Malin Elovsson skrev 2011-12-01 21:55:32 följande:
Jag har faktiskt inte testat, jag fick höra att det är jätte vanligt att mensen uteblir när man sluatat med ppiller så är nojjig att det bara är det...:(
Samtidigt har jag hört att det är lättare att bli gravid om man börjar försöka bli gravida direkt efter pp-stopp, än om man väntar med att försöka bli gravida till några månader efter att man slutat med pp... Så jag tycker du ska testa nu!!!!
DazHamster skrev 2011-12-01 22:27:50 följande:
Därför jag har ju haft några mf kort inpå varann åh jag går ju både privat och på mvc så hos den privata får jag gå på många UL men inte på mvc där är det bara RUL =) Ludmila vill ju hålla stenkoll på mig så att man hinner upptäcka i tid om det skulle bli nånting med mig eller barnet, vilket ja tycker är jätteskönt att få gå på så täta kontroller =)
Usch då det låter inge bra men det är ju inge lång tid kvar nu =) minns de som om det vore igår du kom med beskedet om plusset åh att tiden gått så fruktansvärt fort :O Du får passa på och vila mkt men visst hade ni en liten grabb sen innan va?
Ok, då förstår jag.
Jo förstår att det känns tryggt att veta att dem håller så bra koll på er. Jag går också på extra kontroller, både blodtrycks och urinprovs kontroller, och UL. Detta pga hur förra förlossningen slutade (havandeskapsförgiftning, urakut snitt)
Jo tiden har gått väldigt fort sedan jag plussade. Jag hoppas nu bara att sista tiden ska gå ÄNNU FORTARE! *ler* Jo, vi har en pojke som blir 3 år nu i januari
Adora1 skrev 2011-12-02 07:04:13 följande:
DazHamster: Vad underbart med det lyckade UL! Mysigt
MalinE: Jag känner också folk som blivit gravida direkt efter p-pillerstopp och inte hunnit få mens emellan...
MiAmore: Håll ut!! Smärtan i framfogarna är vidrig att ha, tycker synd om dig.. Men inte så långt kvar nu, som tur är går tiden ofta relativt fort när man har en liten vilding hemma redan
. Jul och nyår ska firas sen kommer bebisen...Va tycker Milo om att få ett syskon tro?
Härhemma har storasyster varit jättesnäll faktiskt, förtjust i bebisen!
Jo tiden GÅR ju fort, och det är jag väldigt tacksam och glad över. Men just nu känns det som att den väldigt gärna får gå ÄNNU fortare! Men fördelen med att skulla föda strax efter jul och nyår, är att tiden ju faktiskt går fort bara tack vare det, att det är jul o nyår precis innan *ler*
Jo jag tror att Milo tycker att det ska bli roligt. Får den känslan när vi pratar om det iaf. Återstår att se när hon kikat ut..
Skönt att din dotter är så glad över bebisen
Vad är det nu han heter? (visst blev det en pojke denna gången?)