• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2011-06-22 18:00:22 följande:
    LCHF - minskar sockersug (för mig TAR BORT helt sockersug) minimerar småätande... (Du äter så pass mkt fett i måltiderna att du håller dig mätt och slipper äta massa mellanmål...)

Ät - kött, fisk, ägg, fett, SMÖR, feta mejeriprodukter som vispgrädde, fet cremefracihe, fet ost osv, ovanjordsgrönsaker, bär ibland, dock itne varje dag och för mycket....

Unvik - socker, kolhydrater, E-ämnen, margarin, potatis, pasta, ris, mjöl, underjordsgrönsaker, frukt varje dag- ät mer som godis....

Lite länkar:

www.kostdoktorn.se/
    www.lchfrecept.com/
    www.kostdoktorn.se/nytt
    www.giblogg.se/
    metrobloggen.se/millasmat/
    www.lifezone.se/se

Sen googla! Står massor!!! Men just kostdoktorn är en BRA sida med lätta råd för dig som nybörjare!

Sen rekommenderar jag verkligen boken: Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt.
    Den boken som omvände mig,... =)

Sen här på FL: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m59249918.html
    www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html

Sen sök LCHF på facebook så finns det nog bra grupper där... =) Förlåt att detta blev ett reklaminlägg, men ville bara hjälpa de som är sugen att prova...
    Tack för bra info Har dock provat förut att utesluta potatis och pasta och det tröttnade vi båda på efter knappt två veckor.. haha
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    AgnesGN skrev 2011-06-22 21:09:55 följande:
    Ni måste variera er! Finns massa gott! Jag är en riktig pastagris, så att säga... ÄLSKAR pasta och potatis, socker och fika... MEN dessa 5 ½ veckor har gått alldeles utmärkt av någon konstig anledning. Mår HUR bra som helst och saknar faktiskt sällan eller aldrig pasta eller potatis till maten. Jag har så mkt annat som är så gott... =) Och vikten rasar - det får motivationen att öka och gör att man mår bra oxå... =)
    Låter bra Ja jag får se om jag ger det en chans efter graviditeten *ler* Men kommer börja med vv igen iaf *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Önskar er alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!
    Vi ska på bröllop i em. och då ska vi gå ut med nyheten till kompisarna. Ska bli SÅ skönt att slippa försöka dölja graviditeten

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Nu har jag inte varit här på ett ganska bra tag igen. Har börjat må kanske inte helt bra, men ändå helt ok och bra jämfört med i början. Jätteskönt! Går dock fortfarande omkring och känner mig trött nästan jämt, men sådan tur är inte så lamslående trött som jag var i början. Och tidiga morgnar är inte roliga, för att då mår jag illa och klöks ganska bra. Spyr dock inte längre (*peppar,peppar*). Går in i v.14 imorgon, och har börjat få små små buffar från bebisen sedan nästan/knappt en vecka tillbaka. Det är dock fortfarande så svaga buffar att det ibland är svårt att avgöra om det är en buff från bebisen eller något annat. Ska på rul den 11 aug, känns som en hel evighet tills dess *ler* Men snart är det semester (18/7) så då kommer jag inte har så mycket tid att tänka på tiden förhoppningsvis, att tiden kommer gå fort *ler* Så fort jag varit på ul'et ska jag kontakta försäkringskassan om graviditetspenning, kommer om det går igenom, gå hem i början på november. Ska bli skönt! Ska någon av er andra gå hem på graviditetspenning?

Hoppas att allt är bra med er iaf, ska försöka bli lite mer aktiv igen *ler*

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MiAmore
    LängtarL skrev 2011-07-04 18:54:13 följande:

Heej tjejer! här kom mensen igen=( Nu går man in på försök 14 och det börjar kännas hopplöst.

varför tar det sig aldrig. fattar ingenting..

Hoppas det är bra med er! Kram

*Kram!!*
  • MiAmore
    LängtarL skrev 2011-07-05 20:40:54 följande:
    Tack tjejer! Nej vi vill avakta med utredning ett tag till, vill ge det 1.5 år totalt i alla fall.
    Så några månader till att försöka. hoppas så att det ska ta sig på egen hand=) tycker att utredning känns jobbigt...
    KRamar  
    Tänk bara på att det kan vara kö för att komma på utredning, så att ni inte väntar FÖR länge
    Babydreamer skrev 2011-07-06 09:11:25 följande:
    Tror att jag hade ÄL igår men är inte helt säker. Hade iaf ont i magen, mestadels runt området av hö äggstock. Vi hade massa sex igår så jag hoppas att detta var gången det tog sig :) återstår att se om ca 16 dagar...
    Du kör inte med äl-tester? Hoppas det ska ha tagit sig nu iaf
  • MiAmore
    Swn skrev 2011-07-06 16:29:08 följande:
    Har fått positivt Äl test igår så här kör vi på för fullt :) fick svar på blodprovet och det visar fina ägglossningar så det e bara att köra på :)
    You go girl!
  • MiAmore
    DazHamster skrev 2011-07-07 13:06:17 följande:
    hej tjejer!
    Här är tantröd sen i minst 2 dagar :S har inte vågat testa mig än men måste göra det innan lördag då vi tänkte gå på gatufesten här i sundsvall men kunde inte hålla mig ifrån åh testa nu iaf så får vi se men är helt inställd på att det är neg. Har inga känningar alls!!
    Ja brukar ha ont i brösten en vecka innan mens åh några dar under mensperioden åh sen släpper det men inte ens de har ja :O ja tror att ja hade ÄL för ja kände igen smärtan som månaden innan då ja åt pergotime åh de kunde ju sitta kvar i upp till tre månader men de e de enda ja känt av från tabletterna :S
    Jag har gått in för att gå ner i vikt nu åh har faktiskt gått ner 3,6 kg på ca 3-4 dagar åh då har de bara varit ändring av kost åh knappt någon motion än då ja jobbat så mkt.
    Jag har alltså inga förhoppningar om att det tagit sig denna månad...
    Din sena mens kan ju tyvärr bero på att du gått ner 3,6 kg på bara 3-4 dagar. Men, trots negativt test idag hoppas och håller jag så klart tummarna på att det är pga att det bosatt sig en liten "ärta" i din mage *ler* Håll oss uppdaterade!
  • MiAmore
    DazHamster skrev 2011-07-07 17:22:36 följande:
    jag tror mer på att jag mådde så psykiskt dåligt under ÄL åh en vecka fram från det så ja tror att ja fick ÄL senare eller så ingen alls denna månad :S men det gör inget ja går in för min vikt nu!
    Ok, ja kan ju bero på så mycket. Men, ge inte upp förens tantan är här!
    83Lovika skrev 2011-07-07 22:36:13 följande:
    Bra jobbat Dazhamster!
    MiAmore: jag har fått grav.penning beviljad. Så nu är jag långledig Superskönt verkligen
    Babydreamer: Jag hå¨ller tummarna! 

Vad härligt Har du gått hem redan eller? Jag ska inte gå hem förens i november (om det nu blir beviljat), men har snart 4 v semester
  • MiAmore

Nu har jag äntligen SEMESTER!!!! Skrattande Lovar att jag ska försöka vara bättre på att vara aktiv här nu när jag inte jobbar hela dagarna i några veckor *ler*

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!