Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

ohbaby skrev 2011-06-06 18:14:26 följande:
    Neej, såå synd.
    Hur många ggr tror du att du fått missfall? Efter 3 ska man ju få hjälp... På nåt sätt. Det sa min BM till mig när när jag hade problem med mensen och de misstänkte att det kunde varit flera mf. Men det va det inte men ändå. Bra att veta att man kan få hjälp i alla fall.

Jag har inte fått mens än men jag misstänker att den kommer.
    det är andra mf på raken men tre totalt fick ju ett i höstas också i aug/sep kommer inte ihåg vilken månad de var då men jag börjar misstänka att min kropp inte klarar av att producera hcg åh därav varför de aldrig blir något starkt streck åh sen mf! ska prata med Ludmila imorgon åh förmodligen får ja komma in på undersökning men om de nu blir ivf så kommer ja förmodligen få sprutar som ja ska ta varje dag för att lura kroppen till att producera hcg :/
    Läste för någon timme sen att en av dom stora orsaken till mf förutom att de kan va nå fel på fostret är iaf rökning åh ja röker ff men har bestämt mig nu för att sluta innan ja får plus istället för att sluta direkt då ja får plus men de får bli nästa fredag ja slutar då ja åker till kreta nu på fredag åh svärmor röker så de blir svårt att sluta under resan! Då har ja iaf gjort vad ja kan åh sen ska ja kämpa med min vikt också =)
    kan nån lägga in mig i listan på:
    ÄL 21/6 BIM 5/7 18:e försöket åh inga barn!!!
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-06-06 23:03:06 följande:
    Hej brudar.
    Var ett tag sen jag var här. Flera månader närmare bestämt. Men jag var inne i en period i livet där jag inte orkade läsa om allas lycka för att de var gravid eller sorg för att de inte var det.
    Jag tror det börjar ordna upp sig för mig, mer och mer. Jag äter enligt LCHF och går sakta men säkert ner i vikt vilket gläder mig. Mensen hoppas jag börjar bli mer regelbunden. Alltså ingen bebis i min mage ännu. Men jag låter det komma som det kommer. Jag hoppas på en underbar sommar med mycket mys och ser fram emot höstens utlandsresa, så för mig känns det just nu som om det inte är hela världen om det inte lyckas med tillverkningen av kärleksbarnet. Men självklart är det oskyddat sex som gäller, för tar det sig är ingen lyckligare än jag.

Jag kommer inte orka läsa igenom allt jag missat sen sist, men jag ser att plus-listan är superlång! Grattis alla tursamma, kämpande, starka kvinnor! Nu kommer jag nog orka hänga här igen, bara för att följa er igen.
    ÅHHH vad kul att se att du är tillbaka :D har du fått någon mens sen sist du var här den hade ju varit borta jättelänge för dig då :/ Kul att du börjar trappa ner i vikt =) YOU GO GIRL!!
    Förstår hur du känt dig åh de kan vara bra att slita sig från datorn ett tag så man inte stressar upp sig sj ännu mer för att alla andra blir gravid åh inte du :/ men skönt att du är tillbaka iaf, du är saknad =)
    Ja de e några fler som plussat vilket är en god nyhet men en tråkig nyhet är att BabyW har "lämnat" oss :/ hon finns i bakgrunden här ibland men hon har de tufft hemma så dom skulle lägga bebisverkstan på hyllan ett tag tills allt ordnat upp sig där hemma. Hoppas verkligen allt löser sig för hon är väldigt saknad hon också :'(
    Vart ska ni åka utomlands till hösten? =)
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-06-07 16:05:48 följande:
    Hej! Roligt att höra att man är saknad... =) Japp, haft mens hela 2 gånger sen sist, den andra kom 5 veckor efter så jag har lite hopp om att mensen är på väg tillbaka till hyfsat normalt. Får se om 2-3 veckor om den kommer igen... ;)
    Tråkigt att öra om BabyW, hon var en enorm pusher och väldigt stöttande! Hon är verkligen saknad. Men jag förstår henne, om hon vill reda upp hemlivet innan än mer kämpande.
    Hur går det för dig? IVF läste jag här ovanför? Jag hoppas verkligen ni får er bäbis snart! Håller alla tummar.
    Stor kram!
    åh vad härligt :D testade du bidrottnigsgelén som ja tipsade dig om? jo det är jättetråkigt men hon kikar nog in lite då åh då även om hon inte orkar skriva så finns hon ju där =)
    mjo de blir nog ivf fått mf två månader i rad nu åh de e tydligen inge fel på mig utan de sitter i mitt psyke....

Försökte få tag på Ludmila idag men de va ju hopplöst! ringde konstant i 50 min åh de var upptaget hela tiden :/
    ska ringa imorrn igen har ff jätteont! borde kolla upp de innan ja åker utomlands så ja inte får en massa infektioner åh så.

Ohbaby: hur går de? håller sig tanten borta???
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-06-07 18:54:18 följande:
    Inte testat bidrottninggele ännu. Kört på rosenrot. Tänkte prova bidrottninggele när jag känner ännu större sug efter bäbis. Ska försöka testa själv innan i godan ro. Har som sagt inte bråttom med tanke på resan/resorna till hösten. Glömde svara sist, mamma fyller 50 i sommar så vi ska åka hela familjen till Turkiet i oktober, sedan är en resa planerad men ej bokad till Cypern med goda vänner. Så det är inte hela världen om jag inte är gravid innan jag åker. Fast nu ljuger jag, självklart skulle jag vara överlycklig om jag var det... ;) Men försöker inte tappa för mkt mod och intala mig själv att det inte är panik... =P

Stackare med så många mf, att du orkar kämpa vidare. Jag hoppas du får tag i Ludmila, inte roligt att ha ont när man åker utomlands. Jag hoppas du får hjälp!

Känns sjukt bra att vara tillbaka här igen och följa er lite. Dock är det mindra snack i tråden sen sist, men de flesta har väl sina magar att tänka på... ;)
    Ja de e e mkt spännande att se framemot här hör ja :D du får se de som att blir du gravid innan du åker så är det bara ett plus för extra glädje men de kommer nog bli så fort du får ordning på tant röd =) Jag har ff väldigt ont men de har blivit lite bättre faktiskt! Jag tror att de skulle ha varit tvillingar för så här ont har ja inte haft vid något annat mf åh de kom ut 2 runda klumpar så antar att de var "äggen/embryonen". Jo de är lite lugnare i tråden faktiskt åh de kan nog vara för att många fått sina plus men dom finns ju kvar med oss åh tittar till oss ibland vi som inte plussat åh sen som sagt har ju Babyw tagit paus så det skrivs inte något från henne just nu vilket är helt förståeligt.
    ohbaby skrev 2011-06-07 22:06:59 följande:
    Mensen kom imorse..... :(
    Suck...
    Nej :(:(:( de va ju inge bra! nu då de inte gick för mig så hoppades ja att de gick hela vägen för dig :/
  • DazHamster

Hej alla goa åh glada tjejer :D Jag har inte övergett er jag har SAKNAT er!!! Jag har varit på semester i en vecka nu på Kreta åh haft de så jäkla skönt!!!
    Men jag har verkligen längtat till att få sätta mig åh läsa ikapp det som hänt =) dock så verkar det ju inte ha varit nå vidare positiva saker :/ Kul att det blir tvillingar sommar =) hade ni på känn redan innan att de var fler än en?

Var ju in till Ludmila på torsdagen förra veckan på akuttid åh då kom vi fram till att jag inte skulle äta pergotime denna omgång för de kan sitta kvar upp till tre månader åh genom att ja haft sådana besvär så ville hon att ja skulle få njuta riktigt ordentligt av semestern åh inte behöva plågas med massa smärtor. Min ÄL är ju beräknad till på Tisdag nästa vecka så vi ska mysa på Söndagkväll då karln min fyller år åh sen åker han bort åh kommer hem på tisdag kväll så då får vi mysa lite till men har faktiskt inga förhoppningar om att de ska ta sig denna gång hlr.

Har funderat mycket på min vikt åh ja fick ju veta av Ludmila att dom har vissa krav på ivf som vi skulle få komma till i början av hösten men ett av kraven var att man skulle ha ett BMI på 24 åh då kände jag hur våran hjälp försvann ifrån mitt synhåll :/ har ett BMI på 40-42 vet inte exakt men däromkring åh ja hinner aldrig gå ner 50 kg på tre månader :S så vi får nog helt enkelt börja tänka i andra banor åh ta tag ordentligt i vår vikt eller i min vikt rättare sagt men att vi har oskyddat sex ändå några kg kan ju räcka som sagt men ja trivs ju inte med mig sj så lika bra att ge järnet då man väl ändå kommit igång.

Vi har iaf promenerat mkt på Kreta, simmat åh dykt så nog har vi rört på oss nu =) åh inte ätit nåt onyttigt alls i stort sätt! massor med grönsaker istället :D

• DazHamster
    SoMa72 skrev 2011-06-18 11:15:45 följande:
    Åhh, vad härligt med Kreta!!! Var nånstans var ni? Vi ska dit i aug, tre hela veckor... Hoppas du lyckas bli gravid ändå, gumman! Allt du går ner är ändå positivt...

oj då säger jag stackars er xD pratade med två britter som jobbar åh bor på Kreta åh dom sa att de brukar ligga på 46 grader i skuggan då :S vi bodde på ett hotell som hette orion hotel som ligger vid Adele beach ca 15 min från rethymno.

Jo de kan man ju hoppas men samtidigt så börjar man inse hur farligt allt kan sluta åh ja är sån som gärna tar de säkra före de osäkra! =)

• DazHamster
    Babydreamer skrev 2011-06-18 17:16:27 följande:
    Menshelvetet kom idag :( helt utan förvarning :( jag brukar alltid ha mensvärk innan det börjar blöda men denna gång började jag blöda och sen kom mensvärken... jaja skit samma, nu har fanskapet kommit oxå och jag känner mig nere :(
    förstår dig :/ skrik, gråt åh slå ut alla dina känslor så får vi alla ta nya tag igen, skickar en styrkekram
  • DazHamster

usch vad jag har mått så djävulens psykiskt dåligt!!!
    jag har gråtit väldigt mycket dom här dagarna sen vi kom hem, tror även min hjärna hade semester åh inte orkade tänka på domedags beslutet jag fick samma dag vi åkte till Kreta.
    Det har varit så illa så jag har fått panikångest attacker åh bett karln min köra in mig på 7:an d.v.s. psyket på sjukhuset.... men jag har hunnit samlat mig innan de gick så långt.
    Nu är jag mestadels förbannad på mig själv hur jag kunde låta det gå så långt med min vikt :/
    Karln min gjorde en sak idag som ja först blev lite arg för rent ekonomiskt men om ja tänker efter så behöver vi verkligen det! Han har kollat upp en dietist som har fått positiva rekomendationer så vi ska dit nästa vecka åh ge det en chans åh se om han har något vettigt att tillföra oss men det kostar som sagt 700 kr besök/per person men han var snäll åh skulle endast ta 700 kr för oss båda åh vi skulle få mer än 45 min då vi är två st =)

Idag har vi promenerat i ca 1,5 timme åh vi har försökt röra oss mkt i Kreta också då Ludmila sa åt oss att gå morgon åh kväll, åh fler promenader ska det bli!!! nu är ja på ett sånt här tjurigt humör där jag inte ger mig men det tråkiga är att då latmasken kryper fram så faller man lätt tillbaka :( men vi är två så då den ena inte är tillräckligt stark så får den andra peppa åh påminna varandra om varför vi gör det här!

Jag vet inte om jag nämnde det förut men jag hade bestämt mig för att sluta röka då vi kom hem från utlandet (17 juni) ja tog sista ciggen på kvällen innan vi la oss men på lördag morgon så var ja yrvaken då en kompis ringde åh tänkte mig inte för utan gick ut åh tog en cigg men kom på mig själv då ja hade rökt halva så ja slängde den då!
    Jag har inte kunnat sluta helt då jag mått så här dåligt men från att ha rökt 20-30 cigg om dagen så har jag rökt som högst 7 st så det är ju bättre de än att röka alla dom där!

Lör: 1,5 cigg. Sön: 3 cigg. Mån: 5 cigg. tis:7 cigg.

Men nu jävlar blir det inga fler!!

Förlåt för det långa inlägget men kände att ja behövde få ur mig lite saker åh sen så vet jag att ni är så stöttande fina människor som inte dömer en! =) Det känns som om vi är lite psykologer för varandra =) de känns iaf bättre nu då ja fått fräsa ur mig lite saker xD

Vill bara påpeka att denna månad tog ja ju ingen pergotime då ja mått så dåligt på dom åh ja tror Ludmila har rätt i det hon säger att de kan sitta kvar upp till 3 månader för nog fan känner jag av min ägglossning nu ;)
    Så nu ska ja hoppa i sänghalmen åh hoppas på det bästa nu, håll tummarna nu tjejer :D

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-06-22 13:27:49 följande:
    DazHamster: Ibland är det bra att bli arg på sig själv, man behöver det ibland för att klara av att ta tag i saker och ting som vikten. Ni har inte funderat på/provat viktväktarna? Lite billigare än den där dietisten Tungan ute  Innan jag blev gravid gick jag med i viktväktarna och lyckades gå ner ca 6-7 kg på knappt 2 månader. Har en väninna som gått ner strax över 10 kg på ca 3 månader. Så mitt tips är att ge vv en chans, om du inte redan provat på det tidigare och det inte fungerade för dig. Jag kommer absolut gå med i vv igen så fort bebisen är ute och jag slutat amma. Dem har ett speciellt amningsprogram också på vv, men tror inte jag kommer orka o ha motivationen till att leva efter vv, förens efter jag slutat amma.
    Jättebra att ni promenerar så mkt också, det är jättebra motion för viktnedgång. För några år sedan gick jag ner 10 kg på mindre än ett år endast med hjälp av dagliga promenader och mer grönsaker på tallriken. Ni kommer klara detta! Jättebra att ni är två om det, det är så mkt lättare då!

Angående rökningen tror jag att det är bäst för kroppen att dra ner på det suggsesivt. Tror att kroppen blir chockad och har mkt lättare för att falla tillbaka i gamla vanor igen, om man slutar tvärt. Det är ju likadant med vikten och kosten. Går man ner i vikt allt för fort blir ju kroppen chockad och har lättare för att falla tillbaka och gå upp i vikt igen, än om man går ner i vikt lite långsammare och vänjer kroppen vid den nya kosten och livsstilen långsammare. Lycka till!

Och lycka till i sänghalmen
    jag har redan provat viktväktarna åh ja tyckte inte den metoden hjälpte mig men samtidigt så gav jag dom ingen ärlig chans :/ vi har väldigt bra ekonomi så vi har råd att testa både dietisten åh viktväktarna men jag är spara åh min karl är slösa i vårt förhållande så ja blir lite grinig så fort det ska köpas nåt :P men vi ska se om de har något att ge oss =)
  • DazHamster
    MiAmore skrev 2011-06-24 10:09:58 följande:
    Önskar er alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!
    Vi ska på bröllop i em. och då ska vi gå ut med nyheten till kompisarna. Ska bli SÅ skönt att slippa försöka dölja graviditeten
    detsamma :D hoppas ni får det trevligt idag då ;)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!