• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Adora1 skrev 2011-11-28 12:20:17 följande:
    SkrattandeWOW! Vecka 35, nu närmar det sig med stormsteg ju! Hur känns det så här i slutfasen?
    Ja det känns riktigt nära nu *ler*
    Jag har mer ont nu, men annars känns det ok. Tiden går fortfarande väldigt fort, vilket är skönt. Hade varit jobbigt om det känts som att tiden sniglat sig fram *ler*
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • MiAmore

DazHamster: Jättesöt filt du köpt
    Tog du bara två klunkar tror jag absolut inte det är någon fara. Men jag förstår att du känner dig nojjig, det hade jag med gjort. Man blir ju väldigt lätt nojjig när man är gravid, även om man egentligen vet att det är en liten risk att det skulle vara någon fara *ler* Men i många länder är det ju tom. så att dem rekomenderar folk att dricka ett glas vin, vet inte om det är i veckan eller rent av varje dag, även till gravida.. Och dem är det ju inget fel på. Mer eller mindre... *flinar*
    Men lite dåligt av dem att dem inte informerade alla att dem råkat ta fel flaska, att det var starkvinsglögg dem bjudigt på. Som du sa, där var ju säkert folk som skulle köra bil efteråt..

• MiAmore
    Malin Elovsson skrev 2011-11-28 20:39:04 följande:
    Mensen är 4 dagar försenad..kommer molnande värk till o från under dagen :)...vågar knappt testa mig är mega nervös!!!
    Spännande!! Ingen mens idag i heller hoppas vi?

Åtminstone på Blocket.se här nere i Skåne är här faktiskti inte SÅ många Emmaljunga citycross ute dem gånger jag varit ute och kikat. Har dock själv lyckats hitta och köpa en Citycross därifrån
  • MiAmore
    Babydreamer skrev 2011-11-29 19:21:33 följande:
    www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html

Har suttit och kollat på Drömmen om ett barn på webben idag och känner väl lite mer hopp om att jag kommer att få mitt efterlängtade barn, men frågan är bara om 10 månader eller 10 år... Det är väl det som känns hopplöst just nu... Vi är säkert det där paret som är helt infertila... Börjar väl dra ihop sig att starta utredning så småningom men bävar inför att göra det så det får vänta ett tag till...
    Känner verkligen med dig Hur länge är det ni försökt nu?
    Malin Elovsson skrev 2011-11-29 19:30:11 följande:
    ingen mens bara lite molnande värk o ´på jobbet idag blev jag så sjukt yr...fick sätta ner huvudet mellan benen nån minut...

Hoppas verkligen att dte är en bebis:)

Vet nån om mensen kan hoppa över sig sj när man slutat med ppiller, slutade sista veckan i oktober   
    Åh spännande! Låter ju lovande! När ska du testa?
    Min mens hoppade över en månad ett par gånger för något år sedan utan att jag var gravid. Men så verkar inte vara fallet för dig känns det som
  • MiAmore
    Malin Elovsson skrev 2011-11-29 20:56:43 följande:
    Ja verkligen fast jag är rädd för att den bara hoppar över mensen..hade du mensvärk när din inte kom?

Jag ska testa imon kväll eller torsdag morgon vet att det är bäst på morgonen såååå jag köper två stickor så testar jag både och tror jag hehe 
    Det kommer jag inte ihåg. Snart ett år sedan jag hade mens sist ju.. Tungan ute
    Hur har det gått för dig? Har du testat??
    Maajsi skrev 2011-11-30 22:59:24 följande:
    Åh i förrgår fick min kompis en liten pojke. Han hade bråttom ut och kom redan i v. 36+1. Förlossningen gick bra men eftersom det var tidig vattenavgång och lite lågt blodsocker så ligger de nu på barn-iva. Ska till kuratorn imorgon så då ska jag passa på att kika förbi. :D
    Vad roligt att dem fick en liten pojke Håller med dem andra att du är en jättebra kompis som orkar gå dit o gratta
  • MiAmore
    DazHamster skrev 2011-12-01 16:09:59 följande:
    Idag har vi varit på vårt 3:e ultraljud och måste ju säga att det var helt fantastiskt att se det lilla livet sprattla åh ha sig xD Det var liksom första gången man såg att det såg ut som en liten bebis åh just att den sparkade åh hade sig gjorde mig helt varm i mammahjärtat.
    Nästa ultraljud blir den 21 december åh RUL blir i början på januari =)
    Sen så har Ludmila sagt nu att jag ska i slutet av graviditet få göra ännu ett till ultraljud bara för att kolla så bebisen inte lagt sig sätes :) känns jätteskönt att hon lägger så stor fokus på mig =) ska även få göra två ultraljud till efter RUL i v.22 åh v.28 tro ja hon sa =)

Min mamma har en handgjord vagga efter min lillebror som ja ska få ta över =) tänkte ju först köpa en egen spjälsäng men lite kul ändå att saker åh ting får gå i generationer =)

Hur mår alla ni andra här i tråden då? Inga bebisar på g eller några plus?

Maajsi: jätteglad över att ni vill fortsätta försöka för ja tror också att det inte kommer göra någon skillnad nu eller om ett år och vilken underbar människa du är som är en sån kanon vän! Dig hade jag gärna velat lära känna åh umgåtts med om vi bodde närmare varandra =) Men vi får ju lära känna varandra här inne iaf åh kanske en vacker dag att man slänger ihop en träff med alla kämpare här =)
    Får man fråga varför du får så många ul?

Med mig är det väl helt ok. Trött och har väldigt ont i fogarna framtill bara Hoppas att sista tiden ska gå ännu fortare än den redan gjort fram tills nu
  • MiAmore
    Malin Elovsson skrev 2011-12-01 21:55:32 följande:
    Jag har faktiskt inte testat, jag fick höra att det är jätte vanligt att mensen uteblir när man sluatat med ppiller så är nojjig att det bara är det...:(
    Samtidigt har jag hört att det är lättare att bli gravid om man börjar försöka bli gravida direkt efter pp-stopp, än om man väntar med att försöka bli gravida till några månader efter att man slutat med pp... Så jag tycker du ska testa nu!!!!
    DazHamster skrev 2011-12-01 22:27:50 följande:
    Därför jag har ju haft några mf kort inpå varann åh jag går ju både privat och på mvc så hos den privata får jag gå på många UL men inte på mvc där är det bara RUL =) Ludmila vill ju hålla stenkoll på mig så att man hinner upptäcka i tid om det skulle bli nånting med mig eller barnet, vilket ja tycker är jätteskönt att få gå på så täta kontroller =)

Usch då det låter inge bra men det är ju inge lång tid kvar nu =) minns de som om det vore igår du kom med beskedet om plusset åh att tiden gått så fruktansvärt fort :O Du får passa på och vila mkt men visst hade ni en liten grabb sen innan va?
    Ok, då förstår jag. Jo förstår att det känns tryggt att veta att dem håller så bra koll på er. Jag går också på extra kontroller, både blodtrycks och urinprovs kontroller, och UL. Detta pga hur förra förlossningen slutade (havandeskapsförgiftning, urakut snitt)
    Jo tiden har gått väldigt fort sedan jag plussade. Jag hoppas nu bara att sista tiden ska gå ÄNNU FORTARE! *ler* Jo, vi har en pojke som blir 3 år nu i januari
    Adora1 skrev 2011-12-02 07:04:13 följande:
    DazHamster:  Vad underbart med det lyckade UL! Mysigt Hjärta

MalinE: Jag känner också folk som blivit gravida direkt efter p-pillerstopp och inte hunnit få mens emellan...Drömmer

MiAmore: Håll ut!! Smärtan i framfogarna är vidrig att ha, tycker synd om dig.. Men inte så långt kvar nu, som tur är går tiden ofta relativt fort när man har en liten vilding hemma redan Skrattande. Jul och nyår ska firas sen kommer bebisen...Va tycker Milo om att få ett syskon tro?
    Härhemma har storasyster varit jättesnäll faktiskt, förtjust i bebisen! 
    Jo tiden GÅR ju fort, och det är jag väldigt tacksam och glad över. Men just nu känns det som att den väldigt gärna får gå ÄNNU fortare! Men fördelen med att skulla föda strax efter jul och nyår, är att tiden ju faktiskt går fort bara tack vare det, att det är jul o nyår precis innan *ler*
    Jo jag tror att Milo tycker att det ska bli roligt. Får den känslan när vi pratar om det iaf. Återstår att se när hon kikat ut..   Skönt att din dotter är så glad över bebisen Vad är det nu han heter? (visst blev det en pojke denna gången?)
  • MiAmore
    Adora1 skrev 2011-12-02 11:43:40 följande:
    MiAmore: Nej, det blev en tjej igen, som ska heta Agnes Hjärta...Lillasyster!!
    Åh ja just det, det kommer jag ju ihåg nu när du säger det
    Visste ni innan att det skulle bli en flicka till?
  • MiAmore
    Adora: Har svarat dig i den andra tråden *Kram på dig!*
  • MiAmore

Hej tjejor! Har inte varit här på några dagar. Hur är allt med er? Såg att allt var precis som det skulle Adora. Vad SKÖNT att läsa
    Själv är det helt ok. Är så sjukt less på att vara gravid bara Men nu är det bara drygt en månad kvar. Hoppas, hoppas bara jag inte går över tiden!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!