BabyW skrev 2011-01-12 18:18:28 följande:
Babydreamer - eftersom jag vet exakt när jag har ÄL (får sprutor), så har iaf jag ont i magen dagen efter ÄL, dvs när äggledarem börjar jobba. Vet inte om det är så för alla, men så har har jag det iaf. Testa räkna ÄL dagen innan din smärta, eller smärtdagen och 17 dagar fram om du nu vet med dig att din lutealfas är 17 dagar lång. Så har du nåt att gå på iaf...
Det är mer ovanligt än vanligt att jag får ont i ÄL tider. Som i december så fick jag ju pos ÄL test 26 och kände maximalt lite molande i magen 27 och sedan inget mer. Ingen aning om hur lång lutealfas jag har. Men kommer den imorgon så vet jag ju att den är 17 dagar... Den gången jag fick sådär jätteont i magen (var flera månader sedan) kan ju lika gärna egentligen varit någon liten cysta som sprack eller nått :(
Vill inte få mens. Vill få plus.. Men ibland känns det som om jag aldrig kommer att bli gravid... Vet att vi bara försökt 3 gånger nu, men det är en känsla som funnits med mig istort sett hela mitt vuxna liv... Usch... nä, inte tänka negativt nu... Invänta mensen och sedan försöka igen bara. Det enda rätta...