ut skulle vi! Jaahaadå, ut och ut och ut...jag hade på mig bra men frös ändå...kan säga att hade jag varit den som kissat på mig och mina föräldrar fått veta att skolan FORTFARANDE försökte få ut mig på rasten så hade de placerat mig på annat dagis. Jävla dumheter att låta ett stackars fruset barn vara ute och pinka ned sig gång efter gång. Ni säger att ni gått in med henne direkt..... ? men ändå har det hänt 2 ggr`...alltså gick tvang ni ut henne igen alltså.
    Usch!!

Som någon skrev, varför ska ungar tvingas ut i ur och skur medan äldre barn samt vuxna inte har det så`? Frisk luft i all ära men herregud,  nån måtta kan det väl vara...speciellt i närmare 20 grader köld....jösses!

• Wittra
    hallonfot skrev 2010-12-18 07:44:01 följande:
    Först kissade hon på sig i onsdags, då gick vi jag in med henne. Sen kissade hon på sig i torsdags, då gick min kollega in med henne. Sen pratade vi med föräldrarna om det. Igår var jag ledig, och vet inte om vad flickan hade för kläder då. Men på måndag får jag se om föräldrarna lyssnade.
    Ute är vi minst en timme om dagen. Det handlar om att barnen vill och behöver gå ut. Det funkar inte att sitta inomhus med 25 barn fördelat på tre personal en hel dag. Avdelningarna är små och inomhus får dom varken springa eller hoppa omkring, vara högljudda mm. om vi inte går ut blir det fullkomligt kaos
    Så ena dagen kissar hon ned sig i ..eh, protest, o så går ni ändå ut med henne dagen därpå? Jag fattar att 25 barn blir krävande och rastlösa men varför måste ALLA vara ute? Vill minnas att min förskola gjorde så att de ungar som ville vara ute fick vara det och dem som var frusna och ville in fick vara inne. Visst, man var tvungen att vara ute i ett par minuter, kanske en kvart för att få friska luften men sen kunde man vända inåt igen. Ni hade 3 i personalen? Kan inte en personal vara inne och 2 ute då?

Protesterade inte tjejen när hon fick gå ut dagen eftert, trots att hon kissat ned sig innan? Stackars liten....
  • Wittra
    hallonfot skrev 2010-12-18 08:20:32 följande:
    Nej, hon protesterade inte mot att gå ut nästa dag. Hon frågade redan när hon kom 06:30 på morgonen om vi inte skulle gå ut i snön snart. Som sagt, är hon en av dom som är mest ivrig att få gå ut, så även i torsdags
    vad har ni sagt till föräldrarna..blev dem inte bestörta då deras dotter pinkar ned sig i kölden? Får man fråga vad för typ av plagg hon har på sig egentligen? Jag hade rejäl overall, ordentliga stövlar/kängor, mössa och vantar som barn....

vad för plagg föreslår ni att hon ska bära? Hemskt att hon vill vara ute men fryser så då...trodde nämligen inte var hon "ute-barn" på det viset...
  • Wittra
    hallonfot skrev 2010-12-18 08:43:35 följande:
    Vi sa till föräldrarna precis som det är. Mamman blev förbannad på tjejen för att hon hade kissat på sig, vilket jag blev arg över. Hon har en tunnfodrad galonoverall. Sådana overaller är jättebra när det är några plusgrader och slasks och blask. Men nu när det är kallt funkar den inte. Dessutom har hon väldigt tunna vantar och mössa och ingen halsduk eller liknande. Vi skulle tycka att det var bra om hon hade en overall som tål många minusgrader och bättre vantar och mössa och en fuskpolo eller halsduk
    usch, dåligt av mamman att bli arg över nåt sånt! Eller ja, klart inte tjejen ska sätta i system att kissa på sig men å andra sidan är hon väl så liten att hon inte kan rå för det kanske?

Hmm, ja svår sits....inte kan ju ni heller ha massa extrakläder liggande som ni själva kostat på. Det skulle ju inte funka det heller menar jag.....hur blev reaktionen på detta med att skaffa varmare kläder? Ställde hon sig helt frågande till det och liksom tyckte att dottern var redan ordentligt klädd?`

Låter jobbigt, mest för barnet men också för er......:(
Svar på tråden Jag blir galen på vissa föräldrar!