• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Adora1 skrev 2011-11-15 12:42:01 följande:
    SoligVila är det bästa förberedelsen. Det gjorde jag. Och åt ordentligt och försökte tänka positivt. Och skrev ner lite tankar till förlossningspersonalen om vad jag hade läst och hur jag ville bli bemött och så.
    Inte massa annat, som du skriver kan man inte förbereda sig fullt ut för något man inte vet hur det kommer bli. 
    Det blir som det blir och det blir bra! 
    Jag och bm'an jag pratar med på KLARA gruppen pratar rätt mkt om hur jag vill ha förlossningen, så det känns bra Ja blir det bara bättre än förra gången har jag inget att klaga på *ler*
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • MiAmore
    Maajsi skrev 2011-11-16 09:37:52 följande:
    Jag är så himla glad, men samtidigt så himla arg. Verkligen ingen bra kombination. Chefen för sjukhuskyrkan ringde igår. Jag vet inte om jag har berättat men när vi skulle ha namngivning så tyckte prästen där att hon kunde ändra på alla våra önskemål och bestämma själv att bara jag och min sambo skulle få se honom EFTER namngivningen. Han skulle minsann inte få vara med eftersom han tydligen inte ens såg ut att vara i v. 20 enligt henne. Det var verkligen ingen rolig upplevelse. jag blev så himla förbannat men nu har chefen från kyrkan ringt och beklagat och sagt att han ska ta itu med detta eftersom det är en väldigt allvarlig händelse som verkligen inte får ske. Hon kunde ju åtminstone ha bett om ursäkt. Annars har man inget där att göra. Inte som präst i alla fall. Dessutom var jag ner på graven igår. Tror det är en ren som varit och trampat ner jorden och ätit upp det mesta av alla blommor. Såg verkligen hemskt ut :( man blir så ledsen när det blir sådär. Man vill ju åtminstone få ha det fint på lillens viloplats, men icke. Det enda positiva som hände igår var när jag var hos BM och fick veta att mensen är på g snart. Verkligen skönt att kroppen får komma igång. Både jag och min sambo har kommit överens om att vi ska försöka igen. Det spelar faktiskt ingen roll om vi gör det nu eller om ett år. Det kommer vara lika jobbigt att genomgå den ändå.
    Det ska väl inte prästen få bestämma??! So what om bebisen inte såg ut att vara i v.20, vad spelar det för roll??! Bra att chefen hade kurage nog att ringa och be om ursäkt å hennes vägnar iaf.

Vad skönt att höra att din kropp är på G och att ni bestämt er för att börja försöka igen.
  • MiAmore
    DazHamster skrev 2011-11-19 21:39:56 följande:
    Hej tjejer!
    FÖRLÅT för att jag inte varit så social :/ jag har fått jobbat jättemkt extra åh ska jobba en vecka till men har liksom klivit upp halv fem varje morgon åh internet har ja knappt vetat vad de är för nått dom tre senaste veckorna!

Lite updates från mig då...

Illamåendet har avtagit rejält mår inte illa hela dagarna åh nätterna längre utan de kan bli nån gång ibland åh att ja kräks nån gång ibland men det kan ja gott åh väl leva med =)
    Jag har fått ganska rejäla crews på frukt allra helst apelsin,clementin,satsumas åh kiwi åh tur är väl ändå att det är frukt åh inte en massa karra xD  dock så är jag också väldigt sugen på vårrullar men de har bara blivit att vi ätit det en gång men suget sitter ju i efter dom men man går ju inte upp i vikt av att man frestas lite :P

står still i vikt till åh med gått ned lite men magen putar lite mer fast man är som en michelingubbe xD
    Idag har jag haft min första riktiga humörsvängning med massa hormoner :S blev jätterädd för mig själv då.. De hela började med att ja satt åh irriterade mig på en viss människa som fuskar mot mig på wordfeud sen kravla ja mig fast i karln åh börjar storböla åh till slut börjar ja kräkas i örat på karlstackarn fast ja fick hålla mig för munnen sen in på toa åh spydde ännu mer av spyan i mun sen grina ja för att ja hade spytt upp smörgåstårtan så ja var helt förtvivlad av alla salladsblad åh sen grina ja för att ja pinkade på mig samtidigt som ja kräktes åh sen grina ja ännu mer för att ja hade spya ända upp i ögonen sen grinade ja ännu mer för att karln satt åh garva åt min hormonrubbning :S ja sen var ja helt förstörd för att hela jag stank spya :'( ingen bra dag idag förlåt för allt äckel men behövde få ur mig allt detta!

Inte nog med de ja har en kompis som väntar barn samtidigt som mig som kör över mig totalt, hon blir skitgrinig för att ja inte prioriterar hennes födelsedag före min egen brors (dom fyller år båda idag men vi ska fira lillebror imorrn åh kompisen fick ja inte komma till idag utan imorrn) åh ja ska smyga på tå för henne för annars exploderar hon men vad gör jag då? jag exploderar ju hemma på min stackars karl för att ja ska krypa för den där jävla människan!!!. ursäkta nu är ja upprörd igen xD ja måste räkna till tusen så ja lugnar ner mig....

Näe ja blir galen!!

ursäkta ja ska läsa ikapp mig så fort jag får tid över =)

hoppas ni har en trevlig helg själv så ska man iväg åh jobba natten nu då :/
    Jag tycker att det låter som att du måste dra ner på tempot lite. Du är ju GRAVID nu! *ler* Ta det lugnt!!
    Och gällande din kompis låter det som att hon också har en hel del humörsvängningar Så låt henne vara ett tag, låt det hon säger gå in genom det ena örat och ut genom det andra *ler*
  • MiAmore
    Swn skrev 2011-11-22 20:43:21 följande:
    Nu va det tyst här..
    Maajsi: Så bra att mensen redan kommit tillbaka! vill du med på BIM listan igen?

Hur går det för alla andra?

Själv har jag en vecka kvar till BIM, har kört med ÄL test denna månaden så nu vet jag exakt när ÄL va. men inga symtom.. :(
    Det behöver inte betyda att det inte tagit sig, att du inte fått några symptom. Alla tummar hållna!
  • MiAmore
    HelenFr: Vad tråkigt att mensen kom även denna månad Hur länge är det ni försökt nu?

Daniela: Många gör felet att dem klär dem små för varmt. Man får ju tänka på att det blir rätt varmt nere i vagnen och så har man ju en filt ovanpå också.. Så har bebisen då en tjock overall på sig så blir det väldigt varmt för henne/honom. Jag tycker att man hellre ska ta på bebisen en lite tunnare overall (inte för tunn så klart), halvtjock mössa, och en lite tjockare filt ist (ist för tjockare overall)
  • MiAmore
    Malin Elovsson skrev 2011-11-23 20:23:45 följande:
    Imon ska jag ha mens men hoppas så klart att den inte kommer:D...har molnande värk i ryggen och långt ner i magen samt ett tryck neråt  när jag sitter känns skumt -...hoppas det är en bebis som gör sig påmind o inte äckel mensen XD .
    Håller tummarna
  • MiAmore
    83Lovika skrev 2011-11-24 17:59:12 följande:
    okej Majsi, jag förstår erat beslut :) Håller även tummarna såklart att ni snart blir gravida igen. Även fast ett nytt barn aldrig kan ta bort sorgen över ert första barn så får man ju annat att fokusera på o bli glad för o längta efter.. och älska :)

Daniela: nej jag har inte lagt upp den här, den är för lååång haha. Men den började i v 37+1 med vattenavgång o molvärk var 10e min. Vattnet gick kl 05.30. Kl 13 var vi tillbaka på förlossningen (var dit på morgonen då de konstaterade vattenavång), vaginala undersökningen visade då att jag var öppen 8cm, värkar ca varannan minut.
    Tog lustgas o stod upp nästan hela tiden.. när jag började känna mig bajsnödig fick jag lägga mej ner, värkarna avtog då lite men stod o hängde över sängen.. sen fick jag lägga mig i ryggläge o sen kom bebisen på några krystvärkar.. gick lite väl snabbt på slutet o fick en grad 2 bristning som syddes på förlossningen. Ingen störra fara skedd o jag har inte haft nå men av det alls, sved inte ens när jag kissade :)
    Skulle säga att smärtan var 7 eller 8 av 10 om 10 är absolut värsta tänkbara smärtan typ "skjut mig nu" "såga av benet utan bedövning" smärta.. ;)
    Så jag är toppennöjd o det var inte alls så farligt som jag hade tänkt mig även fast det såklart gjorde sjukt ont
    Ja det var väl förlossningsberättelsen i korta drag ;)     
  • MiAmore
    HelenFr skrev 2011-11-24 20:08:34 följande:
    MiAmore skrev 2011-11-23 15:39:17 följande:
    HelenFr: Vad tråkigt att mensen kom även denna månad Hur länge är det ni försökt nu?
    Det känns rätt tröttsamt och tungt, men det finns ju de som försökt längre än vi, vi har ju försökt i drygt 1,5 år, och vi har i alla fall vår dotter... Vi kommer ju att försöka igen senare, men vi behöver en paus...
    1,5 år är ändå rätt länge tycker jag. Har ni funderat på att söka hjälp/utredning?
  • MiAmore
    Maajsi skrev 2011-11-25 21:04:59 följande:
    en kompis är gravid och hon ringde idag å sa att vattnet har gått. inom 10 dagar hade de sagt att bebis ska komma. Man blir så glad för hennes skulle samtidigt som man blir ledsen över att det inte gick lika bra för oss. Men hur som helst är jag så glad för hennes skull. Jag blev helt salig och kan knappt vänta tills bebisen bestämmer sig för att titta ut :)
    Spännande Är det deras första barn?
  • MiAmore
    AgnesGN skrev 2011-11-27 15:47:37 följande:
    Yeey! Gick in i v 13 idag. 12 fulla veckor har jag nu gått. En härlig känsla! Känns som om man andas ut lite extra nu... Hihi... Trodde illamåendet var på väg bort men tji fick jag och har legat hela dagen och ojjat mig. Till råge på de så har ryggvärken blivit värre igen. Var dum nog att gå på stan igår och det straffade sig direkt, ont i ryggen bara efter en timme på stan och nästan lika ont i dag. Men Det kommer vara värt allt tillslut. Hoppas jag. =)
    Härligt! Grattis!  Själv går jag in i v.35 (34+0) på onsd. Tiden springer iväg!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!