systertillknorr skrev 2010-12-09 23:02:36 följande:
Ok! Funkar det bra? Har du pco? Ska till gyn nästa vecka för att kolla om jag har äl och så. Hur länge har du medicinerat för att få äl? Skönt att du känner tydligt =)
Vi myser också ofta och jag vill att det ska kännas bra och inte stressat allt samma så vi kör nog på =)
Nej jag har inte PCO. Jag har bara haft en tendens att få min LH.stegring och allt, men när ssen äggblåsan väl ska brista så drar den bara ihop sig igen... Så jag gick i flera månader och fick min glada gubbe på ÄL-stickan, men hade ändå ingen ÄL...
Tabletterna jag pratar om är Pergotime. Dessa har jag haft från och till sedan vårt missfall förra hösten. Som komplement til dessa, då dessa iaf ger mig en tillräckligt stor äggblåsa varje månad, får jag Pregnylspruta så att mitt mogna ägg verkligen släpper. Jag har bara fått Pregnylen två gånger än så länge och första gången så blev jag gravid. Andra gången blev det tyvärr inte så mycket mys som vi brukar, på grund av att vi var sjuka. Men bara att ta den sprutan och därigenom ha
vetskapen att jag att inom 34-36 timmar har ÄL), kan kännas pressande, så för att det inte "mäste" bli sex de dagarna, så myser vi på som vi gjort sedan vi träffades - nästan varje dag.
Det var bara under utredningen av min man (när han lämnade prov) som man inte
FICK ha sex på tre dygn. Vilken plåga!! Men det var bara att ta igen så snart det gick... Haha!
Vi vill ha barn som ett resultat för vår kärlek och det är ju av kärlek som vi myser ofta. Vill inte ha "rutinsex" bara för att ÄL närmar sig, får jag är rädd att man tappar den genuina lusten (och kanske kärleken?) till slut. Sen är det kanske alltid lite mekniskt när man har bebisverkstad, men att
försöka njuta av varann är nog ändå viktigast, oavsett vilka procedurer man behöver genomgå vid varje försök.
Lycka till!!!