• Daniela01

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skruttnorpan skrev 2011-01-01 11:15:52 följande:
    Haha, ja- men förhoppningsvis har den här tiden med ihärdiga försök och tester fått en att bli lite mer ödmjuk och kanske vakta tungan något i situtationer när barn kommer på tal. Har svårt att se mig själv ta den frågan i mun på ett bra tag framöver, haha.

Hoppas ÄL-stimuleringen fungerar bra för er! Själv hoppas jag på plus om 10 dagar, men annars blir det hormonstimulering och insemination i slutet av jan...Sätter mina förhoppningar till det...och på sikt IVF som vi köar för och har tid i oktober. Funkar inte första inseminationen (av tre) tänker jag ringa och utkräva vårdgarantin så man får IVF inom 3månader. Det finns en gräns på hur länge man orkar kämpa med glädje...den gränsen börjar komma väääldigt nära Tungan ute
    Hur länge har ni försökt??
    10 dagar, det kommer att gå snabbt Glad håller alla tummar och tår för ett stort FETT puss Plus
    Skönt att ni har en plan, vad som händer framöver med hormonstimulering o insemination och sedan ev. ivf. Det kan kännas lättare än om månaderna går, och går och inget händer, eller tråkigheter händer..
    Det är precis som du skriver, det finns en gräns på hur länge man orkar kämpa med glädje, och det känns som den gränen kommer och går imellanåt.. inte lätt det här med att skapa barn

vi har försökt i lite över 3år. Har blivit gravid med det har tyvärr inte slutat så bra. Sedan så har det ung. tagit ca ett halvår att bli gravid mellan gångerna. Det har kännts rätt så frustrerande, men jag tror för mitt psyke har det nog varit bra med lite väntetid. Inget ont som inte har ngt gott med sig. Min gynekolog sa att om det inte tog sig nu, så skulle vi göra äl-stimuleringen och spolningen denna månaden. Så det är med lite skräckfylld förtjusning jag ser fram emot det. Lite rädd är jag nog allt, fast det kanske är fullt normalt Obestämd
    systertillknorr skrev 2011-01-01 11:25:35 följande:
    Åh då då håller jag mina tummar och tår för att du får ett fint plus i slutet av januari! Borde vara goda chanser tycker jag efter både spolning och stimulering =)
    tack så mycket Glad jag hoppas så otroligt mycket på det, att det nästan känns som att det inte kommer att gå, dvs det hade varit för bra. Sen så är jag väll lite rädd oxå, om det går bra, jag kommer nog vara livrädd de första 20veckorna innan jag kan pusta ut och sedan oroa mig för andra saker mellan v.20-37 och sedan så är det väll nog en konstant oro för barnet hela livet.. hehe.. 
    Sens å är jag lite orolig för om det inte går så bra, då kanske jag blir ännu mer deppigare.. Hm inte lätt det här.. hehe..
  • Daniela01
    Bäbis2011 skrev 2011-01-01 11:53:38 följande:

vad ser ni???? berätta
    JAG SER ETT PLUSSS Plus 
    whohooooo ett superstort GRATTISSSSSSSSSSSS!!!!!
  • Daniela01

pluss på bim -6 är ett mycket gott tecken!!!! Glad

• Daniela01
    laref skrev 2011-01-02 09:39:43 följande:
    testade med rfsus tidiga tester den 30e och idag med CB o båda var positiva
    mensen skulle eg kommit fre-sön så  BIM-1 - -4
    Grattis!!! Nu har du ett underbart år 2011 att se fram emot Baby
    annakohler skrev 2011-01-02 10:20:27 följande:
    nu mår jag illa usch kom utan förvarning
    Det låter positivt... Flört *hoppas*
  • Daniela01
    LilyRose skrev 2011-01-02 18:41:19 följande:
    har nu upptäckt att jag fått en liten blödning....om det är mensen som kommit så är den för tidig....det har endast gått 24 dagar sen den senaste mensen.
    Testade positivt på älstickorna den 22, 23 samt 24 dec och hade sex dessa dagar. Jag har haft känningar i magen, framför allt mot sidorna och ner mot ljumsken, men inget som jag skulle beskriva som mensvärk. Jag har inte haft något som har förvarnat om att mensen är pågång, blev väldigt förvånad när jag såg att jag hade fått en brunaktig flytning. Jag hoppas innerligt att det inte är mensen som kommit....
    det kan även vara en nid blödning som kan komma upp till 10 dagar efter ägglossning!
  • Daniela01

dellz: fan för att mensen kom :( Du får fylla i dig längst ner :) Detta kommer nog bli jan/feb/mars tråd :)

• Daniela01

deeya: äl-test kan visa positivt om man är gravid, eller om man kanske skulle få äl- två gånger under en månad (inte allt för vanligt, men inte helt omöjligt heller), samt att det kan visa sig lite starkare innan mensen.

givetvis så hoppas vi att det är det förstnämnda, dvs en liten kotte :)

• Daniela01
    Kitty 82 skrev 2011-01-06 11:31:14 följande:
    Idag så har jag tagit 3 st gravtester och ALLA har visat plus
    Vist svaga men iaf så alla har visat plus

Jaha då ska man bli 4-barnsmorsa nu förhoppningsvis.

Ungarna nu är 5½ år, 1½ år, 3 mån så det ät tätt på de sista.

Så nytillskottet i magen kommer ju komma då lillan ska bli 1 år.
    underbart !! Ett stort GRATTIS
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!