Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skojsigt då kommer vi ha väldigt nära varann :) 12+4 för mig =)

• DazHamster
    83Lovika skrev 2011-12-06 11:05:26 följande:
    Agnes: hur bor du o vad kommer du använda vagnen till? Tex om du går mkt på stan skulle jag absolut rekomendera en med svängbara hjul. Jag var verkligen i valet o kvalet om jag skulle våga köpa en sån men jag ångrar det inte en minut. då är jag ändå en sån som går sällan på stan. Jag går på asfalt mest. Sällan terräng. Men vår vagn har funkat de få gånger vi har gått i terräng också. Dock lite orolig för hur det kommer bli i snö ;) 

Vi bor 1 trapp upp utan hiss, man kan lätt knäppa av liggdelen o bära upp den i handtaget. Lika är det kanon om man är o hälsar på nån, kan man bära in liggdelen o använda som "säng" till bebben.
    Jag höll på att få "magsår" av barnvagnsdjungeln innan vi verkligen bestämde oss haha. Vi var ju mitt inne i semester perioden också, vissa vagnar är det upp till 12 veckors leverens på, värt att tänka på  Men om du ska köpa begagnad så slipper man ju tänka på det iallafall.
    denna vagn har vi 

">

Hmmz den där vagnen ska ja verkligen provköra :D är det en dyr vagn?
  • DazHamster
    LängtarL skrev 2011-12-06 15:07:56 följande:
    Tack ACJL för uppdateringen!

Adora1- Nu har jag gjort spolningen! Gick jätte bra, kändes knappt alls=) Spännde lite men annars var det lugnt! inga stopp, fripassage i båda=) Så nu är det avklarat känns skönt! tack för tummarna!

Swn- håller tummarna för dig imorn! var inget farligt! ta bara dina värktabletter så tror jag inte det är någon fara för dig heller.  

KRamar till er goa tjejer som bryr er om oss som är kvar!    

Vad skönt att det gick bra =) nu hoppas vi på ett dunderplus denna månad :D
  • DazHamster
    83Lovika skrev 2011-12-06 11:05:26 följande:
    Agnes: hur bor du o vad kommer du använda vagnen till? Tex om du går mkt på stan skulle jag absolut rekomendera en med svängbara hjul. Jag var verkligen i valet o kvalet om jag skulle våga köpa en sån men jag ångrar det inte en minut. då är jag ändå en sån som går sällan på stan. Jag går på asfalt mest. Sällan terräng. Men vår vagn har funkat de få gånger vi har gått i terräng också. Dock lite orolig för hur det kommer bli i snö ;) 

Vi bor 1 trapp upp utan hiss, man kan lätt knäppa av liggdelen o bära upp den i handtaget. Lika är det kanon om man är o hälsar på nån, kan man bära in liggdelen o använda som "säng" till bebben.
    Jag höll på att få "magsår" av barnvagnsdjungeln innan vi verkligen bestämde oss haha. Vi var ju mitt inne i semester perioden också, vissa vagnar är det upp till 12 veckors leverens på, värt att tänka på  Men om du ska köpa begagnad så slipper man ju tänka på det iallafall.
    denna vagn har vi 

">

har varit och provkört den men satan i gatan vad den var dyr :S isf. ska man köpa den beg. om man ska ha råd xD men jag håller med om att den är smidig åh bra tyckte om den men ja har fortfarande lite hopp om min emmaljunga ;)
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-12-08 23:47:57 följande:
    Dagens EGO/taskiga i detta hushållet
    var när min man, som ska på julbord med jobbet imorron kväll, började prata om att han nog förresten inte kunde vara hemma till kl 23 som han hade sagt för "man vet ju inte hur lång tid det tar med att äta och när underhållningen börjar etc". Jag har en kompis som är här mellan 18.30-22 för att avlasta eftersom Agnes nästan alltid är vaken hela kvällen till ca kl 23 eller 00 och maratonammar och Hedda har haft såna jobbiga trotsutbrott på kvällarna plus att hon ofta bajsar efter att hon äntligen somnat.
    Men nu rev han utan diskussion upp planerna. Jag försökte förklara att jag är duktigt trött efter heldagar med båda barnen och nattamningar, men fick bara nåt nonchalant svar. Han tittade på mig som ungefär "Det ska väl inte du lägga dig i när jag kommer hem". Sen var jag så förbannad hela kvällen. Vem fan är jag, hushållerskan eller? Lite jvla respekt tack. Jag har precis fött ditt andra barn och är helt slut. Han kunde vara glad att få komma iväg på julfest överhuvudtaget tycker jag! Sen skulle vi ju prata tyckte han. Och det slutade med att han mer eller mindre hånade mig för att jag 
    1) gärna vill veta när han förväntas komma hem så jag vet när avlastningen kommer ("Jag skulle aldrig hänga upp hela min dag på ett klockslag")
    2) tycker det är jobbigt att vara ensam förälder med båda barnen (ofta blir Hedda dubbelt mammig/klängig när nån är här och ska "hjälpa till" och det vet han om...)

GråterKänner mig jättejätteledsen och ensam i detta,  Och ursinnig över att efter allt jag gör härhemma under dagarna med barn, tvätt, laga mat och slita etc inte kan bli bättre behandlad än så här Skrikandes Känns som jag vill ta ut skilsmässa men jag hörde från nån psykolog att man inte ska ens överväga såna beslut innan barnet fyllt 1 år för man är så emotionellt labil....Hmmpf!Vi har en Brio Sing och den har faktiskt gått bra i snö tycker jag. Var jättemycket snö i Skåne vintern -09 men den rullade bra. Det negativa är att sufletten inte går så långt ner att den alls skyddar mot snö regn och blåst om det är ex kastvindar utan då fick jag komplettera med regnskyddet. Vissa andra vagnar ex Emmaljunga och Teutonia tror jag hade rejäl suflett som man kunde fälla ner långt som skydd och det var mycket mer praktiskt (även som skydd mot sol)...Men annars var den bra vår Sing!
    jadu karlar säger jag bara xD men men ja vet inte om det är för att dom saknar den där kromosomen eller vad det är men dom tänker så jäkla tokigt ibland om dom ens tänker.. hade vi bott närmare så hade ja hjälpt dig mer än gärna :) tycker du faktiskt kan skita i hushållet en dag för att se hur han reagerar, ta bara hand om dig åh barnen sen skiter du i resten för det är ändå ni som är viktigast =) det var någon som sa till mig här i dagarna " men gud vad soft de är för er fruntimmer sen då ni får gå hemma åh vara mammaledig medans vi karlar ska slita häcken av oss för att få ekonomin att rulla på" jävlar vad ja brann av då kan ja lova! nu har ju inte ja några barn sen tidigare men jag har vänner som har åh ja måste säga det att vi kvinnor är fan superhjältar som lyckas ta hand om dom små liven plus att vi tvättar,lagar mat, städar , skickar ungar på dagis åh hämtar åh ja det finns säkert tusen saker till man kan nämna men allt det lyckas kvinnorna göra åh kanske man till och med hinner ta sig en titt i spegeln åh pilla till håret så man ser någorlunda ut men oj så jobbigt det är då karlarna kommer hem för dom har ju jobbat hela dagarna så dom är helt slut så då ska det serveras mat och kanske en kall jävel framför tvn där dom sitter på sina lata arslen medans fruntimmrerna fortsätter med disken åh samtidigt vyssar bebisen som gallskriker under tiden. näe en stor eloge till alla kvinnor som är mammor!
    förlåt nu är det hormonerna igen xD men oftast är det ju så här tyvärr :(

hoppas det löser sig vännen åh du får tänka de att ibland tänker dom med fel huvud så ta de lugnt åh ta inte ut någon skilsmässa nu.  Stor kram.
  • DazHamster
    Babydreamer skrev 2011-12-12 05:27:02 följande:
    Det känns helt overkligt! Hade inga symtom alls, men känner jag ju efter och har ju faktiskmolvärk :-P det jobbigaste är dock att jag sovit uruselt senaste veckan och det blev ju inte bättre nu när tankarna snurrar för fullt tog två test igår och båda var stark positiva
    Åh äntligen vilken underbar julklapp! du är verkligen värd detta plus som du har kämpat med massa motgångar bara så äntligen blev det din tur! :D plussade du på bim eller nån dag före/efter?
  • DazHamster

Oj oj oj vad det händer grejer här inne xD

maajsi: Stort grattis till er, måste ändå kännas skönt att det tog sig så fort ändå =) vi håller tummar åh tår för att allting går bra denna gång =) men visst hade ni barn sen innan också va?

Babydreamer: En av mina bättre vänner ska ha samma dag som mig så det känns faktiskt lite roligt ändå :P

Nu på onsdag är det dags för ännu ett till efterlängtat UL men samtidigt så börjar paniken krypa fram igen :S men då det är klart så kan ja slappna av tills nästa UL börjar närma sig. Usch man blir ju så nojjig :S

Jag har hittills inte gått upp ett enda gram har mer eller mindre gått ner i vikt så det GILLAS! =D Började ju på 106 kg åh är nere på strax under 102 kg =) men börjar bli mer pluffsig över magen dels ovanför blygdbenet men även ovanför naveln så inte vet jag om det är tarmarna som trycker uppåt som gör att man får lite put där också?
    Har ju åkt på den här trevliga foglossningen så nu går jag med bälte åh har även fått remiss på vattengympa för gravida så jag hoppas det här kommer underlätta lite =)
    Illamåendet har mer och mer börjat försvinna men kräkningarna är även mer sällan nu men ibland kommer det utav bara farten men annars så går det att leva med =)

Vet inte om ja skrev det förut men vi har köpt ett babygym (hello kitty i rosa xD) och även en resesäng men de va så billigt så ja kunde inte låta bli :P så blir det en pojke så har ja fler vänner som ska ha ungefär kring den tiden som mig =)
    Bäst av allt är ju att Min ALLRA bästa vän är också gravid och hon ska ha en månad efter mig så jag är så glad att ja håller på att spricka :D

Längtar tills man kan börja känna bebisen för jag har inte gjort det ännu vad ja vet eller kanske det kan bubbla till i magen fast inte på det sättet som om ja hade gaser men ja jag vet inte om de e bebisen. Jag har ju moderkakan i framvägg så det är väl därför ja inte känner något ännu. Går in i v.16 imorrn eller på onsdag =) Är det bra eller dåligt att den ligger i framvägg?

• DazHamster

BIM-LISTAN 

HelenFr- ÄL 3 nov/ BIM 17 nov (17:e försöket, 2:a barnet.)

Lyckliglängtan - Äl 10 December / Bim 25 December (19e försöket)

Swn- ÄL 12 December / BIM 25 December (22:e försöket, 2:a barnet)

HannaFia
    -
    ÄL ?/ BIM ? (9:e försöket, inga barn) 

Plus - listan

Myrran81 - plus på BIM -7
    Laref - plus på BIM ?
    Systertillknorr - plus på BIM+3
    Elle1984 - plus på BiIM -?
    Lovika83 - plus på BIM +3/4
    Matematik - plus på BIM -1
    AngelandDevil - plus på BIM -1
    Babymoon - plus på BIM -3
    AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?)
    Delight87 - plus på BIM +1
    Adora1 - plus på BIM +8
    Daniela01 - plus på BIM -4
    Chokladmuffins - plus på BIM ?
    Skyrocket - plus på BIM -4
    Baby88 - plus på BIM ?
    T inne - plus på BIM -4
    Dellz - plus på BIM +2
    FruDahllöw - plus på BIM -1
    Lilla Ego 07 - plus på BIM +1
    Limpan 83 - plus på BIM -4
    Bebis11 - plus på BIM -6
    Deeya - plus på BIM -7
    Sommar - plus på BIM -2
    Bia 80 - plus på BIM -6
    T rollbusarna - plus på BIM -2
    LilyRose - plus på BIM +5
    MiAmore - plus på BIM -2
    Brooklyn - plus på BIM -1 
    ACJL - plus på BIM
    Ohbaby - plus på första testet på BIM+4
    SoMa72 - plus på BIM-4
    DazHamster - Plus på BIM +1
    AgnesGN - plus på +/- (?)
    Babydreamer - plus på BIM +6
    Maajsi- plus på BIM +/- (?)

Oj tjejer nu är vi inte många kvar åh det har ju trillat in lite plus nu lagom till jul, är så himla glad att det börjar hända lite positiva saker i tråden igen så nu hålls tummarna åh hoppet stenhårt på er tjejer som är kvar =) hoppas kärringen inte dyker upp nu till jul åh ni får en helt underbar julklapp =)

HeleneFr hur går det för dig? tänkte eftersom du inte har uppdaterats här på BIM/plus listan =)
  • DazHamster

Gott nytt år alla =) hoppas kommande år har roliga åh positiva händelser att erbjuda nu =)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!