Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2011-10-09 20:36:30 följande:
    jag får inte pergotime på grund av min övervikt, och min gyn skriver inte ut sådant utan jag måste gå via barnlöshetskliniken som har bmi på 30, jag har bmi på 35. suger, men bara att gå ner i vikt och hoppas man får hjälp när vikten är nådd. Har ca 15 kg kvar, har gått ner 12, så nästan nästan hälften vunnet...
    du säger att du har ett bmi på 35... vet du jag hade ett bmi på 42 men jag fick ändå pergotime utan problem! jag gick dock till en privat inte via landstinget.
    tänkte bara berätta att min granne har pco åh hon har två fina barn idag! hon behövde inte alls kämpa länge för att få dom. Men går man ner i vikt så kan det vara lättare att bli gravid med pco så fortsätt kämpa du är ju inte så långt ifrån ditt mål =)
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-10-10 20:15:33 följande:
    BabyDen 4 oktober kom Lillasyster till världen på Lunds KK! Blev igångsatta den 3 oktober men efter dålig progress, bajs i fostervattnet och förhöjda fosterljud blev det akut snitt under narkos. Bebisen var slapp när den kom ut och behövde andningshjälp. Spenderade första dygnet på Neonatalen men piggnade på sig snabbt och inga bestående men. Dramatiskt värre dock! Manne bodde med oss till 6 okt sen åkte han hem till storasyster och jag och bebisen bodde kvar till den 8 okt. Nu myser vi hemma! Ska dricka ett glas rött och äta gravad lax ikväll!

DazHamster: Vad är det jag läser?? Ett fint Plus!! GRATTIS!! Änteligen Solig. Hur mår du etc?

Swn: SkrikandesFaan också, vad nedrigt!!

Grattis!
    Oj vad tokigt det kan bli men huvudsaken är att snuttan och ni mår bra trots omständigheterna =)

jadu jag vet inte om du har smittat av dig kanske ;P men efter 21 månader så tog de sig åh jag har även gjort ett till test idag åh de är starkare än det jag gjorde igår så det går åt rätt håll :D

jag känner väl inte så värst mycket faktiskt, lite öm i brösten men inte så det gör nå jätteont men det kommer väl xD kass i magen och gasig är jag :S idag har ja börjat känna ngt mer åh det är ett tryck i svanken vet inte om de ska likna en mildare mensvärk? men det gör iaf ont när jag böjer mig åh när ja går så nog känner ja av det. En kompis fick massera mig lite lätt åh då släppte det men sen kom det tillbaka :/ men men vad står man inte ut med för att få denna vackra gåva om 9 månader =)

räknade på FL åh beräknad förlossningsdatum blir 14-15 juni så det blir ett sommar barn precis vad jag alltid velat haft =)

jag tror inte det har gått in i min lilla hjärna än att jag verkligen har ett pyr i magen det känns så konstigt alltihopa men mestadels vad ja känner nu är rädsla åh panik xD är inte så värst orolig för missfall för det är inget jag väntar! men innan ja blev gravid så tyckte ja de skulle vara så häftigt att få uppleva en förlossning åh verkligen få känna hur den smärtan är men nu blir ja lite rädd åh panikslagen så karln får gärna föda ut ungen!
    Sen känner jag ju nu att det var kanske inte världens bästa tidpunkt med tanke på min övervikt, att ja knappt har nå jobb åh sånt men ja vet att allt löser sig, det gäller bara att prioritera rätt saker åh ja ska ut åh jaga lite jobb åtminstone extra så man får lite högre mammapenning än 180 kr per dag :S sen vikten kämpar ja ju med fortfarande så det är ju bra =)

Ringde Ludmila idag åh sa i telefon till hon att " kommer du ihåg då du gjorde cytologprov på mig och VUL att du såg en vätska i mina äggstockar? ja sa hon då åh ja berättade att ja inte tänkt testa förrän om en vecka eller två men kunde inte låta bli då ja åh karln firade 2 år förlovad åh 2,5 tillsammans åh gissa vad sa jag då! hon blev jätteglad åh sa " det var positivt vaa =) ? hon sa att jag hade förgyllat hennes dag åh att det var väldigt glada nyheter för henne åh att jag verkligen var värd detta! sen sa ja till henne att ja men ja trodde ju inte på dig åh ville inte tro på dig heller men då morrade hon bara åh sa nästa gång vi ses ska du få en smäll ;P så den 19 oktober har ja tid för VUL men troligtvis ser vi inget hjärta slå ännu men en hinnsäck skulle hon minsann leta fram åt mig där ner :P så ja skulle vänta med att ringa åh skriva in mig på mvc så vi ser att det fortskrider sig åh går åt rätt håll =)

Helt underbart att få uppleva denna känsla tillsammans med er alla här inne ni är guldvärda! hade jag inte haft er tror jag inte att jag hade orkat kämpat vidare :)

btw ja har blivit mkt känsligare också xD började grina idag då ja skulle berätta för en vän vilken fantastisk människa hon var!
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-10-10 22:39:22 följande:
    Härligt med sånt stöd från sin gyn DazHamster! Måste kännas roligt att tänka på symptomen och kunna koppla dem till graviditet för en gångs skull. Njut nu!
    ja ska försöka =)
    Tycker du ska fortsätta kämpa med kg för du är ju så duktig! men jag tycker ändå du ska försöka byta åh gå till en privat för på landstingets kk så är man oftast bara vem som helst men då man går till privat så bygger man upp ett förtroende åh man känner att man får verkligen hjälp! för dom är man inte vem som helst utan man är en mycket speciell människa som verkligen vill ha barn åh dom vill göra allt åh kommer göra allt för att få ett bra slutresultat =).

Keep on fighting =)
  • DazHamster

Nu börjar det gå upp ett ljus för mig :D den stod åh blinkade på +3 tre ett tag men den stannade på 2-3 =)
  • DazHamster
    HjärtaHjärta

BIM-LISTAN 

HelenFr- ÄL 3 oktober / BIM 17 oktober (16:e försöket, 2:a barnet.)
    Lyckliglängtan -
    ÄL 12 oktober/ BIM 26 oktober (17:e försöket)
    Swn - ÄL 21 Oktober / BIM 3 November ( 20:e försöket, 2:a barnet)
    Babydreamer - ÄL ? BIM ? (8:e försöket, inga barn)
    AgnesGN - ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)                                                                         
     HannaFia
    -
    ÄL ?/ BIM ? (9:e försöket, inga barn) 

Plus - listan

Myrran81 - plus på BIM -7
    Laref - plus på BIM ?
    Systertillknorr - plus på BIM+3
    Elle1984 - plus på BiIM -?
    Lovika83 - plus på BIM +3/4
    Matematik - plus på BIM -1
    AngelandDevil - plus på BIM -1
    Babymoon - plus på BIM -3
    AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?)
    Delight87 - plus på BIM +1
    Adora1 - plus på BIM +8
    Daniela01 - plus på BIM -4
    Chokladmuffins - plus på BIM ?
    Skyrocket - plus på BIM -4
    Baby88 - plus på BIM ?
    T inne - plus på BIM -4
    Dellz - plus på BIM +2
    FruDahllöw - plus på BIM -1
    Lilla Ego 07 - plus på BIM +1
    Limpan 83 - plus på BIM -4
    Bebis11 - plus på BIM -6
    Deeya - plus på BIM -7
    Sommar - plus på BIM -2
    Bia 80 - plus på BIM -6
    T rollbusarna - plus på BIM -2
    LilyRose - plus på BIM +5
    MiAmore - plus på BIM -2
    Brooklyn - plus på BIM -1
    Maajsi - plus på BIM + 1
    ACJL - plus på BIM
    Ohbaby - plus på första testet på BIM+4
    SoMa72 - plus på BIM-4
    DazHamster - Plus på BIM +1

HjärtaHjärta
  • DazHamster

det roliga i det här är att jag har en kompis som fick barn 1 juli i år (beräknad till 14/6 som mig ungefär) åh ja kunde inte hålla mig så ja berättade för henne åh då säger hon att hon tror en liten smutta på att hon kan vara de också för hon har haft ont i magen så hon fick ett test av mig som hon gjorde i morse åh jodå hon var gravid men hon hade inte hunnit få tillbaka mensen men hon slutade även amma 2 veckor efter förlossningen också så vi har räknat lite på henne åh hon ligger ca 6+5 åh ja 4+6 eller 4+5  så vi kommer ha ungefär samtidigt xD åh hennes bebis kommer bara vara 11 månader då syskonet kommer åh dessutom har hon ätit p-piller strax över två veckor nu då :D

• DazHamster
    Maajsi skrev 2011-10-12 19:14:19 följande:
    Hejsan alla! känns tungt just nu. Har inte känns bebisen på flera dagar. Var upp till förlossningen idag och tyvärr har han inte klarat sig. vet inte vad jag ska ta mig till. Ska in på förlossningen imorrn å bli igångsatt. Känns så tungt och orättvist just nu. Bävar inför imorgon. Det var ju aldrig tänkt att bli såhär. Skulle vara i v. 26+2 nu men han har troligtvis dött för ett par dagar sedan..
    Jag är jätteledsen åh lider verkligen med er :'( skickar också styrkekramar i mängder till er!
  • DazHamster
    HjärtaHjärta

BIM-LISTAN 

Lyckliglängtan -
    Babydreamer - ÄL 19 oktober/ 2 november (8:e försöket, inga barn)
    Swn
    -
    ÄL 21 Oktober / BIM 3 November ( 20:e försöket, 2:a barnet)

HannaFia
    -

Plus - listan

Laref - plus på BIM ?
    Adora1 - plus på BIM +8
    Baby88 - plus på BIM ?
    T inne - plus på BIM -4
    Dellz - plus på BIM +2
    Bebis11 - plus på BIM -6
    Deeya - plus på BIM -7
    Sommar - plus på BIM -2
    Bia 80 - plus på BIM -6
    MiAmore - plus på BIM -2
    Maajsi - plus på BIM + 1
    ACJL - plus på BIM
    SoMa72 - plus på BIM-4

HjärtaHjärta

Hoppas de var okej att ja la in dig på BIM listan babydreamer? Jättebra att du kom iväg till vårdcentralen så ja hoppas att allt ordnar upp sig för dig =)
  • DazHamster
    83Lovika skrev 2011-10-13 13:06:34 följande:
    STORT GRATTIS till plusset DazHamster!! Äntligen!! =)) Håll oss uppdaterade.
    O grattis adora till bebben!!   
    Tack jo de var verkligen på tiden =) illamåendet har börjat smyga fram lite lätt :S
  • DazHamster
    HjärtaHjärta

BIM-LISTAN 

Lyckliglängtan -
    Babydreamer - ÄL 19 oktober/ 2 november (11:e försöket, inga barn)
    Swn
    -
    ÄL 21 Oktober / BIM 3 November ( 20:e försöket, 2:a barnet)

HannaFia
    -

Plus - listan

Laref - plus på BIM ?
    Adora1 - plus på BIM +8
    Baby88 - plus på BIM ?
    T inne - plus på BIM -4
    Dellz - plus på BIM +2
    Bebis11 - plus på BIM -6
    Deeya - plus på BIM -7
    Sommar - plus på BIM -2
    Bia 80 - plus på BIM -6
    MiAmore - plus på BIM -2
    Maajsi - plus på BIM + 1
    ACJL - plus på BIM
    SoMa72 - plus på BIM-4
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!