• Maajsi

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-02-04 11:48:50 följande:
    Vet precis hur du känner!!  Glad   Så har jag det med...

Väntan tills BIM är bara evighetslång. Jag tror iofs inte att vi lyckats denna gången heller, men hoppet är ju det sista som överger en, sägs det...  Flört
    Ja, tänkte väl att ja inte var den enda :) Ja fast BIM för mig var igår å ingen mens ännu men gravtest visar neg :S Ska vänta till på söndag å kommer ingen mens å de fortfarande visar negativt så får jag kolla upp vad som är fel :) Usch så jobbigt de är å inte veta
  • Maajsi

Jag känner mig inte fundersam längre och jag känner mig inte besviken heller. Känns som att mensen är på intåg men det känns skönt för då vet jag att kroppen har kommit igång ordentligt sen missfallet.

Jag satt och funderade nämnligen varför det var så att jag hade så sen äl denna månad och bara en 11 dagars lutealas. Och så kom jag å tänka på att jag kanske inte ska räkna 3:e januari som första mensdagen eftersom det blödde så konstigt då. Kanske istället ska räkna den 6:e som första mensdagen för har mig de tog några dagar innan det blödde som vid menstruation. Om jag hade första mensdag den 6:e januari så stämmer det med äl eftersom det är 17 dagar emellan och då har jag också en 14 dagars lutealfas precis som vanligt. Jag har nämnligen en extrem mensvärk nu så det känns precis som förut. Tror inte alls att jag är gravid men jag är inte heller besviken. Nu vet jag istället med säkerhet när jag har äl, jag vet att min kropp fungerar igen och förhoppsningsis har vi turen å lyckas nu denna månad istället :)

• Maajsi

När jag vet med säkerhet att den kommer imorgon eller på söndag så får jag skriva upp mig på BIM-listan och då med rätt datum :) Lycka till ni andra! Hoppas ni får ett +

• Maajsi

Den där intensiva mensvärken har försvunnit :/ Hm, hur bra är dom från testlagret egentligen? Kanske ska köpa nå annat test för å va 100 på att de inte är en graviditet å att bara mensen är sen..

• Maajsi

Jag fick min mens idag :) nu tror jag att min kropp äntligen återhämtat sig sen missfallet. Nu stämmer det in på äl också och tydligen hade jag inte sen äl iaf :)

• Maajsi

ååh så förvirrad jag blir. Jag ska ha ägglossning den 25/2 enligt kalendern här på fl. Jag hade mensen den 7e denna månad. Brukar alltid ha 31 dagar i menscykeln. Förra månaden hade jag den 3e men fick ju så sent denna månad och det tror jag beror på att jag hela tiden tänkte på en graviditet. Men nu tog jag ett ältest för skojjs skull och det blev positivt :S Min menscykel måste ha blivit knäpp. Jaja jag får väl lita på detta test och hoppas på att jag lyckas. Började ju myset först igårkväll eftersom jag trodde att jag skulle ha äl först nästa fredag. Hoppas det inte är försent.

• Maajsi

Åh jag tror jag har fått ett svagt svagt + i morse! :) hade lovat mig själv att inte testa förrän på fredag men har illamående och en hel del tjocka vita flytningar så jag smygtestade nu. först såg det negativt ut. Men när jag vinklade det ytterst lite så kom det fram ett streck. Ska inte ta ut något ännu men jag hoppas :) testlagret brukar väl aldrig ha spökstreck? Undra om de e tack vare borago :D hoppas hoppas! Ska vänta med å testa till på fredag igen. Håll tummarna för mig!

• Maajsi

Många som sagt att det inte gör det men jag litar på testet så ska se efter på fredag :) var ju inte grått å de satt kvar när jag vinklade lite så. Vi får se helt enkelt.

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!