Inlägg från: AngelandDevil |Visa alla inlägg
  • AngelandDevil

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 23 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)

Babydreamer 
     -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Mysloppan  -  ÄL ? / BIM 8-11 jan  (18:e försöket)
    ACJL - ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)

Limpan 83
      -  ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)

AngelandDevil 
    - ÄL 29 dec/ BIM 14 jan (1:a försöket)
    Skruttnotpan
      -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (15:e försöket)
    Sommar  -  ÄL ?? / BIM  11 jan ( 2:a försöket, 2:a barnet )
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (4:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Skrus - ÄL 25-31 dec /BIM 15 jan (3:e försöket)

Deeya
     - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Tiina84 - ÄL 31 dec/ BIM 15 Jan (5 försöket)
    Babymoon -ÄL 31/12 BIM 14 Jan (1 försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)

Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    AnnJan  -  ÄL 2 jan/ BIM 17 jan (2:a försöket)
    Johannag  -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)

Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (Försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan 
    Daniela01
      -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 31 jan (3:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
    Elisabet K - ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (1½ års försök)
    Lyckliglängtan - ÄL 19 jan/ BIM 5 feb ( 8:e försöket)
    Tinkerlina  -  ÄL ? / BIM 6 feb (3:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref - plus på Bim ?
    Systertillknorr - plus på BIM+3
    Kitty 82  -  plus på BIM-1
    Elle1984 - plus på Bim-?
    Babymoon -plus på BIM-3
    AngelandDevil - plus på BIM -1/+1

HjärtaHjärta
  • AngelandDevil
    Limpan 83 skrev 2011-01-11 11:37:12 följande:
    Hm.. jag försvann från plus-listan nu. Någon som kan lägga dit mig igen? Vet inte hur man gör..
    Vet inte när du plusade så vet inte vad jag ska skriva, annars kan jag lägga till dig.
  • AngelandDevil
    Limpan 83 skrev 2011-01-12 09:13:04 följande:
    Skruttnorpa: när hade/har du BIM? Vad är det för tester du kör med nu? Ja det vore spännande och få se en bild :) Jag fick ju också några svaga streck i början. men de blev som sagt starkare och starkare. Hoppas, hoppas, hoppas så för din skull!!!
    Jag har BIM idag och tog ett CB-test imorse. Fick ett snabbt, tydligt och stort Plus, så nu är det inget att tveka över längre!
    Har dock urinvägsinfektion för 100:de gången typ och äter antibiotika för andra gången på två veckor :( Känns inge vidare...
    Någon annan här som har problem med UVI??

Kram
    GRATTIS! Solig
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 11:12:16 följande:
    Jag hade bim i måndags, men har en lutealfas på 10-11dagar...det måste väl spela roll...eller? Jag hade ÄL för 12 dagar sedan, så jag hoppas på att hormonnivåerna inte hunnit upp bara...
    Mina tester är från billiga teste.se...eller vad det nu hette.

Härligt att du har + et svart på vitt nu!! STOOORT GRATTIIIIS!!!

Helene- tror du inte att du fortfarande har lite för lite hormon bara då?? Eftersom sträcket var så svagt på den tidigare stickan. Jag tänker vänta någon dag till med CB då mina sträck är så svaga...

Ni som idrottar och har varit gravida eller är nu...hur gör ni med fortsatt träning? Jag har ett MF i bagaget och är ASRÄDD för att ta i nu...om det nu visar sig vara något...Har match på lördag- kontaktidrott- och vet inte om jag ska ställa upp eller inte...
    Hur har/hade ni gjort?
    Angående det där med matchen så skulle jag verkligen avstå! Det är inte det att man inte kan träna på ganska så bra även i början av graviditeten (man får ju lyssna på kroppen noggrant och se till att rummet man är på inte är för varmt och dricka mycket vatten innan, under och efter) utan det är just att det är en kontaktsport där du kan både ramla eller någon kan få in en smäll eller hård stöt mot dig. Du borde kunna testa med ett test nu på fredag om du är gravid (kan vara låg hormonnivå bl.a.) men du behöver väl meddela i god tid ändå för laget? Därför skulle jag nog avstå från detta. Hoppas du kommer fram till något bra och att du får ditt plus!

Kramar!
  • AngelandDevil
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 07:29:45 följande:
    OK, jag vågar nog sticka ut hakan nu och säga att jag är gravid. Fortfarande svagt resultat idag, men ändå så pass synligt att man såg det när stickan låg på handfatet och man stod upprätt brevid. Då är det, i mina ögon, inget spöksträck! Skrattande Plusar jag på det att jag vart uppe och kissat 3ggr i natt, vaknade med fet halsbränna och fick hålla i boobsen när jag skulle ner för trappan för att de ömmade känner jag att jag hade tillräckligt med vatten på min kvarn för att kontakta Sophiahemmet och höra om jag får komma på en koll.
    Sparar CBt någon dag till för att vara säker på att få utslag...men JUST NU är jag gravid...vad som händer återstår att se...

Kitty- Stor Kram och JÄTTELESSEN för dina spökstreck! Hoppas att det tog sig nu istället! Håll om sambon lite extra nu och ta hand om dig själv!
    GRATTIS! Solig
  • AngelandDevil
    83Lovika skrev 2011-01-13 19:23:11 följande:

jag är gravid!! Känns bättre att se det svart på vitt.. med tydlig text o allting ;)
    Känner mig dock inte så gravid, ömma bröst och lite molvärk/stickningar i livmodern ibland. Ev en lite ökad aptit också?
    Nu håller vi tummarna här hemma för att pyret vill stanna kvar i magen och självklart att ni andra får era Plus
    snarast möjligt!
    Stort grattis! Visst är det härligt att se! Solig
  • AngelandDevil
    Kitty 82 skrev 2011-01-17 16:50:06 följande:
    Neeej jag vill inte ha kärringen på besök grrr. Vill ju bara att det är lite "växtvärk" eller vad det heter men tycker jag känner igen denna kännslan innan mensdags tyvärr
    Några dagar innan min BIM kände jag en mensliknande "värk" men den var inte särskilt stark och den försvann efter ett tag. Efter det har den kommit och gått som den vill och jag var/är ju gravid! Så tappa inte hoppet än. Flört Lycka till!
  • AngelandDevil
    VillHaBebis2011 skrev 2011-01-17 22:25:12 följande:
    Hur många dgar efter äl testade positivt respektive negativt???

Var inne på din blogg och vi har i princip samma symptom (jag ska testa mig i morgon på BIM+6/5)
    Jag testade plus tidigare än dig men hormonnivåerna är ju olika hos olika kvinnor så det kan vara därför du inte fått ditt plus än. Jag brukar räkna att jag plussade ungefär på BIM eller BIM+1, det beror lite hur många dagar jag räknar med att min cykel låg på, med ovanstående beräkning räknar jag med en cykel på 28-29 dagar. (har allt mellan 27-34 dagar därför det är lite problematiskt att säga om du förstår)
  • AngelandDevil
    Limpan 83 skrev 2011-01-18 12:14:56 följande:
    Tack alla för era svar. Tyvärr tror jag att det är ett MF då jag nu blött lite mer och börjar få molvärk i mage och rygg.. Har ringt upp KK igen och fått en ny telefontid i eftermiddag. Ska försöka kräva att få komma upp på vul, men det är inte så lätt att stå på sig när man själv är så skör och så ledsen...
    Jag hoppas att det inte är ett missfall! Har själv läst att om man blöder mer än vid en vanlig menstruation då kan det vara ett varningstecken för ett missfall men annars är det inte så ovanligt att kvinnor blöder då och då under graviditeten. Så länge det inte är väldigt mycket (mer än vid din mens) så finns det hopp kvar åtminstone!

Styrkekramar!
  • AngelandDevil
    Kitty 1982 skrev 2011-03-17 08:25:51 följande:
    Men direkt efter sexet rinner ju typ hela satsen ut ju
    Tänk på det så här: Om du fyller ett glas med fil och sedan vänder på glaset och häller ut allt så kommer det vara massor kvar i glaset fortfarande. Mycket åker ut men inte i närheten allt! Flört Här åkte det också ut med en gång men det funkade fint fint ändå. Om du försöker ligga kvar en stund efter sex så åker det inte ut lika mycket som om du skulle ställa dig upp direkt efter. Klart att det åker ut en del oavsett om du ligger ner efteråt eller inte men det åker ut ännu mindre då. Det är i alla fall inget du behöver oroa dig eller tänka över! Det är naturligt att satsen åker ut igen.

Kram!
  • AngelandDevil

Får väl bara nämna att jag har följt tråden sedan jag själv plussade för att det är intressant/roligt att följa er och se hur det går för er! Glad Har dock inte gjort mycket till ljud av mig, hehe. Tungan ute Jag önskar er all lycka till med bebis bakandet i alla fall! Flört

Kramar!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!