Inlägg från: AngelandDevil |Visa alla inlägg
  • AngelandDevil

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Maajsi: Styrkekramar! Hjärta

• AngelandDevil
    Maajsi skrev 2012-08-15 21:57:37 följande:
    i lördags åkte jag in på förlossningen pga värkar och ond tapp. Mycket riktigt så var tappen påverkad å minskad till 2,5 cm. Fick ligga inne till i måndags med bricanyl dropp och även kortisonspruta för å påskynda lungmognaden, Som tur var fick man stopp på det. Vill inte ha ut honom ännu. Dock så passande att detta händer då det denna vecka är samma tidpunkt som när jag tappade lillen och födde honom. Huvva, hur mycket ska man orka? Jag ska banne mig ha igångsättning för mitt psyke klarar inte av att inte veta hur länge som helst. Läkaren sa att det troligtvis var pga av mitt psyke som detta hände i helgen och att jag måste ta det lugnt, Tur man planerade att plugga istället för att jobba för det fick jag absolut inte, Och jag orkar inte tjorva med fk heller. Ska även höra med läkaren om det är nå på gång då jag känt av en extrem mensvärk ända bak i ryggen sen jag kom hem i princip. För övrigt hoppas jag att allt fortfarande ser bra ut imorgon, flöde vikt osv.
    Jag håller verkligen tummarna för att allt ser bra ut och att han stannar kvar! Du kan klara det bara du tror på dig själv. Kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste vara.
    Babydreamer skrev 2012-08-16 01:59:24 följande:

Usch vad jobbigt för dig Maajsi. Hoppas bebis stannar i magen iaf lite till så han orkar med världen utanför sen. Tänker massor på dig,! Den 14 augusti kom min son till världen på BF+7. Han vägde 3855g och var hela 53 cm lång. Det var en väldigt lång och delvis jobbig förlossning. Kommer skriva mer senare. Just nu mår vi under omständigheterna bra
    Men STORT grattis! Skrattande Vad otroligt roligt att höra. Väntar också på bild och din förlossningsberättelse med spänning.

• AngelandDevil

Maajsi: Du verkar ha haft det kämpigt och det är skönt att höra att lillen ändå följer sin kurva och att du fått dina extrakontroller! Det måste vara jätte tungt för dig/er att ni miste er lilla ängel men försök att hålla fokus på det som är bra just nu, i denna stund. Sorgen kommer alltid finnas där men den blir lättare att hantera med tiden tror jag. Och ja, tiden har inget slut vilket har både sin fördelar och nackdelar! Hjärta

• AngelandDevil

Men åh vad underbart maajsi! Grattis! Skrattande

• AngelandDevil

DazHamster: Går också in här och kikar titt som tätt. Flört Här funderas det på att börja försöka till våren eller hösten. Vill jätte gärna vara gravid redan nu men försöker hejda mig av både praktiska skäl och att maken helst vill hålla sig till "planerna" Tungan ute

• AngelandDevil

Jag här är min sötnos som hunnit bli 15 månader vid detta laget! Hjärta

• AngelandDevil

Men åh, STORT grattis HelenFr!

• AngelandDevil
    Maajsi skrev 2013-03-22 23:36:02 följande:
    Håller med dig Dazhamster! Man får aldrig nog. :) man längtar nästan efter en till. Förresten, någon i gruppen som planerar en till? Var ju ett tag sen de flesta av oss fick sist :)
    Har haft funderingar på det men vill vänta ett tag till. Vill gärna att A ska vara mellan 3-5 år när ett syskon kommer så vi väntar lite till. Längtan kom i höstas men det kändes inte som rätt tillfälle att skaffa barn med tanke på A:s ålder och nu så känner jag att jag kan lika gärna vänta ett tag till. Har inte bråttom för tillfället, vissa stunder vill ja ha ett barn till nu och vissa vill jag vänta, så stor ambivalens. Flört
  • AngelandDevil

Jag lever! ;) Sonen fyller 2 i september. Tiden har bara försvunnit iväg!

• AngelandDevil
    dellz skrev 2013-08-13 07:09:31 följande:
    Jag lever ;) min tös blir två i okt å hennes syster blir en vecka idag ❤

Men oj en till liten! GRATTIS!! :D
  • AngelandDevil

Ja det har varit en bra tråd! :) Jag är faktiskt gravid igen. v. 11+2 idag så jag hoppas att allt går vägen! Härligt att ni ska börja försöka snart igen. :D

• AngelandDevil

BabyW: Vad härligt att ni är på G igen. Du får jätte gärna berätta hur det går för er! :D Vart man är mentalt i själen spelar stor roll tror jag i alla fall. :)

Chokladmuffins: Grattis till graviditeten! ;) Ja jag var beräknad den 19:e september men sonen tittade ut den 13:e. Nu är jag beräknad till 21 juli så en månad efter sig ungefär. :)

Maajsi: Jag mår ganska bra nu. v. 12+1 idag så symtomen har börjat lägga sig. :) Om 6 dagar är det VUL, nervig!

• AngelandDevil

Ja, om det är några här som vill så är jag gärna med. :)

VUL gick fin fint! Ett pickande hjärta. Hjärta Idag är det v. 16+4 så tiden rullar på. Glad Hur går det för dig Maajsi?

• AngelandDevil

Ja, allt såg fint ut på RUL också. Beräknat BF 25 juli i slutändan. Glad Ja, jag är i v.19+0 idag så nästa lördag är det halvvägs genom hela graviditeten. Helt sjukt! Jag har ju knappt börjat känna mig gravid än och så är det över snart. Tungan ute

• AngelandDevil

Hur har det gått för er allihopa? Har det blivit några bebisar? Hur gamla är era barn nu i så fall? Nya graviditeter på gång? Glad

Hos oss bor numer Arkin på 4,5 år och Luna på 1,5 år. Swish sa tiden! Förvånad

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!