• Brooklyn

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Bia 80 skrev 2011-05-02 13:24:13 följande:
    Jag skrev på magen: "Hej pappa, vi ses 25 nov!" Sen hade jag sådan tur att han den dagen strök mig på magen och råkade lyfta tröjan o se det

Annars gillar jag bullen i ugnen. Man ställer in en bulle i ugnen och ber blivande pappan om hjälp att ta ut ngt i ugnen

Förresten, stort grattis!! Roligt att det tog sig he he bra gjort!
    Ooo eller så kan jag rita en bulle på magen =)
    Tack för tipsen!
    Och tack, har börjat smälta det nu! min bebis (som ifs är 2,5 år) ska bli storasyster!
  • Brooklyn
    Adora1 skrev 2011-05-02 13:26:58 följande:
    GRATTIS!! Jo, det var väl en stark simmare som höll sig kvar och väntade på ditt ägg Solig!
    Tack!!
    Jo men kan dom vara så starka!?
  • Brooklyn
    ACJL skrev 2011-05-02 15:22:19 följande:
    Grattis brooklyn!! Vad kul att det trilla in lite plus!!
    Tack, undrar när chocken släpper =) Det var nog bara för att jag inte räknade med det. Inte en enda känning har jag haft heller =)
  • Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-02 17:17:24 följande:
    Oj! Vilken trevlig överraskning GRATTIS!! Då borde vi ha samma bf väl? 9 januari?
    Ja, 9-10 någonstans! Tack!
    Har just berättat för mannen som blev jätte glad!
  • Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-02 18:35:57 följande:
    Hur berättade du?
    Jag hade skrivit det på ryggen till vänster (det var så långt jag nådde). Så skrev jag bebis och en pil mot magen.
    Så när han kom hem så gav han mig en kram så sa jag ajaj, jag tror jag har nått där, kan du kolla. =) =)
    Är det sant sa ha?! Sen blev han glad så blev det pusskalas!

Det var super kul sett att berätta på, förra gången med våran dotter så ringde jag direkt till hans jobb och berättade det så det här var lite roligare.
    Bra spermier verkar han ha i alla fall =)
  • Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-02 19:26:13 följande:
    hihi, vad roligt Min man blev inte lika glad.. Ibland är han så jordnära att jag blir tokig på han.. Han log o blev glad men sa "hoppas nu inte för mycket, vänta tills du tagit ett test till". Han sa likadant den dagen jag plussade med sonen. *mummel*
    Så sa min första gången med dottern! Haha...
  • Brooklyn

Tack alla, det känns super kul verkligen!

• Brooklyn

Herregu hur ska detta sluta... jag spyr ju så fort jag stoppar i mig nått.. men inget illamående där i mellan direkt.
    Så här hade jag det aldrig när jag väntade dottern...
    Kan det ha med att jag är opererad? Gbp?
    Någon som vet?

• Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-04 20:16:31 följande:
    Oj stackare Jag går bara och väntar på att jag ska börja. Fick första "behöver kräka känslan" i v.5 med sonen, sedan började jag kräka flera gånger om dagen (oftast) i v.7. Är i v.5 nu.
    Vet inte om det kan ha med din operation att göra, men det har jag svårt för att tro. Ingen graviditet är ju den andra lik så.. Hoppas du får sluta kräka snart
    Babydreamer skrev 2011-05-04 16:19:28 följande:
    Grattis till er som plussat!! Är så glad för eran skull! Ni har verkligen förtjänat det!

Själv kommer jag nog aldrig att bli gravid... Killen är fortfarande osäker och vi verkar aldrig lyckas pricka in ÄL. Jag har nog kommit underfund med att jag får munsår i samband med min ÄL och då kan vi inte pussa på varandra så romantiken kommer ju av sig... Plus att jag verkar ha väldigt ojämn cykel så jag vet aldrig när jag får ÄL... Suck... bara att lägga ner och hoppas att det tar sig när jag minst anar det...

Är också i v 5 och hoppas verkligen det försvinner snart, då det för mig som opererad är en prosedur i att bara kräkas.. blä.. Dock inget illamående där i mellan som tur är!

• Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-04 21:21:42 följande:

På vad vis är det en "procedur" menar du?
    Jag mådde heller inte illa där emellan när jag var gravid med sonen. Fick oftast bara en snabb förvarning på max 1 min på att jag var på väg att kräka

Eftersom jag bara har en väldigt liten magsäck, ca 15 ml. Så när jag kräks så kämpar min kropp in i satan för att försöka få upp nåt, men det har ju redan gått vidare ner i tarmarna. SÅ kroppen kämpar för att försöka få upp nått vilket är väldigt smärtsamt och inte alls trevlig. Ibland vill man bara gå inoch kräkas upp det man ska så är det klart sen, men så fungerar det inte för mig...

Hur länge brukar man må illa och kräkas? Vilken vecka brukar det upphöra?
  • Brooklyn
    Bia 80 skrev 2011-05-05 10:41:49 följande:
    För de flesta brukar illamåendet släppa efter 12 v. Mitt försvann efter 10v.
    Det finns tabletter du kan ta, kontakta MVC så kan de säkert hjälpa dig. Låter ju fruktansvärt det där
    Aaa tack för tipset. Jag har inte ringt bm än, tänkte vänta lite. Man brukar väl ändå inte få komma dit först i v 12 eller nått?
    Det är jobbigt att kräkas men det är ju inte hela dagarna så jag överlever!
    Tack i alla fall.

Hoppas verkligen alla ni andra snart får era plus! Jag håller mina tummar för er.
  • Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-06 09:24:38 följande:

Jag har kommit på hur jag ska göra imorgon. Ska på möhippa imorgon och har gått o funderat på hur sjutton jag ska göra för att dem inte ska misstänka att jag är gravid. Jag ska köpa ett alkoholfritt vin, och så får maken dricka vitt vin med skruvkork ikväll, och det han inte dricker upp häller vi över i en bringare. Sedan häller jag helt enkelt över det alkoholfria vinet i den flaskan. Ingen som tänker på om min flaska var öppnad sedan innan eller inte. Och skulle dem reagera på det kan jag alltid säga att jag öppnade den ikväll och tog ett halvt glas.

Haha vad roligt... Hoppas du får det trevligt i alla fall och glöm inte att fejka fyllan :)
  • Brooklyn

Jag hade försvunnit så jag hoppar på igen, nu när jag äntligen fått mitt efterlängtantade plus!
    Går in i v 6 i morgon och vill att tiden ska springa fram =)

BIM-LISTAN

DazHamster  -  ÄL 19 april / BIM 5 maj (15:e försöket)
    BabyW  -  ÄL 23 april / BIM 9 maj (försökt i 22 månader)
    Babydreamer- ÄL 25 april/ BIM 12 maj (6 försöket, inga barn)
    Tiina84  -  ÄL 1 maj / BIM 18-21 maj (9:e försöket, inga barn)
    AnniM84  - ÄL 4 Maj / BIM ca 18 maj ( 2 försöket, inga barn)
    SoMa72

-  ÄL 9 maj/ BIM 23 maj (10:e försöket, inga barn)
    ACJL  -  ÄL 10 maj / BIM 24 maj (försökt sen nov -10)
    Swn  -  ÄL ?maj / BIM ? maj (13:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL ? maj / BIM ? (12:e försöket)
    AgnesGN  -  ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (?)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  -  plus på BIM ?
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på BIM ?
    T inne  -  plus på BIM -4
    Dellz  -  plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna  -  plus på BIM -2
    LilyRose  -  plus på BIM +5
    MiAmore  -  plus på BIM -2
    Brooklyn - plus på BIM -1
    Maajsi  - plus på BIM + 1

• Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-10 10:30:50 följande:
    Brooklyn: Då byter vi vecka samtidigt Jag gick också in i v.6 idag
    Aaa.. har du kontaktat bm än?
  • Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-10 19:24:56 följande:
    ja det gjorde jag redan två dagar efter att jag plussat Ska dit på hälosamtal den 31 maj och inskrivning den 23 juni

Jag undrar om det kanske är en liten flicka i min mage denna gången. Där är rätt många skillnader på denna och förra graviditeten nämligen
    * Med sonen ömmade mina bröst konstant från det att jag plussade till ett par veckor framåt (eller hur länge det nu varade). Denna gången ömmar dem bara när jag haft BH på mig hela dagen och lite på kvällen när jag ligger i sängen
    * Med sonen var jag mkt sällan yr i början. Tror jag fick totalt 2 yrselattacker. Denna gången får jag små yrselattacker så fort jag reser mig upp, oavsett om jag reser mig fort eller sakta
    * Med sonen hade jag sjukt rikliga flytningar dem 2-3 första veckorna. Denna gången har jag inte mycket mer flytningar än jag brukar ha runt äl.
    * Med sonen var jag inte så värst trött. Kom perioder då jag var väldigt trött, men inte varje dag. Denna gången känner jag mig trött så fort jag gjort någonting i ett par timmar
    Aaa... ska ringa till bm nästa vecka så jag får komma på vul så jag får veta exakt vilken vecka jag är i. Eftersom hur jag än räknar ut det så vet jag ju inte om det stämmer, vi hade ju liksom inte någon aktivitet under äl =)

Jag är nästan säker på att det är en kille denna gång. Förra gången var jag säker på att det var en tjej och vi hade bara ett tjejnamn, nu är det tvärtom. Så jag tro det är en kille. Men vi ska inte kolla, fast jag är sjukt nyfiken =)
  • Brooklyn
    MiAmore skrev 2011-05-10 19:41:07 följande:
    Jag har inte fått någon känsla ännu. Min första känsla gällande könet med sonen, var att det var en pojke, och det stämde ju Så ska bli spännande sedan vad min första känsla säger mig, och om skillnaderna rent fysiskt kan ha att göra med att det kanske är en flicka denna gången, eller om denna graviditeten bara helt enkelt är annorlunda. Hänger du med hur jag menar?   Vi kommer förmodligen ta reda på könet denna gången också. Jag är lite kluven denna gången, medan min man är helt inne på att han absolut vill ha reda på det innan denna gången. Och med tanke på hur sjukt nyfiken jag är och hur dåligt tålamod jag har, så lär det förmodligen bli att vi tar reda på det även denna gången Drömmer
    Aaaa jag vill också kolla men sambon säger tvärstop! Hihi... så okej, denna gång får han bestämma. Sist ville vi titta men hon ville inte visa, låg envist med benen i kors, typiskt tjej =)
    Men jag tror min känsla stämmer...hihi... åå vad jag längtar!!
  • Brooklyn
    Adora1 skrev 2011-05-11 12:18:06 följande:
    Samma här: min man ville förtvivlat gärna men jag kunde tänka mig att vänta. Men benen i kors! Som "tur är" fick de inte rätt på datumen efetrsom min cykel har busat med mig så vi ska dit igen den 25 maj, kanske man ser bättre då Baby...

Lyckos att få titta en gång till =)
    Lycka till!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!