Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
MiAmore skrev 2011-08-25 14:21:35 följande:
Jag tycker det låter klokt att vänta med barn och ta op först då. Förstår att du har en stor längtan efter barn, men som du själv sa är ni inte så gamla ännu (hur gammal är du?), så ni har ju tid på er. Och som du sa så minskar risken både för grav. diabetes och havandeskapsförgiftning om du lyckas bli av med din övervikt innan. Jag är glad att jag lyckades gå ner 7 kg innan jag blev gravid denna gången, så jag vägde nästan 10 kg mindre denna gången än jag gjorde när jag blev gravid med sonen. (vägde 75 kg när jag blev gravid med sonen, 67 kg denna gången. Är 157 lång) Så jag hoppas att det ska minska riskerna att jag får havandeskapsförgiftning denna gången (fick det med sonen)jag fyller 23 i oktober åh karln fyllde 24 nu i juni som va. okej men vad skönt ändå att du blev av med några till kg innan guldklimpen skapades =)
Adora1 skrev 2011-08-25 15:50:24 följande:
MiAmore: Åh, vad mysigt med små sparkar mot handen!!Vågar inte tro på något längre för min kropp är knäpp. Men bm som svarade höll det inte för otroligt att något ändå höll på att hända iom snabb fixering/tryck/sd/blödning etc. Så jag packade lite i BB-väskan även om det kändes lite töntigt för jag är bara i v 35. Bm sa att bebisar som föds nu mår bra så jag skulle inte vara orolig om det tuffade på... Har slumrat hela dagen och vaknat då och då av sd som dock inte varit dödsonda men ganska starka..
DazHamster: Låter ändå som kloka tankar att ni planerar så, även om längtan är stor!
Jag spanar efter uppdatering om hur det går !