• Maajsi

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Tillväxt ul + flödesmätning idag. Flödes såg riktigt bra ut och lillen beräknades väga 361 g nu i v.22+0, vilket bara är -8 %, Allt var bra helt enkelt. Känns så skönt. Nästa gång e om 2 veckor. Jag behöver inte vänta lika länge vilket känns jätte bra då man hinner oroa sig igen så fort.

• Maajsi

hej! var på tul idag i v24+0 å lillen beräknades väga 490 g vilket är -18%.dock följer han sin egen kurva bra. det dåliga var att flödet till livmodern var avvikande men vet ej vrf. det var tänkt om 2 v igen men läkaren ringde å bad mig komma redan nästs v då mkt kan hända på 2 v å de vill hålla koll. usch. som att man inte var nog orolig :/

• Maajsi

Tull idag. Allt såg ut som sist så de var ju positivt. Hade de blivit värre hade jag fått kortison å blivit igåsatt. Vill inte ha ut han ä.nu så varje veckas passerar e superbra. Minsta lilla och jag skulle åka in. Det är stenkoll nu. Känns så skönt att man har koll. Annars är det väl psykiskt jobbigt nu då det närmar sig dom jobbiga dagarna dpa det fruktansvärd hände med Tor. 25+0 idag å lille väger nästan lika mkt som Tor då han föddes i v 26+4.

• Maajsi

i lördags åkte jag in på förlossningen pga värkar och ond tapp. Mycket riktigt så var tappen påverkad å minskad till 2,5 cm. Fick ligga inne till i måndags med bricanyl dropp och även kortisonspruta för å påskynda lungmognaden, Som tur var fick man stopp på det. Vill inte ha ut honom ännu. Dock så passande att detta händer då det denna vecka är samma tidpunkt som när jag tappade lillen och födde honom. Huvva, hur mycket ska man orka? Jag ska banne mig ha igångsättning för mitt psyke klarar inte av att inte veta hur länge som helst. Läkaren sa att det troligtvis var pga av mitt psyke som detta hände i helgen och att jag måste ta det lugnt, Tur man planerade att plugga istället för att jobba för det fick jag absolut inte, Och jag orkar inte tjorva med fk heller. Ska även höra med läkaren om det är nå på gång då jag känt av en extrem mensvärk ända bak i ryggen sen jag kom hem i princip. För övrigt hoppas jag att allt fortfarande ser bra ut imorgon, flöde vikt osv.

• Maajsi

Tack alla. Var på tul igår och det är nu dåligt flöde på andra sidan också. Spec ringde idag och ville ha dit mig redan på måndag då det nu är för länge med 1 vecka emellan. Hujja, vad nervös och orolig jag blev. Har en känsla av att han kommer att behöva komma ut snart.

• Maajsi

grattis än en gång! och vilken sötnos. :) huvva vad du fick utstå. Bra att dom går igenom det och att du själv får lätta på känslorna och prata av dig lite.

• Maajsi

Ja, vart ska jag börja..

Har haft en diskussion med läkarna i flera veckor angående hur tusan de mäter. När man jämfört med andra så har % inte stämt.. Dom har räknat med lårbensmått, huvudmått och bukmått, men sen har lårbensmåttet inte tagits med i beräkningarna. Sist jag var på tul så beräknades han väga 907 g. I den veckan ska de väga mellan 1200 och 1300 g. De fick det till -16%, vilket inte stämmer alls.  I fredags fick jag äntligen rätt. Det visade sig att deras räknesystem på datorn inte har blivit uppdaterat, vilket de ska vara. De har haft samma räknesystem som i norge, där man mäter massan och inte vikten. Från och med nu ska de alltså räkna korrekt och jag fick veta att han ligger på -27 % och inte -16%. Är bara så irriterad över att de erkänt det först nu, när man ifrågasatt detta flera ggr. Nåväl, det normala är ju om man ligger allt mellan +22% - - 22%. Eftersom han ligger under det normala så kommer det från och med denna vecka bli tul varannan vecka, flödeskontroll varje vecka och nu även ctg en gång i veckan. Det känns så himla skönt att man fick rätt till slut. Hade de fortsatt gå på om att de räknade rätt så hade det krävts att han skulle behöva väga hälften så mycket som han borde göra innan det för dom skulle vara utanför det normala. :/ Men höll ju på att gå i väggen.

Psyket ska vi inte ens tala om. Vill bara att tiden ska gå fort så man får ut honom. Tur att man har kontroller så ofta. Imorgon blir det ctg och flödeskontroll. Hoppas så att ctg kurvan ser bra ut och att flödena som än så länge varit bra, fortfarande ser bra ut.

29+4 idag.

(ursäkta för ett himla rörigt inlägg).

• Maajsi

Jo verkligen! Var på TUL idag (30+1) och lillen beräknades väga 1190 g (-27 %) och följer sin kurva hur bra som helst.

Hur är det med er andra?

Idag är det även en tung dag då det idag är 11 mån sedan jag födde min ängel. Tänk att det snart gått ett år. Tiden går så himla fort.

• Maajsi
    Babydreamer skrev 2012-09-15 03:00:25 följande:

Härligt att han följer sin kurva sen är det ju många barn som väger bra mkt mer än den vikt dom fått fram på tul så förhoppningsvis är det även så med din prins och det är ju inte många veckor kvar tills du äntligen får hålla honom i din famn
    Ja, jag hoppas nästan dom mätt otroligt fel. Det skulle kännas mycket bättre. Jag längtar så efter honom nu. Det är ju på onsdag, högst 9 veckor kvar tills jag får honom i famnen. Jag kommer inte
    att få gå över bf då han är så liten. Hoppas dock att jag får igångsättning tidigare än så.
    AngelandDevil skrev 2012-09-15 09:09:39 följande:
    Maajsi: Du verkar ha haft det kämpigt och det är skönt att höra att lillen ändå följer sin kurva och att du fått dina extrakontroller! Det måste vara jätte tungt för dig/er att ni miste er lilla ängel men försök att hålla fokus på det som är bra just nu, i denna stund. Sorgen kommer alltid finnas där men den blir lättare att hantera med tiden tror jag. Och ja, tiden har inget slut vilket har både sin fördelar och nackdelar! Hjärta
    Jo, det är precis det jag försöker göra, men det kommer de stunder då ingenting känns bra. Lyckligt nog har dessa stunder minskat och hoppet har på senare tid infunnit sig mer och mer. Antagligen för att de har så bra koll på mig och att det nu börjar närma sig.

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!