• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skruttnorpan skrev 2011-03-03 08:25:51 följande:
    GRATTIIIS SOMMAR!!!!

Babydreamer- KLARt du kommer att bli gravid! Jag var i din sits för inte alls länge sedan- jag gjorde tom en utredning där de hittade massa fel...men innan jag han åtgärda dessa hade kroppen löst det själv...helt magiskt! Det kommer! Och jag tänker INTE säga åt dig att du ska slappna av och tänka på annat för det GÅR INTE! Inte en chans! Allt jag kan säga är att döm inte dig själv, för du styr inte alls över detta! Plötsligt fungerar det bara...precis som att kroppen väntar på att helt rätt liten ska börja växa där inne Flört

Stor kram
    Det är lite som Triss-reklamen... Plötsligt händer det!  Flört  Men det är som du säger - det varken går att säga till någon eller att göra - att bara sluta tänka på det... Det är helt omöjligt om man vill bli gravid!!

Måste bara säga att det är kul att se dig här inne, gumman!!  Hjärta  Hur går det för dig? Hur mår du?  Skrattande
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-03-03 10:50:53 följande:
    Sommar: Grattis!! Vad roligt!!!

Själv är jag skitnervös! Ska på vul idag, väldigt tidigt, är bara i ca v.7 (6+0) och tror inte vi kommer få se så mycket :(
    Hela natten har jag drömt att mkna symtom är borta. Hur mycket jag än klämde på brösten så kändes det inte ett skit :( Illamåendet fanns inte heller där. jag var helt förkrossad! Skönt att vakna upp sen och iaf känna av att de visst finns där :P Men är sååå rädd, tänk om det är tomt!!!

Någon som har BIM i dagarna?
    Du kommer säkert att kunna bli helt lugn när du väl fått se det lilla pyret på skärmen!  Skrattande  Drömarna kan jävlas med en ordentligt... Jobbigt!!

Jag är på BIM -6 idag så jag har en del väntan kvar...  Obestämd

Men tiden har gått rätt fort hittills, för vi har haft massor att göra i och med flytten. Men vi har kommit bra i ordning och trivs suuuuper!!!  Tungan ute  Ska måla om flera rum nu i dagarna, och det är dessutom barnkalas på lördag med hela tjocka släkten, så då får jag annat att tänka på!!  Drömmer
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-03 13:53:50 följande:
    Stort GRATTIS sommar! Skulle kanske byta nick till vinter nu? Håll tummarna för mig i em.. Ska ta ett grav test då..
    Håller tummarna!!!!  Tungan ute
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-03 16:15:23 följande:
    Ja det är ju det jag inte riktigt vet egentligen. Någon gång mellan lörd-månd. Så jag hoppas att det bara var för tidigt men...
    Trist med minus, men du vet ju att det mycket väl kan komma!  Flört  Det kan ju vara så mycket som BIM-4 idag då och du testade ju mitt på dagen. Ta ett på söndag/måndag igen, på morgonen, så får du säkert ett roligare resultat.  Drömmer

Jag fortsätter iaf hålla både tummar och tår för dig!!!  {#emotions_dlg.flower}  Keep us posted, vännen!  Tungan ute

Kramar
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-03 16:56:54 följande:
    Tack för peppingen tjejen, den behövdes *ler*
    Jag fortsätter tempa mig, så får tempen bestämma hur länge jag kan hålla hoppet uppe *ler* Är den fortfarande hög imorgon bitti kan jag fortsätta hoppas ett tag till iaf Om jag nu ska se något positivt med om det inte tagit sig denna gången i heller, så är det att jag kan vara med i viktväktarna ett tag till och fortsätta gå ner i vikt. Ännu så länge -2,4 kg på 3 veckor
    Ingen fara!! Det är ju det vi ska ha varandra till här inne...  Tungan ute 

Oj, vad bra med -2,4 kg!!! Starkt jobbat!  Skrattande

Helt otroligt vad man kan hitta omständgiheter varje gång man tror att det inte blivit nåt. Att man försöker släta över sin besvikelse med att "det kanske är lika bra att det inte tog sig denna månaden", bara för att man inte ska bli så nedstämd och ledsen hela tiden. Är det bara vi kvinnor, som gör så, stror ni..?  Obestämd

Tror iofs att det visst tagit sig för dig nu!!! Känns som att det är din tur!  Tungan ute
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-03-04 11:24:29 följande:

Trist att mensen kommit för en hel del :( Men bra att ni har annat att fokusera på under tiden. man måste nog ha det.

En rolig nyhet: Själv var jag på vul igår och fick se ett liiitet hjärta slå och men svårmätt böna på ca 4 mm. är enligt läkaren bara i v.5+5 ca. Mår dock så sjukt illa nu och la första spyan imorse. Trötteheten är obeskrivlig. Så ibland,i de mörkaste stunder, önskar man nästan att man var sig själv och inte gravid. Så passa på att njuta nu och gör allt ni vill, sedan kommer ni inte ha ork till det!!

Blir fint att få ett januaribarn istället ju :)

Åh vad roligt!!!! Nu blev det lite mer verklighet, va??  Skrattande  Jag kräkte varenda dag i 8 av 9 månader med min dotter, men det var sååå värt det och helt bortglömt i det ögonblick jag fick se henne.  Tungan ute
  • BabyW

Jag måste bara få kolla en sak med er, tjejer...

Jag får ju både Pergo för att få en äggblåsa att växa till sig och sen Ovitrelle-spruta för att för ägget att släppa. Var på VUL och såg att äggblåsan var så stor som den skulle och jag tog sprutan på rätt dag och allt, precis som jag brukar. Känns inte som att det går att "göra fel" då, menar jag.

Men..! Jag brukar normalt (efter Pergon och Ovitrellen), öka ca 4-5 cm över brösten och vara toköm i dem mellan ÄL och mens.  Denna gången har jag inte känt av någonting alls!! Det enda jag kände av var lite ÄL-smärtor i ca ett dygn precis runt  ÄL, men sen inget mer. Idag har jag däremot fått en konstig ömhetskönsla i ena bröstet. Om jag trycket mot det litet, så är det jätteömt. Till och med så att bilbältet var obehagligt idag. Men bara i det ena!!  Obestämd  Någon annan som haft så..?? I övrigt känner jag varken av att jag haft ÄL eller att jag närmar mig BIM... Är på BIM -5 idag.

• BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-04 15:55:04 följande:
    Nej jag har aldrig haft det så. Kan ju alltid hoppas att det innebär att du är gravid
    Själv har jag fortfarande mkt vita flytningar, men annars känner jag inte av något öht idag. Ingen "mensvärk", illamående eller ont vid livmodern. Det enda är att jag är lite öm i brösten. Men som sagt, annars INGET. Vet inte om detta är pos eller neg. Men förmodligen neg. Tempen var ju nere på normal temp i morse, och grav testen blir neg. (tog ett test igår o ett idag. Inte med morgonurin iofs) Ska inte testa mig igen förens på tisd nu iaf.
    Ja hoppet är väl det sista som övertger en...  Tungan ute
    DazHamster skrev 2011-03-04 15:56:06 följande:
    Kanske de blev en bebis bakad iaf ;)
    Hmm..?? Tja, men då borde jag väl vara svullen om brösten och även öm. Iete bara i det ena bröstet, tycker jag... Suck!!  Obestämd  Iofs skönt att inte ha några "besvär" efter alla ÄL-hjälpmedel, men nu går jag mest och funderar på om jag verkligen fick nån ÄL eftersom jag inte har märkt något av de vanliga reaktionerna, denna gången...  Skäms
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-04 17:58:37 följande:
    De är inte ens säkert att du blir svullen åh öm åh kanske andra boobisen blir öm den också :P de är ibland då man känner sig som mest normal åh inga symptom som de kan smälla till =) Håller alla saker ja kan hålla för att de gått vägen för er nu =) Min mens den är ju 4 veckor åh en dag sen nu men ja känner ingenting endast nå konstig "träningsvärk" i ena sidan men inge mer åh ja e hundra på att de inte blev nått men nu har ja annat att fokusera på i första hand =)
    Det har faktiskt börjat ömma lika konstigt i det andra bröstet nu...  Obestämd

Tack för att du hoppas och tror på oss!!  Skrattande  Hoppas att din kropp hämtar sig snart igen, så ni kan göra ett nytt försök!  Tungan ute
  • BabyW

Varför har man inte lärt sig att inte sticka ut hakan...??  Flört

Så här 4 dagar innan BIM, fick jag så jag teg! I morse när jag vaknade var jag naturligtvis toköm i båda brösten och dom har dessutom svullnat lite!!  Foten i munnen  Så går det för att jag undrade var reaktionerna av mina ÄL-hjälpmedel blivit av denna månaden...  Skrattande Haha!!

Tycker väl iofs att det är VÄLDIGT sent att få en reaktion så här långt efter (är ju 12 dagar sedan jag tog sprutan)!! Men man har ju fått lära sig att kroppen inte direkt är som en öppen bok, utan den gör lite som den själv vill - när som och hur som. Obestämd

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!