Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

majsii och babydreamer hur går det för er tjejer med magarna =) ??

någon som hört nåt ifrån agnes?

hur går det för resten som hänger åh dinglar kvar här i tråden =) ?

• DazHamster
    HelenFr skrev 2012-06-01 17:27:50 följande:
    Jag hänger kvar här, snart gått två år, men hoppas fortfarande... :)
    Det gör jag oxå! skulle vara så himla kul om ni får ert efterlängtade plus =) jag håller tummar åh tår för er!

Majsii: vad skönt att det rullar på! förstår din ständiga oro men kan du inte få komma på tätare kontroller/undersökningar? försök tänka positivt för jag tror att ni båda mår bäst utav det :) du är gravid åh du väntar en frisk åh alert bebis, inget annat! =)

Adora: ja man kan ju alltid hoppas men ja har ju trott att det varit på g nu ett tag då det varit en hel del onda förvärkar men nu känns det väl mer som att det är ganska lugnt då det bara gör ont ibland åh att hon tänker inte titta ut på ett himla bra tag men många säger att det är lugnet före stormen nu så vi får väl se..  :) Jag ska försöka hålla er uppdaterad!

Imorgon ska jag följa med en kompis till ett ställe som heter drakborgen så jag ska krypa på alla fyra åh jaga hennes 3-åriga son bland tunnlar åh diverse saker så man kanske får igång detta nu ;)
  • DazHamster
    Babydreamer skrev 2012-06-02 10:36:03 följande:
    För mig går det finfint med magen går in i vecka 32 på onsdag ska snart börja gå på föräldragrupp och amningsinformation. Jobbar mitt sista arbetspass på torsdag sen ska jag bara gå och mysa hela sommaren Vad skönt Maajsi att det verkar gå bra, men förstår verkligen oron! DazHamster: spännande! Hoppas på bebis snart då
    oj vad tiden går fort! vad skönt med lite långledigt nu innan det är dags ;) får du havandeskapspenning/graviditetspenning då elr?
  • DazHamster
    Maajsi skrev 2012-06-02 19:39:43 följande:
    Tack alla. Varje vecka är ett framsteg. Jo jag får ju täta kontroller men det var jag själv som ville ha en enda kontroll till innan rul, efter v.10 kontrollen. Börjar ångra det lite nu. Men jag vet att är det något så får jag komma in :) dock blir det mer kontroller efter rul, både hos bm och spec. Det känns riktigt bra :) dock tror jag att jag fått UVI. Jag var på en kontroll hos bm för någon vecka sedan då ett provs tog där hon hittade äggvita. Ska ta ett prov nu tills besöket på måndag för säkerhetsskull. Ett prov med morgonurin. Nu har jag så ont i ryggen och kissar mer än annars. Dessutom kommer det knappt nå när jag går på toan och det känns som att jag vill få ut mer. Jag misstänker UVI men hoppas såklart det är något annat.
    Drick tranbärsjuice för det funkar jättebra allra helst om man har lätt för att få UVI =)
    Det är ju skönt att du kan få komma in extra när du vill =) Ska ni ta reda på kön på RUL?
  • DazHamster
    Maajsi skrev 2012-06-03 12:07:50 följande:
    Okej, det ska jag ta och göra :) tack för tipset! Jo, vi ska ta reda på kön. Jag tycker det blir lättare att knyta sig an till bebis då man bland annat kan fundera lättare på namn åså. Dessutom är det inget roligt att handla könsneutralt.
    ja det var ju faktiskt lite så vi kände oxå :D allt var så mycket lättare att planera åh ställa i ordning nu =)

Imorgon ska jag på hinnsvepning :S jag börjar bli nervös xD gör det ont ni som har gjort det förut?

Här är två bilder iaf på liggkorgen som min Sambo, hans bror och hans mamma har legat i då dom var små så den är alltså hela 54 år gammal ;)

Tyget är givetvis alldeles nytt som svärmor har sytt åh sänghimlen beställde jag åh sambon på nätet =) Vi har även en spjälsäng till bebben men här ska hon få sova den första tiden.

• DazHamster

Har idag gjort en hinnsvepning som blev väldigt lyckad eller ja ingen bebis har kommit ännu men tappen var mogen, väldigt mjuk bara 1 cm kvar av den åh jag var öppen 1 cm åh han kom åt jättebra så han kunde svepa ordentligt åh kände bebisens fontaneller :)

han trodde att det gott åh väl kunde köra igång ikväll eller imorgon åh jag har ju haft väldigt många sammandragningar+ mensvärks liknande molvärk i svanken.
    Sammandragningarna har varit lite mer annorlunda nu, lite mer åtdragande eller vad man ska säga + att det strålar ner mot bäckenet åh dom släpper inte i duschen men jag är inte döendes heller så jag hoppar ner i sängen nu åh försöker få mig lite sömn så får vi se vart det slutar =) jag håller er uppdaterade om hur det går ;)

• DazHamster

hmm bebis har ärvt mammas tjurighet verkar det som :/ ingen bebbe än åh har inte ens sammandragningar längre :( men han sa ju att de kunde ta 48 timmar innan det kör igång (om det nu funkat) så det kan ju vara lugnet före stormen!

annars har jag ju en ny hinnsvepning på torsdag hos min privata läkare som även skulle massera tappen men antar att det inte blir av då tappen redan är mogen åh nästintill utplånad så det blir nog bara hinnsvepning =)

vi får se om det kanske blir ett nationaldags barn :D

• DazHamster
    HelenFr skrev 2012-06-05 11:05:16 följande:

2 års kämpande och nu är det vår tur :)
    jippie!!! fan det här var ju helt underbart! som ni har kämpat! Ni är så värda det här :D haha nu sitter jag åh storbölar av lycka framför datorn xD undra om det är grav. hormoner ;) Stort grattis till er!
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2012-06-05 10:42:08 följande:
    DazHamster: Fint ska det va´! Nationaldagen passar väl som födelsedag för denna eminenta bebis! Då är ni alltid lediga på bebbos födelsedag. Och de flesta andra med...
    Ja det vore inte helt fel ;) men just nu så är jag mer glad för Helenes plus än att våran bebbe är tjurig ;) för bebis kommer ju ut förr eller senare men man blir alltid lika glad åh lyckofylld i kroppen då nån av dessa tjejer här får sitt plus! man vet ju själv hur man kämpat, hur man mått åh allt man gått igenom.
  • DazHamster

Nu har vi varit åh tvättat bilen, åkt på guppiga vägar i över 3 mil åh nu ska ja veva i mig hallonbladste åh sen prova färdknäppen igen ;) får väl se om det kommer igång inatt annars ger jag upp xD fast jag har ju nästa hinnsvepning på torsdag så får väl se hur långt man kommit i processen om det inte kör igång nu innan =)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!