• lhea1979

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

dellz skrev 2011-01-02 15:12:27 följande:
    fannnnnnnn. nu e jag bitter å känner att orkane att fösöka försvinner=(. inte kännt av att mensen ska komma alls men när jag torkade mig nu kom det blod på pappret=(. så kort cykel som jag haft nu har jag aldrig haft. brukar ha 30 dagar och förra månaden hade jag 28 men nu kom den ännu tidiagre=(känner hopplöshet nu!!!!!!!!!!!! sorry för allt negativt men behöver skriva av mig.
    Vi förstår besvikelsen! Man hoppas ju så starkt! Rynkar på näsan

Min cykel har också varierat sedan jag tog ut spiralen, först 35 dgr och sedan 28 dgr. Ganska stor skillnad!

Använder du ÄL-stickor? Hur länge har ni försökt?
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    dellz skrev 2011-01-02 16:05:46 följande:
    vi har använt äl test i två månader nu. Jag tog ut min pstav för 1 år sedan. blev gravid i april men fick redan på att vi fick ett ma i juli. Så efter allt det har vi försökt sen aug. denna månaden e jobbigast utav alla känns det som. Min vän å ja blev gravida samtidigt och hon ska ha nu om ca 2 veckor. så det känns lite tufft.
    Bra att man har er här på familjeliv så man kan prata av sig =)
    Hur länge har ni försökt?
    Detta är vårt tredje försök. Det har krånglat lite med mina cyklar så jag tror att jag har varit för sent ute gångerna innan. Denna gången har jag dock använt ÄL-test- Tyckte att jag var ute och testade i god tid så jag blev förvånad när det visade positivt på stickan.
    Så nu får vi se! Spännande väntan!

Åh jag förstår att det är tugnt! En av mina närmsta kompisar har gått igenom samma sak. Här finns det alltid stöd! Vi alla är ju i samma situation. Bara att ta nya tag nu!! Du vet ju att du kan bli gravid!! *kram*
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    systertillknorr skrev 2011-01-02 23:54:50 följande:
    Nu blir jag lite nervös, ska gå och lägga mig och än har ingen mens kommit! Borde verkligen ha kommit allra senast idag (bara för att jag börjar hoppas lite forsar det välm vilken sekund som helst, eller så vaknar jag i blodbad) kommer den inte innan jag  går och lägger mig undrar jag nästan vad som är fel! Det är ju bara fasen mellan mens och äl som är föränderlig, inte den mellan äl och mens...

Om den inte kommer, när ska jag testa då? hade äl 19 dec
    Åh spännande!! Hoppas, hoppas!! Jag tycker att du ska testa nu runt BIM dagen. Då borde det kunna visa positivt tycker jag.
    Du har inte tagit något tidigt test?
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 10:41:10 följande:
    Testoman som man e så tar man MINST ett gravtest dagligen nu. Fasen vad korkad man är jo tack jag vet men man vill ju bara se det där strecket haha
    Har banne mig morgonillamående och smått mitt på dagen så ja antingen må jag inbilla mig så fruktansvärt mycket eller så förhoppningsvis får man ett Plus

hur ånga av er här tro/rätt säkra påa tt ni kommer plussa nu?
    Jag tror också att det är något skumt på gång! Men man kan ju aldrig vara säker....
    Tycker dock att det måste vara någonting när man känner sig så annorlunda... det kan ju vara något annat som man inte haft förut typ magkatarr...

Längtar efter att få ta testet...
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 11:15:11 följande:
    När kan/ska du testa?
    Jag ska försöka hålla mig till nästa söndag den 9 jan... Egentligen då jag räknar med att jag har BIM. Sedan var ju ÄL tidigare än jag trodde denna månad.

När har du BIM?
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    systertillknorr skrev 2011-01-04 10:09:51 följande:
    Stort fint plus imorse! Det trodde jag aldrig! Shit allt känns helt galetSkrattande
    Härligt!! Stort Grattis! Skrattande
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979

Systertillknorr - Hur länge har ni försökt!
    *Grattiskramar*

Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    Brooklyn skrev 2011-01-04 12:01:54 följande:
    Nu kan jag hoppa av listan för denna månad, mensen kom nu.
    Sen som tusan..

Så himla jobbigt när mensen blir oregelbunden.. hur ska jag nu räkna ut nästa äl?
    Ska jag räkna den som vanligt? Brukar ju ligga på 31 dagars cirkel inte som nu 33/34..

Någon som har koll?
    Tråkigt! Skrikandes    Men det är bara att ta nya tag! Jag kan verkligen tipsa att använda ÄL- test om man inte vet riktigt när man har ÄL (oregelbunden mens). Jag har också det, har varierat från 28 dgr till 35 dgr.

Jag började testa ÄL dag 12 efter mens, trodde jag var ute i god tid. Döm av min förvåning när det redan gav utslag på stickorna. Jag tror att jag de andra månaderna varit ute för sent eller för tidigt. Blir ett väldigt mekkande när man har så oregelbunden.
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    lolisa86 skrev 2011-01-04 22:53:55 följande:
    Fick idag jätte tjocka vita flytningar (hade äl i onsdags) och undrar om någon vet om det kan va ägget som fäst sig eller något annat? har aldrig haft sånna flytningar förr! 

grattis till alla som plussat =) 
    Jag fick också det några dagar efter ÄL men jag vet inte om det beror på att ägget fäst. Jag har dock aldrig haft så förut heller...

Tyvärr så kan jag inte säga om jag är gravid eller inte, ska testa först på söndag. Men jag lovar att uppdatera då! :)
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979

Grattis till Plus BlirSnart85! Underbart!!

Peppkramar till alla er som får gå vidare till nästa försök!! Men nu j-r kanske det är er tur nästa månad! Solig

Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    BabyW skrev 2011-01-06 11:53:34 följande:
    En fråga till er andra... Är det bara jag som är så där väldigt "stressad" över all dena väntan och detta testande...??  Obestämd

Jag är tydligen mer slut än jag trott... Fick helt plötsligt näsblod från ingenstans nu för en stund sedan... Det har jag ju nästan aldrig!!! Har nog bara haft det ett par, tre gånger tidigare i mitt liv! Rynkar på näsan Helskumt!
    Usch då! Det där låter inget bra alls! Så får det inte bli att du stressar upp dig, det känns ju som att det kan påverka kroppen!
    Lägg testen på hyllan ett tag. Jag känner själv att hur mycket jag än vill testa så tror jag inte att det är bra att kastas in i besvikelse varje dag, kanske helt i onödan. Bättre att suga på det lite, då har man i alla fall hoppet och det bör ju vara positivt.

Håller verkligen tummarna för ett positivt besked för dig. Verkar som du varit med om en del tråkigheter. *kram*
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    Stort Grattis till Kitty 82! Underbart!
    Härligt att Plus listan fylls på undan för undan! Skrattande
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    BabyW skrev 2011-01-06 12:27:37 följande:
    Tack så mycket!!  Hjärta

Jo, om det hade varit så lätt, att bara lägga teterna på hyllan.. Visst kan man ha hoppet uppe så länge man inte testar, men jag tycker personligen att besvikelsen blir MYCKET större och värre, om man redan hunnit gå och tro lite. Och tror gör väl de flesta av oss, bara mensen dröjer nån dag, menar jag...  Flört
    Jag har ju fått väldigt svagt positivt och då vill man ju bara se det tydligare och starkare!  Tungan ute
    Ska dessutom in till ortopeden på måndag och få en kortison-injektion i mitt knä och det får jag absolut inte om jag är gravid. Därför MÅSTE jag liksom ha hundra klarhet i det hela nu i dagarna...

Ja ja... Jag får det svart på vitt imorgon em! Men helt ärligt ser jag inte mycket fram emot det, för jag vågar inte tro på ett plus längre...  Skäms

Jag vet att det är lättare sagt än gjort! Jag har själv testat en gång denna period.  Vill inget hellre än att få veta men mitt förnuft och vänners peppande har på något sätt tagit hand om denna iver.
    Jag har ju kunnat läsa mig till hur fruktansvärt osäkra testen är innan BIM, 4 dgr innan var det bara 50% chans att testet visar att man är gravid även om man är det. Förvånad

Så nu har jag övertygat mig om att jag får vänta. Förra månaden tog jag grav-test på BM och då var det nästan förlösande när man väl fick besked även om det var neg. Spänningarna släpper på någotvis då med och man kan se framåt.

Hoppas hoppas nu på goda nyheter för dig imorgon!!!! Solig

Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979

Åh vad tråkigt med negativa test eller kärring Röd... BLÄÄÄÄÄÄ för dom!!!!!!

Hoppas på massor av plus i denna tråd för det är alla goa tjejer väl värda här inne!!!! Bara att se framåt för ett Plus i februari är banne mig inte illa det heller!! *kram*

Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979

Nu får man börja att bygga upp sig själv psykiskt inför stora test-dagen imorgon. Jag förstår att det inte är säkert att dte blir Plus men man vill ju så gärna och jag kan bara tänka mig vad besviken jag kommer att bli om det blir ett tråkigt och fult Minus.

Jag hoppas såklart på positiva besked, imorgon kommer det at vara BIM dagen och 9 dagar sedan jag tog ett "kunde inte hålla mig test" som var negativt.

Jag kommer säkert att behöva en del stöd imorgon från er goa tjejer om det blir tråkiga testbesked. NÅGON MER SOM VÄNTAR PÅ ATT TESTA JUST IMORGON?

Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    BabyW skrev 2011-01-08 12:09:29 följande:
    Har faktiskt fått tid hos en ny gynekolog (kvinnlig) i slutet av januari, som en väninna rekommenderat mig att gå till istället. Min vännna har fått mycket hjälp och förståelse där och väntar nu tvillingar (på femte IVF-försöket Skrattande). Hoppas hon kan hjälpa oss också!! Inte nödvändigtvis med IVF alltså (så långt hoppas jag inte vi behöver gå), men med förståelse för oron och rätt förutsättningar i vår fortsatta utredning.
    Ska förhoppningsvis också få delta i en studie på kvinor med upprepade MF där man får hjälpande injektioner under en kommande graviditet för att undvika MF. Ska prata med den överläkaren på onsdag, så får vi se och hoppas att jag kommer med. Kan ju vara värt att prova iaf.  Drömmer
    Härligt att höra om nytt hopp och nya möjligheter! Skönt när det ändå händer grejer som gör att det känns som att det går framåt...
    Sånt där är alltid positivt!!!

Jag fick en gång höra av en överläkare på gyn när jag var 15 år att jag skulle få svårt att bli med barn. Därför när vi väl bestämde oss för att skaffa barn ringde jag gyn för att få hjälp ganska fort (efter bara några månader), tror att detta var i maj. Jag fick tid i augusti som jag fick avboka för i juli blev jag gravid.

När jag avbokade tiden så sa tjejen på gyn att det är ganska vanligt att det blir så här. Så man ska aldrig ge sig!!! *kramÄ
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979

Tråkigt med negativa besked tjejer!! Men det är bara att kämpa på och ta nya tag! Det kommer att komma - det bara vet jag!
    *Styrkekramar*

Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979
    Limpan 83 skrev 2011-01-08 21:54:04 följande:
    Tog ett nytt test nu ikväll och det visade ganska så fort ett streck!!! Ett svagt streck men ändå ett streck :) Vad tror ni? Vågar jag nu lita på att det är positivt? Ska ta ett imorgon bitti för säkerhetsskull.
    Hur går det för er andra? Några fler som ska testa sig imorn?
    Hoppas hoppas!!! Flört Jag ska testa imorgon! Så det är skönt att ni finns här!
    Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979

Då var det äntligen dags att få testa.... och tyvärr så fanns det inte tillstymlse till streck på den där stickan. Rynkar på näsan
    Ganska så mycket negativt alltså.

Det som känns så konstigt är att jag har haft såpass ont i magen. Det har jag aldrig känt innan. Otroligt att kroppen kan framkalla fantomkänslor...

Ja, ja det är bara att invänta mens. Den kommer säkert i dagarna. Och sedan blir det nya försök!!!
    Hoppas att det går bättre för er andra som är i testartagen!!! *kram*

Mamma till Julia, 070417
  • lhea1979

Hej! Jag vill gärna ge några peppande ord till er tjejer som kämpar med att bli gravida. Jag var själv med i den här gruppen i december/januari. Jag vet verkligen hur jobbigt det är när mensen kommer månad efter månad.

Men det gäller bara att fortsätta kämpa på! Jag har precis fått ett plus på stickan efter att ha kämpat i ett år.
    Så keep up the good work för det kommer när man minst anar det. Jag skulle själv till gyn imorgon för att få pergotime, kändes väldigt kul att kunna avboka det!

Styrkekramar till er! 

Mamma till Julia, 070417
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!