Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

ACJL skrev 2012-07-16 10:36:04 följande:
    Länge sen jag var här nu...

GRATTIS dazhamster!!! Vilken söting!
    Tack tack =) hur är det med dig nu för tiden då?
  • DazHamster
    Krambjörn skrev 2012-07-17 00:57:18 följande:
    känns som en evighet sedan man själv var här i tråden och kämpade sig mot ett plus
    Så söta små fina barn ni alla fått.

Dazhamster: Vilket söt liten ängel, helt perfekt

tusen tack =) men du hade ett annat nick innan vaa?
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2012-07-18 08:42:09 följande:
    GråterBlev jätteledsen igår...Var tvungen att tacka nej till en kompis 30-årskalas eftersom jag inte orkar ta dubbla bussar ut till henne (hon bor i Hjärup), mingla och sen åka hem när det tar minst 1,5 timme att ta sig dit bara (jag har inte körkort). Det är jättejobbigt att åka buss och sitta still länge blir jag stel och får ännu mer ont av. Är massivt trött av behandlingen och har dessutom blivit svullen i ansiktet av kortisonen. Inte jätteläge för fest mao. MEN det är hennes 30-årskalas och för henne är det viktigast i hela världen ju (och det är klart det ska få vara det! hon har inga barn så hon är ännu viktigast).
    Hon blev så sur när jag berättade att jag nog inte kunde komma. Alternativet skulle vara att jag och mannen kör dit (nästan 1 timme enkel väg), men då måste vi fixa barnvakt åt båda barnen eftersom de inte är välkomna på festen. Och vi vill inte lämna Agnes mer än ett par timmar max nu när hon är i separationsångestfasen...
    SÅ: vi får försöka fixa så vi kan vara där 1 timme åtminstone. Men det är ganska mycket jobb för att kunna vara där en timme bara. Och jag har så ont på kvällarna. Men hon gjorde klart att det inte var acceptabelt att tacka nej (till saken hör att hon bjudit folk och nästan ingen kunde komma men det är ju inte mitt fel...)
    Jag inser att det är så här livet kommer vara. Ibland kommer jag inte få förståelse för mitt dåliga skick, inte ens av mina närmaste. Och jag kommer göra många besvikna när jag ställer in saker. Jag ska ge henne en broschyr om vad sjukdomen innebär så får hon läsa den och fundera lite. Känns som hon visar noll förståelse,,,Gråter
    Jag förstår att du blir ledsen åh ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det inte verkar vara någon riktig vän som beter sig sådär mot dig. Jag hade förstått hennes reaktion om det hade varit så att du hade ljugit ihop något om varför du inte kan men nu har du ju en allvarlig sjukdom åh som vän så är man ju mån om sina vänners välmående åh vill väl ändå inte försätta dom i situationer där man lider :/ tycker inte du ska ta åt dig iaf! Stor kram
  • DazHamster
    HelenFr skrev 2012-07-18 15:01:32 följande:
    Efter fem timmar på akuten igår kväll och tre idag har det konstaterats att jag har fått en blodpropp i benet och måste nu ännu tidigare börja ta mitt blodförtunnande, för att inte tala om smärtan som kommer med det... Inget jag rekommenderar...
    usch då de lät ju inge vidare :S är det fragminsprutor du kommer få ta eller?
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2012-07-18 20:09:09 följande:
    Tack snälla för omtanken! Ja, jag blev förvånad minst sagt över hennes totala brist på empati för hon är annars den som brukar bry sig om och ta sig tid- plötsligt byter hon personlighet liksom?
    Ja, hur kan hon vilja utsätta mig för ännu mer smärta och trötthet bara för en fest skull? Knäppt. Vi får se, hur som helst såg det iaf dystert ut på barnvaktsfronten. Vet inte vad hon hade tänkt att vi skulle göra med barnen, vi kan liksom inte bara lämna dem vind för våg och det är inte superlätt att skaffa barnvakt en lördagkväll åt en 2,5-åring och en 9-månaders bebis. Det kan inte vara vem som helst heller, måste vara någon de känner väl och är trygga med ju.
    Och sen kan jag känna lite att jag känner inte de andra på festen jätteväl och så kommer jag med mina handledsskenor och kryckor och måste då svara på en hel massa frågor om mitt allmäntillstånd. kanske inte jättesugen på det heller Obestämd ...

Jaja, hur är det med dig idag då? 
    ja man vill väl kanske inte "lägga sig på bordet åh blotta sig" för allt åh alla om sitt privatliv för folk man inte ens känner. Säg till henne att ni får ingen barnvakt för det är ju sant. kanske kan du åh hon bara ta en lunch på stan en annan dag åh umgås istället?

jo det flyter på bättre åh bättre faktiskt =) istället för att känna sig frustrerad/irriterad 20 ggr om dagen så kanske jag känner det 1 ggr om dagen nu istället =) lillskruttan är 53 cm lång nu åh väger 3600 gram =) hon fokuserar mer med blicken åh följer en med blicken om man går förbi =) några enstaka leenden har kommit oxå =)

Lillgumman 3 veckor på denna bild =) skulle ut åh göra stan osäker denna dag =)

1:a badet som först var lite läskigt (varav den blicken ;D) men sen vart det behagligt =)

Väldigt nyfiken på vad pappa pratar om för gojja =)

somnade till slut av allt skitsnack ;)

somnade med vovven =) visst finns det en likhet i hur dom ligger ;)

åh här myser vi med kissen som är Mollys personliga vakt =) (han håller stenkoll på vart hon är åh om hon skriker vill han försöka trösta hon)

• DazHamster
    Maajsi skrev 2012-07-19 16:18:34 följande:
    Tillväxt ul + flödesmätning idag. Flödes såg riktigt bra ut och lillen beräknades väga 361 g nu i v.22+0, vilket bara är -8 %, Allt var bra helt enkelt. Känns så skönt. Nästa gång e om 2 veckor. Jag behöver inte vänta lika länge vilket känns jätte bra då man hinner oroa sig igen så fort.
    åh vad härligt :D gud nu börjar ju tiden springa iväg för dig känns det som :) känns som att du nyss var i v.12 ju :)
    Adora1 skrev 2012-07-20 08:53:12 följande:
    DazHamster: Ååååhh, sååå sööt!!! Nu vill jag ha en bebis till ha ha Baby

Maajsi: SoligUnderbara nyheter att allt såg bra ut! Kram
    haha jasså? ;) ja det är inte mig du ska diskutera det med utan det får du fråga din man om ;) men varför inte? din lillskrutta är väl snart 1 år va?
  • DazHamster
    HelenFr skrev 2012-07-24 12:29:39 följande:
    Lyssnade med mitt angelsound idag och hörde för första gången hjärtat på min bebis, så underbart... Har varit lite nojjig efter proppen och allt så nu känns det bra att ha hört det...
    var försiktig med att använda den i för tidigt stadie bara =) men härligt att lillhjärtat pickade på för fullt =)
  • DazHamster
    Babydreamer skrev 2012-08-16 01:59:24 följande:

Usch vad jobbigt för dig Maajsi. Hoppas bebis stannar i magen iaf lite till så han orkar med världen utanför sen. Tänker massor på dig,! Den 14 augusti kom min son till världen på BF+7. Han vägde 3855g och var hela 53 cm lång. Det var en väldigt lång och delvis jobbig förlossning. Kommer skriva mer senare. Just nu mår vi under omständigheterna bra
    ååååååååååååh stort grattis :D:D  väntar med spänning på en bild sen vid något bra tillfälle =)
  • DazHamster
    Maajsi skrev 2012-08-17 14:13:23 följande:
    Tack alla. Var på tul igår och det är nu dåligt flöde på andra sidan också. Spec ringde idag och ville ha dit mig redan på måndag då det nu är för länge med 1 vecka emellan. Hujja, vad nervös och orolig jag blev. Har en känsla av att han kommer att behöva komma ut snart.
    Förstår att det känns jobbigt men försök hålla hoppet uppe om att lillen ska få stanna ett tag till. han känner säkert av att du blir stressad så försök vila åh ta de lugnt, många styrkekramar till er håller tummarna om att det börjar gå åt rätt håll nu här i dagarna.
  • DazHamster

hej tjejer! jag är ju så dålig på att uppdatera mig nu sen man fick barn xD
    Här hemma springer dagarna fram åh hon har redan hunnit bli 2 månader idag =) Att kärlek kunde vara så stark åh obeskrivlig gud så jag älskar mitt lilla charmtroll!

hur går det Maajsi med din lilla grabb verkar det bli bättre eller är det detsamma fortfarande?

Babydreamer: Grattis igen till din fina prins =) usch vad hemskt att bli behandlad sådär! det bästa man kan göra är ju att prata om det så man inte stänger det inom sig. hoppas du fick ut något av samtalet :)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!