• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

MiAmore skrev 2011-01-22 14:42:23 följande:
    Nu känner jag mig nöjd o glad igen... Mannen kom ner o visade att han "gärna gjorde ett försök". Och det gick minsann! Låg kvar i sängen i ca 10 min efteråt, så nu är det bara att hoppas att simmarna gör sitt
    Tror som sagt att jag har äl idag, så om ni vill kan ni skriva in mig på Bim-listan Äl 22/1, Bim 5/2.
    NU ska jag hålla mig härifrån fram till Bim TACK alla underbara för ert stöd! Hjärta
    Halsböld är det man får när halsfluss och scharlakansfeber inte är illa nog...  Flört  En varinfekterad böld bakom halsmandlarna, så man kan inte gapa, svälja eller tugga. Feber mellan 39-40 grader och är helt slut i hela kroppen.

UNDERBART att ni fick till det idag med! Jobbigt när man vill men lusten inte rktigt infiner sig. Men som min man sa innan (och Skruttnorpan nämdne innan med) - kul att berätta för sitt barn att de blev till för att man gjorde ALLT och att inget (inte ens halsböld) kunde stoppa en, för att barnet skulle bli till.  Skrattande

Lägger till dig med rätt datumar på listan!! Kör hårt!!  Tungan ute

HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 7-10 jan (1:a försöket med Äl-tester)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    Skrus  -  ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10)
    AgnesGN  -  ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Swn  -  ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 24 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)

Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    Daniela01   -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)

MiAmore  -  ÄL 22 jan / BIM 5 feb (7:e försöket)
    BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    LizzB  -  plus på BIM -5

HjärtaHjärta
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-01-22 14:01:31 följande:
    Haha, jag gick till apoteket och hämtade en spruta som man ger barn medicin i (hysteriskt kul när apotekaren skickade med mig en lite medicinkopp och medicinsked också "om barnet hellre skulle vilja ha det").
    Killen gjorde sitt i ett glas, jag drog upp det i sprutan och...ja...satte allt på plats Skrattande Låg kvar på rygg i 20min efter. tydligen så lesbiska par gör...hittade det på en regnbågstråd här på FL. Googlade nätet runt och kunde inte hitta några risker med det heller...
    Hahaha! Riktigt uppfinningsrikt!!! Skrattande Borde kanske försöka oss på nåt sånt istället för att köra slut på min stackars man...  Fast han hittade lite energi till oss nyss!  Flört
    AgnesGN skrev 2011-01-22 14:02:57 följande:
    Tack så jättemycket... Försöker vara stark men det går inte... Bit ihop eller bryt ihop, just nu bryter jag ihop...

Måste smälta detta...

tack alla för sånt stöd i min besvikelse. Skönt att inte vara ensam... Stor KRAM!
    Du gumman... Man behöver inte vara stark bara för att man ska!! Man FÅR vara ledsen, arg, irriterad, besviken, förbannad och allt sånt. Det MÅSTE du vara, för att orka med att ta nya tag.  {#emotions_dlg.flower}

Du får visst tycka att det är pest att det inte tar sig, trots att du inte fått en massa MF, inte försökt i evigheter och så som du skrev innan... Man kan inte alltid  "låta bli" att få tycka och känna något är jobbigt och ledsamt bara för att "det finns andra som har det värre".

Att du blir ledsen tyder på att du är en känslosam person och det är bra. Glad  Jag höll alltid allt mitt inom mig förr när jag var yngre, samtidigt som jag alltid lyssnade och delade andras bördor. Men jag skulle vara stark. Jag skulle inte visa. Så är jag fostrad, att håla det för sig själv... IDIOTI är det!!!  {#emotions_dlg.djavulsk}  För det bara äter upp en inombords... Jag fick cancer 2001 men ville inte gnälla för jag slapp ju i alla fall både cellgifter och strålnng. Hur knäpp är man då?!?! Jag kom ganska snart på att jag var full av ilska och sorg inom mig som bara gjorde så jävla ont... Men när jag väl fick det ur mig - GUD VILKEN LÄTTNAD!! Hade jag "lättat på det inre trycket" efter hand ahde det aldrig hunnit göra så fruktansvärt ont och hunnit slita så på en...

Så mitt råd är - känn!!! Gråt! Skrik! Var arg! Få det ur dig! Så kommer snart orken igen ska du se...

Enorma styrkekramar till dig  Hjärta
  • BabyW
    Moria skrev 2011-01-22 15:36:52 följande:
    Hej! Hoppar in här jag med och hoppas på ngt klokt svar =P

Jag är lite fundersam...

Jag hade ju ÄL den sista december och jag o killen hade oskyddat den första januari men körde med avbrutet men typ i sista sekunden.

Några dagar efter d fick jag en liten blödning o tänkte mest att d var konstigt att jag skulle få mens så tidigt men jag blödde bara en gång liksom.

Sen när d var vid tiden av min mens så blödde jag typ inget alls och sa till killen att jag var orolig för att ngt kanske är fel eftersom jag blöder så lite vid mens. Kom lite rikligare vid ett tillfälle men sen typ inget alls och varade bara i tre dagar.

Nu ska d alltså vara min beräknade ÄL idag och såhär ont brukar jag inte ha vid ÄL.

Haft typ ÄL flytningar nu i en vecka typ och mensvärk har jag nu hela tiden.
    Två nätter på raken har jag nu fått gå upp och kissa samtidigt som sonen..hehe

Sitter här helt stilla och svetten typ rinner.. Så har d varit i typ en vecka nu att jag svettas för ingenting.

Svullen i magen, mår illa lite då o då ja you name it.

Har inte förrän nu funderat på omm jag kanske blivit gravid då när vi hade sex. D var ju senaste gången vi hade sex för sen har ju killen varit borta på jobb...

Men jag blir fundersam för ÄLtestet som jag gjorde igårkväll visade ju två streck. ´På en gång blev d starkt kontrollstreck o sen ett svagt andra streck. Glömde bort att titta på testen sen och två timmar senare var där två starka streck.

Alltså kan ett ÄL-test visa positivt fast man är gravid...
    Självklart blir jag yberglad om jag skulle vara gravid men jag skulle oxå bli grymt förvånad och överraskad för isf hände d innan vi börjae prata bebis på allvar..hihi

Hjälp..vad tror ni??
    Ja, ÄL-tester kan ju visa positivt på hcg-hormon också!!! Så testa i morgn bitti med ett gravv-text!  Glad  Den lilla blödningen kan ju varit en nidblödning och visst kan man ha lättare mens när man är gravid.

Håller tummarna för att du får ett fint plus!! Keep us posted!  Tungan ute
  • BabyW
    Moria skrev 2011-01-22 15:44:51 följande:
    Ja jösses så pirrigt d blev nudå..ska försöka få tag på ett test...apoteket är ju stängt så får hoppas ica har ngt. Klart jag skriver när jag vet =D
    Större typ ICA Maxi har ju, Konsum kanske eller Staoil..?  Glad  Bra!!! För här finns gott om nyfikna här inne...  Tungan ute
  • BabyW
    Moria skrev 2011-01-22 15:59:06 följande:
    Ringde o frågade o dom har på ok så nu blire en promenad dit...hörs om en stund då =D
    Åh vad spännande!!!!  Skrattande  Japp - kommer hålla koll här inne!  Tungan ute
  • BabyW

Oj då... Missade att ni också skrivit  Bia 80 och Adora1... 

Tack för peppen!! Ja har jag blivit lite mer avslappnad i närheten av sprutor framöver, är det ju bara superbra.  Skrattande

• BabyW
    SoMa72 skrev 2011-01-22 16:54:05 följande:
    AgnesGN: Jag är ju oxå på BIM+5 idag, ingen mens o inget plus, testade senast igår, får väl testa imorgon igen. Jag tycker oxå att det är superjobbigt!

Kram
    Håller tummarna för er båda och skickar lite styrka och ork!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Babydreamer skrev 2011-01-22 17:05:36 följande:
    Hej tjejer! Mensen tog slut för några dagar sedan men nu ligger jag däckad i feber :( så jag ger upp hoppet om bebis denna gång oxå, dels är jag ju osäker på när jag har ÄL och dels för att jag inte vet hur länge jag kommer vara sjuk och därmed inte orkar att ha sex...

BabyW: Skönt att det gick bra med sprutan! :) Nu hoppas vi på att det leder till ett starkt plus!

MiAmore: Då hoppas vi att det tog dig denna gång. Håller tummarna för dig! Du förtjänar ett fint plus nu!!!
    Usch vad alla är sjuka nu...  Rynkar på näsan  Hoppas att du inte behöver vara sjuk så länge, utan att du snart har kraft och ork för en massa mys och att ÄL är i antågande när du tillfrisknat.  {#emotions_dlg.flower}  Ge inte upp ännu!!! Du mår snart bättre igen, hoppas vi.

Kram 
  • BabyW
    Moria skrev 2011-01-22 17:52:21 följande:
    Ett stort fett MINUS på stickan så nej jag är inte gravid..men d var som jag trodde det.

Måste beställa tid på gyn till veckan då så jag får veta hur d står till där inne...hehe
    Usch vad trist då...  Rynkar på näsan  Men ja - gå och få kollat upp det! Lycka till!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    AgnesGN skrev 2011-01-22 22:39:29 följande:
    Tack för förståelsen. Men ibland känner man sig som en dålig människa som mår dåligt "för så lite".

Bra att du lärt dig att känna, och våga känna. Jag känner mycket, ibland FÖR mktoch visar tydligt mina känslor. Men skäms ibland för dem vilket är farligt.

Du verkar ha haft det tufft, men tagit dig upp igen och kämpar. Jag beundrar verkligen dig.

Stor Kram!
    Åh tack, nu blev jag ju rörd...  Skäms
    DazHamster skrev 2011-01-23 03:03:12 följande:
    BabyW skrev 2011-01-22 10:15:00 följande:
    Ja vi kan ju alltid hoppas!!!  Skrattande  Ja det finns gott om plus kvar, både för resten av januari och för hela februari.  Flört

Angående dina funderingar så kan jag nog bara säga att ALLA saker som gör en stressad/ororlig naturligtvis påverkar ens kropp och därmed ens cykel. Det är ju vissa som lätt kan gå några dagar över tiden för mens "bara" för att det är stressigt på jobbet. Själv har jag haft "turen" (om det nu är nåt positivt), att det inte påverkat min cykel alls, oavsett hur jpbbiga perioder jag varit igenom i livet...
    Vad gäller ekonomi så är det klart att ett barn kostar pengar - inget snack om det - men jag anser inte att man behöver ha skyhöga inkomster för att skafa barn. Rent generellt lever ju folk efter vad man har i inkmster och jag känner ingen i min omgivning som skurit ner på allt och skaffat billigare boende för att skaffa barn. Har man en ekonomiskt sits som man klarar sig på, så går det säkert runt med barn också.
    Får för mig att de flesta jag känner, tänkt mest på om de nåda ör känslomässigt mogna och redo för att skaffa barn och jag tror det är det viktigaste. Hur ens ekonomiska sits ser ut för stunden är nog mindre viktigt i det stora hela, fför man kan inte säga hur framtiden kommer se ut och barn kostar ju i så många år.
    När jag och barnens pappa skulla skaffa barn så tänkte vi att nu har vi det bra ekonomiskt och vi är redo så nu kör vi. Vad ingen av oss visste var att jag två år efter min dotter födes skulle vara i en bilolycka så jag var sjuksriven i 4½ år, vilket gjorde ett enormt hål i vår ekonomi. Det var jättetufft och inget man kunde tro skulle komma. Den ene kanske blir av med jobbet, den andre får kanske en rejäl löneförhäjning.

Usch förlåt om jag låter som en moraltant nu!! Skäms  Vad jag menar är att det viktigaste är nog om man är känslomässigt redo för barn för den känslan består, medan ens ekonomi skiftar. Klart man från början ska känna att man har en stabil ekonmi när man vill skaffa barn, emn sådan saker förändras och tyvärr inte alltid till det bättre...

Vet inte om du blev klokare av det jag skrev, men jag hoppas nåt klokt kom fram...  Glad
    Jo men de sjuka är att jag är/var precis som dig att min menscykel rubbades aldrig utan var på klockslaget och jag är då en väldigt stressad människa som person men tiden har väl kanske tagit ut sin rätt :P De e bara bra att du är moraliskt för det är ett kanon stöd och även från er alla andra =) Vi längtar ju så mkt efter barn och bara de lär ju påverkar hela systemet.  Vi har nästan hundratusen undanlagda ifall de blir husköp eller vill betala av bilen så egentligen så har ja väl inget att klaga på om ekonomin för vi har de ju gott ställt. Men man blir ju orolig då ekonomisystemet kastas om och inte är som de ha varit.

Ush lät inge kul att vara sjukskriven så länge men de var ju bra att ni fick de att gå runt iaf =) Känner mig lite lugnare nu. TUSEN tack! :)

Har hört att de finns i hälsokost butiker något som heter nattljus olja som ska tydligen göra så man blir lättare gravid och sen är de någon läkare som tagit fram ett "recept "för dom som vill bli gravida som ska finnas inne på Life (hälsokost butiken) Så ni som vill prova er fram så kika in i den butiken och se om dom har något att erbjuda =) ja tänkte ja skulle testa de nästa månad om inget blir nu =)

Skulle haft ägglossning nu i torsdags ungefär men ja kände ingenting men vi sexade på rejält ändå bara de att de blev problem för karln xD han brukar normalt sätt ha väldigt lätt för att komma men nu då det har busats runt i halmen så kan han inte komma hur mkt vi än försöker så de slutar med att ja får ge han en handtralla åh sen fort in igen då han väl är på g att komma xD åh ja som hatar långdraget sex nä usch de e BORING!!!
    Men vi gör ju de för att få till en bebis så även jag får väl lida lite ;)

Hur går de för alla här inne någon som plussat än?
    Jag har börjat med Efamol (nattljusolja) för att minska mina PMS-besvär om inget annat. Cyklen ska bli mer regelbunden också visst och man får mindre spottings. Sägs det iaf! Jag tyckte jag mådde mycket bättre med mindre PMS-besvär nu förra cykeln, även om jag bara ätit dem i två veckor då.  Glad   Får se om de bidrar till att man blir gravid också...  Flört  Prova dem!
    skruttnorpan skrev 2011-01-23 09:32:04 följande:

SoMa och Agnes, hoppas ni får klarhet snart! Hoppas mest av allt att ni är låghormonare och att ni nu får fina plus vid nästa test!

Sandy- stor kram och all styrka till dig för att hjälpa dig orka ta nya tag! Februari är din månad!

BabyW- vilken klippa du har hemma i sänghalmen! Och vilken klippa du sälv är! Fint med en tjej här inne som varit med om så mycket, skaffat sig erfarenheter i livets hårda skola och är villig att dela med sig av det!

Stor kram till er alla

Ja, han är en klippa i många lägen!!!  Skrattande Jag kan verkligen vara lycklig som har honom.  Hjärta

Ja, några saker har man ju varit med om... Det har gjort mig til den jag är idag. Här inne kan/vågar man ju dela det mesta med ett sånt underbart gäng goa tjejer. {#emotions_dlg.flower}

Kramar
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!