-
jag tänkte väl mest om bebisen kunde bli stressad av att inte få sätta igång förlossningen själv ;) vi fick ju veta till 60-70 % att det var en tjej på RUL men eftersom det var så osäkert så frågade vi nu hos privata =)HelenFr skrev 2012-05-06 11:36:03 följande:Daz: jag har inte hört att det ska påverka bebisen... Det är ju supervanligt att de gör det och borde skapat mer rubriker om det varit farligt... Vad roligt att få reda på vad det är :) så grattis till er lilla flicka
-
Det är inge kul alls att läsa vilket helvete ni tjejer går igenom, jag lider verkligen med er :/ jag hoppas att allting får ett gott slut, att all smärta försvinner åh att alla får sitt plus nu =)
Ja det där med hinnsvepning kommer jag ju också få göra =) både hos bm på mvc åh privat så de blir lite fuling där för ja berättar ju inte för min bm på mvc om hinnsvepningarna som ja ska göra hos min privata läkare ;) ja vi får se hur allting slutar men spännande ska det bli iaf =) -
vad är det för ngt?Adora1 skrev 2012-05-08 08:31:07 följande:He he alla knep är tillåtna utom ricinolja för det är farligt
-
Aha :D fast den där oljan skippar jag ;) 12/6 eller 18/6 är mina BF datum =) men hinnsvepning och massage av tappen kör hon igång med den 7/6 =) så ja vi får väl se då vad som händer.Adora1 skrev 2012-05-08 23:02:36 följande:Ricinolja är en olja med egenskap att man får ont i magen och får kraftig diarrée och blir uttorkad. Ibland resulterar det i "värkar", dvs kramper i magen inkl. livmodern. Finns kvinnor som provat ricinolja för att sätta igång förlossningen..
Men hinnsvepning sägs vara säkert, att det bara funkar om kroppen är redo och att det då kan sätta igpng förlossningen lite tidigare om man har tur. Kan ge ganska intensiva förvärkar som kan gå över i riktiga födslovärkar...
När är din BF?
Har ni några tips på saker som är bra att ha med till förlossningen? alltså i bbväskan? -
Men :/ hade ni varit på utredning? tänkte så att det inte ligger någon liten infektion bakom hela denna karusell som saboterar? det var ju troligtvis det som var problemet för mig bl.a. då vi inte blev gravid. Skickar många styrkekramar iaf till dig åh hoppas att det vänder nu :)HelenFr skrev 2012-05-09 05:30:25 följande:Min svärmor satte igång sin förlossning med ricinolja, tog 4 timmar...
Här blev det inget denna månaden :( (heller) -
Slemmis har börjat gått åh onda förvärkar kommer och går, undrar hur detta kommer sluta :S
-
alltså jag tror inte hela slemmisen har gått utan den kommer i omgångar ;) 10 åh 13 maj har det kommit en bit men nu inatt har jag vaknat några ggr varje timme av sammandragningar + att jag fått sprungit på toa åh tömt blåsan ett x antal ggr.. det känns som en gnisslande känsla mellan benen alltså som att det blir någon slags friktion åh bm sa att det troligtvis var bebisen som håller på att fixera sig =)
En fråga bara men då det börjar närma sig förlossning brukar man bli lösare i magen då? de känns som om jag tömmer tarmen rejält var åh varannan gång.. äter ju dessutom järntabletter så ja borde ju vara hårdare i magen xD -
var in på förlossningen sent igårkväll, hade ONDA förvärkar åh krämper i magen men det var bara bra med lillskrutten i magen =) fick åka hem så ingen bebis än åh det lär väl inte bli någon heller dom närmaste dagarna iaf =) har fått veta att bebben är fixerad oxå :D så det känns inte så jättelångt kvar nu!
-
ursäkta mig om jag svär nu men när fan vet man när det är dags??? jag har tyckt båda ggr jag åkt in att det gjort ont åh inte tillhör det vanliga i vardagen åh trott att jamen nu är det väl ändå på g? men icket! ingen mogen tapp åh inte öppnat mig eller något.. kroppen håller på att spela mig ett spratt :S så den dagen det väl är dags så lär jag ju sitta hemma åh tro att det är nån liten tomte j*vel så drygar sig med mig som vanligt så jag lär väl föda hemma för att man hunnit ledsnat på att inte veta när det är dags.
Alla säger att man vet när den stora dagen D är kommen men jag börjar tvivla på det mer åh mer.. -
hihi jag har lurat åt mig en hinnsvepning av min vanliga bm på måndag åh händer ingenting då så har jag massage av tapp åh hinnsvepning på torsdagen nästa vecka så håll tummarna nu att det bli bebis till veckan =)
Har dock börjat prova lite hokuspokus kurer här i dagarna.
det jag provat hittills är:
monster energidryck, kanel, hallonblads te, en jäkla massa promenader trotts onda sammandragningar, färdknäppen, rulla höfter, gått sick sack, äta ananas, äta kryddstark mat.
Ja jag har mina idéer men än så länge har inget funkat men tänkte ju att det är lika bra att börja i tid så kanske jag slipper gå över tiden iaf =)
med promenader så menar jag inga korta utan som igår var jag ut åh gick 1 mil nästan så gissa om jag har träningsvärk idag xD + massa foglossning men jag biter ihop åh härdar :)
Har ni något tips som man kan prova?
jag har inte provat ingefära te ännu så det ska jag oxå prova =)
men förutom att jag har lite onda sammandragingar/förvärkar så har det gått ännu mera slempropp åh ganska rejält nu också :D så jag hoppas att det kommer igång nu för nu vill jag ju träffa den lilla krabaten så busat med mig de månader hon har varit aktiv i min mage som man känt =) jag längtar!!!