Inlägg från: AngelandDevil |Visa alla inlägg
  • AngelandDevil

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2012-01-04 20:18:20 följande:
    Skrev in mig i BF-listan och tänkte "närmast BF högst upp". Hoppas det är ok.
    Mitt BF-datum kommer nog bli senare i juni efter UL men får ändra det då.

UL 17 januari och jag längtar mig blåå!! Låt dessa två veckor svischa förbi! Jag vill se om det verkligen är en bebis i magen... Tänk OM man inbillar sig? =P Haha... Är jag verkligen ensam om att nojja om detta? Blir oroligare för varje dag som går... Vill ha det överstökat NU... =)

Men under fläsket känns magen hårdare och det är som en lite bulle på olika sidor av magen olika tider, så något växer då där inne. Magen blir hårdare och större för varje dag nästan... Men kanske är en alien? =) Äsch, förlåt. Men som sagt, orolig och nervös nu inför detta...
    Hehe, ja det känns otroligt overkligt innan magen börjar komma fram och man tittat på det där UL:et! ;) Det är fantastiskt när man får se bebisen, så småningom även känna den, du har en underbar resa framför dig! Glöm inte att njut även om man är ivrig att bebisen bara ska komma.
    Swn skrev 2012-01-04 20:32:12 följande:
    bra ide med listan :) här har mensen varit och jag fick även pergotime av min läkare som jag har tagit nu. någon annan som har testat dom? var på VUL idag och hon hittade 2 fina äggblåsor på 15-16 mm så ägglossning om ungefär 3 dagar! :) får se efter blodprovet om det blev bra ägglossning av pergotimen.
    Låter lovande, hoppas det blir en liten en nu! :)
  • AngelandDevil
    skyrocket skrev 2012-01-05 09:49:37 följande:
    Lite negativt från mig.. Här har mensen gjort entré efter ett års frånvaro. Trodde inte man kunde få mens när man helammar men ack så fel jag hade. Ont gör det också, jag som aldrig har mensvärk! Vafaan. :(

Och så något positivt, Saga blir 12 veckor idag. :)

Många som verkar ha fått de där om bakfoten att mensen inte kan komma när man helammar. Jobbigt att du fått ont av det också, det har jag alltid haft. Men jag har läst att det inte är något ovanligt att man efter förlossning och mensen träder in i livet igen kan ge förvärrad menssmärta.

För min del har jag absolut inget emot att mensen kommer tillbaka regelbunden och fin. ;) Har nämligen hört en del som haft problem att överhuvudtaget få tillbaka sin mens och att den inte följer den cykel den alltid haft sedan innan. Det kan nämligen innebära problem om man tänker skapa en ny liten bebis. Då bockar jag och tackar att få min mens tillbaka. Hade inte tänkt skaffa ett syskon än på ett par år men ska ju amma ett tag plus att det tar sin tid för kroppen att återfå sin normala cykel om någonsin... Jag har i och för sig aldrig upplevt mens som något specifikt jobbigt. Vilket många kvinnor verkar göra. Då har jag ändå en hemsk menssmärta i stort sätt varje gång vid mens plus att jag blöder i ´5-7 dagar så jag är inte den som kommer lindrigt undan heller. Men alla är vi ju olika! 
  • AngelandDevil
    Maajsi skrev 2012-01-09 20:18:01 följande:
    Hej!

Nu har jag kommit hem efter att ha varit på gyn hela dagen. Det var tyvärr ett missfall. Fick träffa läkaren som vi var på återbesök hos. Vi kommer få hjälp. Är så glad för det! Ska få åka tillbaka om ca. 6 veckor för att ta lite prover. Hoppas man får reda på vad som är fel. Visst är det tråkigt med missfall, men jag är klar att det inte hann gå längre än så här.nejnejnej, jag menade inte inte riktigt så. Förlåt mig. Klart jag inte ska ge upp så. Har så mycket att leva för. Menade mer att det kändes som att man inte orkade försöka igen. Åtminstone inte på ett tag. Men nu ska vi avvakta tills vi varit upp så vi får se vad proverna visar. Sen får vi se efter det. Förhoppningsvis kan man försöka igen om ett tag. Nu behöver min kropp få vila. Det känner jag. Har aldrig haft så här ont förut. Har fått ligga i sängen i princip hela dagen och fått en massa smärtstillande och annat för att sätta igång sammandragningarna ännu mer.
    Hemskt ledsen för din skull Maajsi... Men det låter som en klok ide att vila upp sig och du som alla andra kommer få ditt önskade barn så småningom. Hoppas verkligen du får den hjälp du behöver!
    DazHamster skrev 2012-01-09 22:22:29 följande:
    Jag har själv varit väldigt orolig för jag har inte känt bebisen nu i helgen så jag köpte en doppler som man kan lyssna på hjärtljuden hemma åh vi fick höra vårt lilla gryn idag =) så skönt så nu kan ja slappna av för ett tag nu igen.

Ingen som vill uttala sig om det är farligt/riskabelt att sova på mage?
    Så vitt jag har hört och vet ska det inte vara någon fara alls att ligga på mage, bara att det inte känns särskilt bekvämt. ;) Jag låg halvt på mage ganska länge sedan var magen för mycket i vägen helt enkelt för att det skulle vara möjligt. :P
  • AngelandDevil

Men åh vad underbart härligt Agnes! Blir så glad för din skull. GRATTIS! :D Drömmer

• AngelandDevil
    Babydreamer skrev 2012-02-16 14:15:43 följande:
    Gick in i vecka 16 igår och i förrgår är jag nästan helt säker på att jag kände någon som bökade runt i magen <3

Såhär ser magen ut idag <3

Åh, vilken fin mage! Ser så mysigt ut! Åh längtar verkligen tills det är dags för en nästa gång. NJUT nu! ^^
  • AngelandDevil

Och jag hittade ingen på Ullared förra sommaren. :/

• AngelandDevil

STORT grattis HelenFr, vad roligt att höra att det efterlängtade pluset äntligen infunnit sig! Skrattande Håller alla fingrar och tår på att allt går bra för er nu. Solig

• AngelandDevil

Maajsi: Ja, hur går det för dig vännen? Glad Hoppas verkligen allt är bra med er allihopa!

LängtarL: STORT GRATTIS!!

Babydreamer: Men åh, har du redan passerat BF! Drömmer Hoppas liten snart väljer att titta ut! Så spännande, det är en sådan fantastisk tid som väntar. Hjärta

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!