Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hihi idag har jag varit och shoppat gravtest :d två st clearblue vanliga och två st rfsu dom hade 10 % på allt så tänkte väl passa på då de ändå va billigare =) ska testa imorn eftermiddag då ja vaknat men vilket är bäst att testa med då ja har bim -2, -3 eller -4 imorrn? Ska försöka dricka så lite som möjligt inatt så de inte späds ut så mkt =)

• DazHamster

Har gjort ett grav.test för en liten stund sen åh det var fetminus!!! Vad less man blir men ja hade inte räknat med något annat heller :/ då var de bim -4 3 eller 2 idag då :/ Har iaf pratat med min vän och dom har kommit fram till att göra abort av väldigt rimliga skäl så ja förstår hon. Nu ska man stötta henne bara och finnas där för hon för hon tycker de här är skitjobbigt och allra helst nu då hon vet att hjärtat börja slå :(:(

• DazHamster
    BabyW skrev 2011-02-01 19:00:08 följande:
    Vi kom fram till här inne, att de som hade BIM för ett bra tag sedan och vi inte sett till eller hört från togs bort så länge... Så fick de komma tillbaka in i listan igen om de fortfarande följde tråden. Jag lägger självklart in dig igen!!!  Skrattande

Hoppas ni fick till det så det räckte!  Tungan ute

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)

HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Annakohler  -  ÄL 19 jan / BIM 2 feb  (? försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)
    MiAmore  -  ÄL 24 jan / BIM 7 feb (7:e försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (mer än 1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 27 jan / BIM 11 feb (? försöket)
    Swn  -  ÄL 1 feb / BIM 15 feb (8:e försöket, 2:a barnet)

Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 18 Feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Borago)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10)
    Bebis11  -  ÄL 3-7 / BIM 21-22 feb (3:e försöket, 2:a barnet)

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)

Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1

HjärtaHjärta
    AgnesGN skrev 2011-02-01 18:31:40 följande:
    Vad ska man göra när mensen inte kommer? Hur länge ska man vänta på den innan man gör ngt?? Inte gravid, det har jag kollat... =P  Mensen 15 dagar sen nu och börjar bli orolig... Eller är det bara att gilla läget och vänta och hoppas den kommer när den ska komma i februari istället...  Aldrig varit med om att den inte dykt upp...
    Gå till gyn aå kan de göra ett VUL och se om det ser ut som att mensen är på väg. Annars kan du kanske få tabletter som sätter igång en blödning. Finns hjälp att få!  GladÄr du några dagar innan BIM är det ju störst sannolikhet att lyckas få ett plus på morgonen, då HCG-knoncentrationen är som högst. Ta ett imorgon bitti istället. Glad  Lycka till!
    Jo men de va ju så jag gjorde (jobbade ju natten så då gjorde ja testet då ja vaknade) annars skulle de ju vara så utspätt om ja gjort de på morgonen kliver liksom av kl 5 in the morning :/ men ja testar den 3 istället så kör ja varannan dag men enligt instruktionerna på gravtesten står de att ja ska utgå ifrån längsta cykeln inom dom närmaste månaderna tillbaka i tiden då förstås och då ska ja ju vänta typ 16 dagar till isåfall?! :S nä de vill ja inte!

Malika: gud va ja lider med dig ja hade kunnat byta plats med dig ja :) men allt ont har även något gott med sig eller hur man nu brukar säga =) DE där löser sig nog på nolltid ;) du kanske t.o.m. fått igång mensen på egen hand under tiden och poff så kanske de finns en bäz innan du ens kommit in på en utredning. hoppas hoppas :D
  • DazHamster

måste bara få prata av mig, ja mår skitdåligt nu är snortokig på karln men samtidigt känner ja mig sårad :(

Ja slutade som sagt kl 5 så ja skyndade mig för att hinna säga hej då till älsklingen min för han skulle hinna med flyget då han ska på kurs i stockholm åh kommer inte hem förrän på fredag em.
    ja sa att ja går ut samtidigt som honom då taxin kommer så skulle ja gå med hunden min i samma sväng för ja ville säga hej då åh ge han en puss åh en kram. Jag som person är väldigt social åh får separationsångest innan han ens har åkt men de går över men ja får ju sån längtan efter han.
    Ja ja låser dörren åh vi går ut och han snabb som attan skyndar sig in i taxin utan att ha gett mig en puss eller kram, oki skitsamma om de inte vart så men han kunde väl åtminstone sagt hej då inte ens de sa han!!!! Han tittade inte ens på mig åh han hade inte någon brådska till flyget då han inte skulle checka in nå väskor utan bara gå igenom säkerhetskontrollen!
    Ja ropade på han innan han stängde dörren åh bara total ignorerade  så ja stog där som en jävla idiot åh såg ut som ett stort frågetecken åh ställer mig den frågan, VAD FAN HÄNDE?
    vi har inte bråkat eller nånting de är frid åh fröjd men ändå!

Ja skickade ett sms till han åh sa att han behöver ju inte höra av sig heller förrän han kommer hem.

Usch jag brinner!!!

han blir skitsur åh är jättedryg tillbaka på sms men han fick ju lite ångest efteråt åh tur var väl de tyckte ja!

Nu känns ju dom här dagarna han är borta ännu lättare *NOT*

Hur gåre för alla blir de nå fler plus som man kan räkna in på januari månad? =) ja testar ev. i eftermiddag men kan man använda rfsu även innan bim? har fått för mig att den är bättre.

• DazHamster

gjorde ett test och ja kan ana ett jättesvagt streck typ som en skuggning men ja får avvakta åh se men ja kan ju säga att jag är inte jag i dagsläget xD humör så de bara skriker om de åh sen vänder allt åh ja sitter åh tjuter för ingenting :S men de brukar vara så då ja går mot mens också.

• DazHamster

Det var rfsu:s gravtest denna gång. Då ja kollade 35-40 minuter senare efter ja gjort testet så kunde man t.o.m. ana en röd nyans under =) men dom säger ju att man ska inte kolla efter 30 min för de kan vara missvisande ja ska se om ja kan få till någon bild åh se va ni tror. Har en systemkamera så att få till en bra bild blir nog inga problem men att lyckas lägga ut bilden det blir en annan femma men vi får se senare ikväll. jobbar just nu för chefen har ju kastat runt mig som en vante så från att ha jobbat natt så blev de sova några timmar åh upp igen åh jobba 16-23 men blir ju ledig inatt istället.

Brooklyn: vänta tills den fjärde då du ska ha mens ifall de är något därinne så kanske hormonerna har ökat =) ja funderar på att vänta tills den tredje eller fjärde men de ha ja ju sagt i alla inlägg nu men inte fan ha ja hållt mig till de heller :P man vill ju liksom veta ifall man ska skrika av lycka eller sörja åh gå vidare.

• DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-02-02 21:02:57 följande:
    Ska kolla upp nr och ringa imorgon.

Nej ingen gravtest sen i lördags, men då på bim +10. Inte borde det väl vara ngt där inne då när det var negativs så pass sent... Äsch, ringer imorgon till hälsocentralen så får de lotsa mig vidare eller ngt. Så får de se till att jag får komma in och kolla upp kroppen. Den är inte sig själv, så mkt vet jag i alla fall...

Tack för att du ids bry dig om mina problem... Hur går det själv Bia80? Vad väntar du på, ÄL eller BIM eller? =)
    Du kan mycket väl plussa nu om de skulle vara så, en kompis till mig plussade på BIM +19
    så än är nog inte hoppet kört =)
  • DazHamster
    Limpan 83 skrev 2011-02-03 11:16:29 följande:
    Tack för förklaringen :) Då vet jag vad jag ska hålla utkik efter :P
    Jag blödde enbart i två dagar efter mitt MF. Så jag blöder alltså ingeting nu utan går bara och väntar på att min mens ska komma så att jag kan få ÄL någon gång. Känns ju som en hel evighet! Hatar denna ständiga väntan!!!
    Men du är helt 100 % på att de va ett mf då? hade du vart in till någon läkare och kollat upp de? skulle ja vara du om de e så att du vart åh gjort VUL och dom sa att de va mf så skulle ja be om att få komma in en gång till och verkligen kolla upp de fast med en annan läkare.
    Hade en kompis här i våras som trodde hon fick mf var in och gjorde VUL dom sa att de va mf men hon hade grav symptom kvar efter några veckor och plussade väldigt starkt fortfarande så hon åkte in igen och kollade och gissa vem som hade rätt?! inte läkaren iaf så hon var fortfarande gravid och de såg bra ut de va någonting med livmodern tro de va någon större blödning hon fått men som inte var farlig och de säger dom i efterhand :S

Nu inatt så kunde ja inte somna var lite lätt illamående och fick världens huvudvärk (jag är nog en av få som typ aldrig har huvudvärk vet nästan inte va de är :P) kunde verkligen inte somna efter en halvtimmes bankande i huvudet så fick ja ta en alvedon. Idag likadant lätt alltså väldigt lätt illamående men har sjukt ont i huvudet jag döööör!  ja känner mig upplåst, svullen i magen?!
    Hjälp ni som haft gravsymptom ja vet inte hur ja ska tolka saker och ting har aldrig känt så här förut känner mig dessutom lite yrslig som att ja tappar fokus och världens snurrar till ett varv. lite som en fylla :P
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-02-03 16:49:59 följande:
    Jag försöker inse att loppet är kört, bara för att jag tror det och orkar inte med en till besvikelse som jag redan fått typ 15 ggr denna månad... Men man vet ju aldrig.... =P
    Bia 80 skrev 2011-02-03 08:23:29 följande:
    Ja gör så ring hälsocentralen så vet de säkert vart du ska vända dig! Klart jag bryr mig om dig Det är ju därför man hänger här Solig Vore bra om du fick komma på en undersökning så de ser hur det står till i kroppen.

Jag har precis haft ÄL så nu har jag den d'är härliga molvärken samt illamåendet som jag tydligen får i samband med det. Sen har jag åkt på en förkylning som heter duga så jag har ju mått bättre BIM 16/2 men mina förhoppningar är rätt låga med tanke på förkylningen. Men man vet ju aldrig!
    Ringde inte idag. Blödde lite (eller kom blod när jag var på toa imorse) så jag trodde mensen var på g! Överlycklig... MEN det kom inte så mkt mer och då var det försent  att ringa MVC... Åh, typiskt... Får ringa på måndag istället.

Tråkigt med förkylning. Hoppas du kryar på dig och så håller vi tummarna för att det blev en knådd... Kram
    skulle ja vara du så skulle ja be om att få göra ett VUL de låter skumt då du fått en liten blödning? kan kanske vara en liten där i iaf då =) men om de skulle vara så vilken vecka skulle du vara i nu isf? tänkte de är väl efter v.6 man får göra vul eller? men du har väl gått längre än så gissar ja på?
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!