• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Limpan 83 skrev 2011-04-09 17:01:37 följande:
    Åhh babyW, har tänkt på dig hela helgen och var tvyngen att kika in här en snabbis bara för att se hur det går för dig!! men ett streck, det låter ju onekligen väldigt lovande!!! Duktig du är som kanske håller dig enda tills på måndag! Men det är nog klokt! Jag håller återigen mina tummar här och tror faktiskt att det tagit sig för er!

Stor kram
    Tack, söta du, för tummar och tankar!!! Hjärta  Fast jag aldrig fått något själv förut, så tror jag ändå bara att det är ett spökstreck... 
    Bia 80 skrev 2011-04-09 17:31:40 följande:
    Håller oxå tummar o tår!
    Du brukar väl ha punktlig mens oxå väl och plussar sent.... Hoppas hoppas för er skull att det är ett fint plus! 
    Ja, den kommer ju alltid 15 dagar efter ÄL. Jag har ju stenkoll på min ÄL (nästintill på timmen ju  Flört) iom tabletter och sprutor.

Tack, snälla!!  Hjärta
    DazHamster skrev 2011-04-09 18:01:57 följande:
    Hihi gud så spännande ja sitter på nålar hela helgen nu :D Men där plus strecket ska komma upp är det en rosa nyans i snarlik färg som kontrollstrecket eller är det en vit/grå skugga där? är det en rosa nyans så vågar ja mig nog på ett GRATTIS =) för spökstreck är vit/grå du kommer väl ihåg mina test som ja la ut de var verkligen spökstreck =)
    Kan du inte lägga ut en bild så man får se? =) om det har tagit sig så tror ja på en flicka här nämligen läst på många ställen att "tjejspermierna" överlever längre men är långsammare medans "pojkspermierna" är snabba som attan men lever inte lika länge ;) sen får man väl ta de med en nypa salt också men lite roligt ändå om de verkligen är så ;)
    Hihi!! Gullig du är som sitter på nålar!!  Hjärta  Jo, jag har förstått att spökstreck är vita/gråa, men detta är lite svagt rosa, men då med starkare kanter och rosa färgskuggor intill. Det jag jämförde med var ju klart de vita fältet bredvid kontrollstrecket. Syns inte alls lika bra på foto som i verkligheten... Rynkar på näsan 

Hur som helst så tror jag ändå inte på annat än spökstreck, om jag ska vara ärlig!! Så jag har inga stora förhoppningar. Mest besviken på att testet inte fungerade nu när jag tagit mod till mig och testat...

❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Äsch, det syns ju inget på bilden när den kom upp på skärmen...  Skäms

• BabyW
    BabyW skrev 2011-04-09 19:38:09 följande:
    Tack för timmarna!!
    BabyW skrev 2011-04-09 19:40:22 följande:
    Tack för tummarna!!
    Demon  JÄ-LA MOBILAPP!!!!!  Demon  Skrev mycket mer men det försvann båda gångerna... SUCK!!!!

Jo, vad jag skrev var;

Tack för tummarna!!  Hjärta

Och ett jättestort GRATTIS till dig på din födelsedag/i förskott/i efterskott!!  Tungan ute  Du får önska dig en liten i 40-årspresent helt enkelt...  Drömmer  Hoppas du får som du önskar!!  {#emotions_dlg.flower}

Förstår dig precis!! Jag och min kära man firar 2-årig bröllopsdag den 30 december och då är det dessutom 1 år sedan vi skulle fått vår lille/lilla... Så tills dess önskar jag mig en liten (i magen åtminstone)!!  Skrattande  Det bör man väl kunna hinna med, tycker jag?!  Flört
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-04-09 20:13:20 följande:
    Hmmz jadu de e klart det är ett streck där men svårt att avgöra då ja tycker att är rosa över halva testet så gör ett nytt test imorn eller på måndag =) vad konstigt att du fått färg lite här åh där på testet har själv aldrig varit med om det faktiskt... jo ang. de där med låghormonare de beror väl oftast på hur snabbt ägget fäster ju, ju längre tid de tar desto senare börjar ju kroppen producera hcg så vi hoppas på ett tydligare svar här om någon dag =) med tanke på att du hade alla möjliga konstiga känningar så tidigt :D
    Jag hoppas verkligen att de lyckats för er nu ni har ju fasiken kämpat längst av alla inget illa menat tjejer men de tär verkligen på krafterna :/ ja hoppas sjävklart att alla får sina plus väldigt snart =) vi är inne på vårt 15:e försök nu :S
    Jag ser de som så att visst blir man gravid direkt så självklart är det barnet väldigt mycket älskat men ja tror att han man försökt mycket längre desto ännu mer kärlek känner man och att de var värt alla tårar åh hysteri utbrott för varje månad som gått =)
    Jo, visst har det att göra med när ägget fäster. Jag kanske har en svårfäst livmoder, helt enkelt.  Flört  Eller ja, uppenbarligen har jag ju det.  Obestämd

Åh tack, för dina värmande ord, söta du!! Så gulligt skrivet...   Hjärta  Håller helt och hållet med dig, på det sista du skrev!!! Exakt så känner jag med. Och verkligen inget illa menat mot er som lyckas direkt. Det är inte avundsjuka eller missunsamhet på något sätt alls, så jag hoppas ingen tar illa upp..?  Skäms
    MiAmore skrev 2011-04-09 21:03:16 följande:
    BabyW: Spännande med testet *ler* Jag hade nog inte klarat av att vänta tills på månd med att testa mig igen *ler*
    Ja, lite spännande är det iofs.  Glad  Men visst ser det inte positivt ut på riktigt..? Bara nåt spökgrejs, tycker jag, även om det är svagt rosa... Äh, jag vet inte!  Obestämd
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-04-09 21:53:58 följande:
    Men din mens lyser med sin frånvaro fortfarande? Vad har du för slags symptomer just nu utan att känna efter om du förstår ;)
    Yepp!! Det gör den!  Glad

Har samma symptom som jag haft minst en vecka nu. Skrev dem i ett inlägg igår. Kopierar från det:

- Grym halsbränna från och till i styvt en vecka, som till och med går över mot lätt illamående.
    - Brösten har blivit ett par cm större och när jag ändrar läge (typ lägger mig ner eller böjer mig fram), så spränger det i dem - också detta i över en vecka
    - Molvärken kom redan 4-5 dagar efter ÄL (liiite tidigt för att vara PMS-symptom, tycker jag) och den har känts av hela dagarna. Ibland mer och ibland lite mindre. Jag är så svullen nederst om magen att jeansen gör ont och knappt går att knäppa (jag har turen att i vanliga fall ha en helt platt mage annars)
    - Min temp håller sig hög ännu
    - Och sen får jag jag sådana värmeattacker där jag blir helt blossig i ansiktet och bara måste slänga av mig min tröja på direkten...

Det är ju rätt konkreta symptom som inte direkt går att "tänka fram", eller vad jag ska säga... Om jag tänker efter/känner efter, så är jag trött, yr och lite moody också, men det beror garanterat på allt som händer med min dotter just nu, så det lägger jag ingen vikt vid alls.  Och de tre sakerna hänger ju liksom lite ihop oavsett vad de beror på. Är man trött så blir man grinig och får man inte sömn ordentligt så blir man ju lätt yr. Eller jag blir iaf...  Flört

Men jag tror, helt ärligt talat, att mensen kommer inom de närmsta dagarna ändå. Tycker mitt test borde vara tveklöst positivt annars, eftersom jag är på ÄL+17 idag. Men har inte mensen kommit tills måndag morgon (vilket den säkert gör iofs), så tänker jag testa igen iaf. Så får vi se då... 

Det är väl antagligen inte meningen att vi skulle lyckas nu heller, antar jag...  Obestämd
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-04-10 02:18:24 följande:
    Du tjejen ryck upp dig nu =) så länge mensen inte har kommit så är de suveränt =) PLUS alla symptom du har för mig råder de ingen tvivel om en liten knodd där inne (allra helst då du käkar pergo därför jag inte tvivlar) =) men förstår att du lever i ovissheten åh vill ha de svart på vitt :/
    Men har inte din mens kommit tills på måndag och du får inge plus så tycker ja du ska ringa och fråga din läkare som du går till om pergon verkligen kan få kroppen sådär ur balans för ja tror verkligen inte de...
    Hoppas det löser sig med jäntan din så att ni alla få må bra =) skickar en JÄTTESTOR kram och en lyckospark i stjärten ;D
    Tack för dina peppande ord, vännen!!  Glad  Är helt med på ditt tankesätt!  {#emotions_dlg.flower} 

Angående min dotter så har vi en lång period framför oss innan vi lär se någon förbättring, är jag rädd. Men vi är ju mitt uppe i en utredning och vi har börjat få hjälp, vilket är jätteskönt!! Men det hela tar rätt lång tid innan allt är klart och innan hon fått den hjälpen hon behöver. Plus att vi andra i familjen behöver lära oss förstå och anpassa oss också...  Obestämd  Men det blir väl bra sen hoppas vi!!  Glad

Tyvärr kom det lite rosa på pappret igår kväll och i morse hade det kommit mer. Rynkar på näsan Som vanligt utan någon förkänning!! Om jag ändå bara kunde känna av det lite innan, så hade det varit lättare. Det är väl bara att gå på nästa cykel?!  Obestämd

Tog iaf ett nyt test i morse för att få klarhet i om det var spökstreck igår eller inte, och det var mycket svagt positivt idag (ljust rosa). Så det var nog trots allt inget spökstreck igår... Men strunt samma! Nu är det en ny cykel och dags att ta nya tag!!  Skrattande

Ska till gyn imorgon och ta nåt mer blodprov. Så det var väl egentligen bra att mensen kom, för det ska tas dag 3-5 i cykeln.

Tack för all stöttning och alla positiva tankar från alla er gulliga tjejer här inne!!  Hjärta  Det gjorde allt mycket lättare!

Stora varma vårkramar  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    madde198702 skrev 2011-04-10 02:36:19 följande:
    Jag behøver eran hjälp tjejer! Sitter på jobbet så jag kan inte lägga in bilderna, men jag gjorde det tidigare idag i ett annat forum. Klicka på linken och kolla på mitt test!! âr det ett spökstreck? Har testat mig flera ggr sedan BIM passerade och jag fick dom bruna flytningarna, men ALDRIG en antydan till streck förutom idag!

www.familjeliv.se/Forum-1-289/m58304752.html
    Visst ser man ett svagt streck, både på de tester du tog i torsdags och de du tog igår.  Glad  Liiiite svårt att se om det är rosa, på bilderna bara. Hoppas iaf att du inom några dagar får lite tydligare positiva!!  Skrattande

Lycka till!!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW

Får väl uppdatera mig på BIM-listan också.  Glad  Så får vi se om äggblåsan är tillräckligt stor på dag 12 så det spruta då och ÄL på dag 13, eller om det blir nån dag senare. Skriver som det "bör" vara så länge iaf. 

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Tiina84  -  ÄL 29 mars / BIM 15 april (8:e försöket, inga barn)

SoMa72  -  ÄL 8 april / BIM 23 april (9:e försöket)
    ACJL  ÄL 8 april / BIM 25 april (6:e försöket)

Swn  ÄL 17 april / BIM 1 maj (12:e försöket, 2:a barnet)
    Brooklyn  -  ÄL 16-18 april / BIM 3 maj (6:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 18 april / BIM 4 maj (11:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 19 april / BIM 5 maj (15:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL ? / BIM ca 6 maj (10:e försöket, 2:a barnet)
    Maajsi  -  ÄL 22 april / BIM 7 maj (6:e försöket)
    BabyW  -  ÄL 21 april / BIM 7 maj (försökt i 22 månader)

AgnesGN  -  ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (?)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  -  plus på BIM ?
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på BIM ?
    T inne  -  plus på BIM -4
    Dellz  -  plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!