Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW: har inte sett dig på ett tag men förstår att du har fullt upp med jänta din och din smärta i knä men ja hoppas du mår bättre! =) var lite nyfiken om du fick till ett plus denna månad? du skulle ju haft BIM igår =)

Hade så bra i denna härliga "utomlandsvärmen" som sköljer in i sverige :D

• DazHamster

hej alla tjejer! nu har de stått still i tråden i några dagar vilket är väldigt ovanligt :P själv så har man fått börja med pergotime åh ätit min fem dagarskur enkeldos ska in på torsdag åh se om ja får några fina äggblåsor =) var på väg att sluta med dom då majoriteten är tvillingfödsel :S både ja åh min karl fick panik men har sagt att vi vet ju inte vad vi har att vänta oss så what a fuck om de blir två kids :D blir de inget denna månad så blir de enkeldos nästa månad också sen kommer ja börja på en dubbelkur :S börjar bli lite nervös :/

Ludmila upptäckte en väldigt konstig sak då hon undersökte mig en sak var ju att de var ett missfall som blev förra söndagen men de sjuka är att ja hade ÄL flytningar :S 2 dagar efter mens/missfall vi kollade i mikroskopet åh jo de stämde åh hon sa till mig att hon aldrig varit med om något liknande så kanske är ja en av få som har dubbelägglossning? fast samtidigt så borde man ju blitt gravid för länge sen :D

Hur går de för er alla andra då?

• DazHamster
    LängtarL skrev 2011-05-16 19:26:45 följande:
    Heej alla tjejer! jag är oxå kvavr, men är inte så aktiv med skrivandet. men är inne och läser hela tiden!

Är inne på försök 12 nu och inväntar äl nu i veckan. jag och min sambo kör varannan dag tekniken denna månad
    och hoppas verkligen det ska funka!

Va skumt med två äl på en månad! men låter ju super bra om du kan ha två chanser varje månad=)

Hur går det för alla andra? hur många är vi kvar som inte fått våra pluss!

Tänker på dig BabyW och hoppas du mår bättre nu, och att allt har börjat lugna sig så att du oxå kan börja försöka snart igen!

Kram på er som är kvar {#emotions_dlg.flower} jag är i alla fall kvar tills vi alla fått våra pluss!=)
    varannan dag tror ja nog är de bästa man kan göra för kör man varje dag så hinner ju spermierna inte utvecklas fullt till snabba simmare :D jag stannar också tills alla får sina plus! om de så ska ta år åh dar!! förhoppningsvis inte men ibland kan de ju bli så :S

De enda ja känner av pergotime eller de gör ja ju egentligen inte men jag får mer hormoner som sprudlar om mig så ja kan vara jätteglad men ett ord fel så får ja en snetändning åh blir helt rabbiat! ja vart riktigt snortokig i lördags då karln min kalla mig värdelös om man skulle läsa mellan raderna åh i normala fall så hade ja väl ifrågasatt varför han tycker så men nu blev ja jätteledsen åh tokgrinade åh skulle "rymma" från mitt eget hem men han höll fast mig så ja sparka åh slog mig loss tills han väl släppte mig då drog ja järnet därifrån åh bad han fara åh flyga osv. osv. men vi redde upp de åh kom fram till att de e nog pergotimen som gör att ja får ett häftigare humör!
    Jag hoppas att de blir något nu men är som sagt orolig att de blir många ägg som blivit mogen :S
    Skönt att höra att många är kvar! :D

Babyw
    : tråkigt beslut de blev men samtidigt så är de nog de bästa för er just nu åh din dotters också! jag håller alla mina tummar åh tår för att ni ska bli back on the track igen åh att de ljusnar upp för dig och din dotter =) vi finns här för dig oavsett om du vill prata om dina känslor inför vad som händer runt omkring dig eller om du bara vill prata om vädret ;) Jag tror vi är alla lite som psykologer för varandra även om de inte bara gäller graviditet ;P kan vara skönt att få stöd åh råd från främmande människor som man inte känner fast ändå så känns de som man känner er alla =)
  • DazHamster

hej alla goa tjejer!

Var ju på undersökning i torsdas för att se om ja hade fått någon extra skjuts av pergotimen åh jovisst hade ja de :D hade 11 synliga ägg men bara 5 st hade kommit upp i rätt storlek men dom fick gärna bli lite större sa hon dom låg mellan 12 åh 14 mm så hon tippade på ÄL lördag eller söndag. Hon bad mig köpa ÄL- stickor åh testa morgon åh kväll fr.o.m. idag då tills ja får pos. på testet åh vi har fått sexförbud tills de att ja får pos. på testerna =) så vi har inte haft sex sen i tisdas så då är dom riktigt starka åh villiga dom små spermierna =)
    de jävligaste är ju dock om ja har ÄL på måndag så sa Ludmila åt mig att " ja då ringer du hem karln för då ska ni göra barn på momangen" men min karl är bortrest mån-ons så vi får se =) får ja inget pos. utslag i helgen så har vi sex på måndag morgon innan han åker så får vi se om de tar sig eller inte =)

Jag hoppas verkligen att det är vår månad nu vi som är kvar =)
    Ni som redan är gravid kan ni inte lägga upp några fina magbilder :D för de ha väl börjats synas på några av er =)
    Trevlig helg allihopa!

• DazHamster

kul att ni som vart lite osynliga blir lite synlig igen =) Lägg in massor med magbilder :D skulle vara roligt åh se hur fina bebismagar ni har =)

Gissa vad... 20.45 skulle ja hoppa in i duschen för ja skulle börja jobba 21.45 så ja skulle åka 21.15 till jobbet men tänkte ja testar ett ÄL-test innan ja duschar men jo den skrek ju VARNING VARNING ÄGGLOSSNING PÅ G I FULL FART! tror ni vi hann ha något sex innan??? nope men han sa att ja skulle väcka honom kl 05.30 då ja kommer hem så skulle vi ta en rejäl omgång då så hoppas dom är sjudjävulens snabba nu! =) vi har ju inte haft sex på 4,5 dygn så dom borde vara riktigt startklara för ett maratan =)
    Vill ju gärna ligga ner ett bra tag så dom inte får de så kämpigt dom stackars spermierna :P

Maajsi: hur långt gången är du nu?

• DazHamster

plockade fram listan för den låg lite långt bak tyckte ja.
    roligt att ja kan kopiera åh klistra in den på arb. datorn men inte då ja sitter hemma då får ju nån av er sitta åh göra de åt mig :P

BIM-LISTAN

Babydreamer- ÄL 25 april/ BIM 12 maj (6 försöket, inga barn)
    Tiina84  -  ÄL 1 maj / BIM 18-21 maj (9:e försöket, inga barn)
    AnniM84  - ÄL 4 Maj / BIM ca 18 maj ( 2 försöket, inga barn)
    SoMa72

-  ÄL 9 maj/ BIM 23 maj (10:e försöket, inga barn)
    ACJL  -  ÄL 10 maj / BIM 24 maj (försökt sen nov -10)
    Swn  -  ÄL ?maj / BIM ? maj (13:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL ? maj / BIM ? (12:e försöket)
    AgnesGN  -  ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)
    DazHamster  -  ÄL 18-19 maj / BIM 4-5 juni (16:e försöket)
    Babydreamer - ÄL 29 maj? BIM 13 juni (7:e försöket, inga barn)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (?)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  -  plus på BIM ?
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på BIM ?
    T inne  -  plus på BIM -4
    Dellz  -  plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna  -  plus på BIM -2
    LilyRose  -  plus på BIM +5
    MiAmore  -  plus på BIM -2
    Brooklyn - plus på BIM -1
    Maajsi  - plus på BIM + 1

• DazHamster
    83Lovika skrev 2011-05-22 09:31:13 följande:

Håller tummarna för dig nu då DazHamster! =) Och alla andra såklart.
    Här får du en magbild från mig.
    Är i vecka 23+4 nu.
     Men sista magbilden är från när vi gick in i vecka 23 alltså ca 22+1 :)
    är det första eller andra barnet för dig? jättefin bebismage syns ju redan från v. 9 att de e nåt som frodas där inne :D
    Jadu 5.30 blev karln väckt då ja kom hem åh satt nog yrvaken i 15 minuter innan han fattade vad han skulle göra :P men de känns som att de blev en bebis bakad iaf =)
  • DazHamster
    Maajsi skrev 2011-05-22 15:51:12 följande:
    Jag är i vecka 6+3 nu :)
    åh så spännande de kommer gå jättebra åh snart är vi andra på g också =)
  • DazHamster
    ACJL skrev 2011-05-22 20:57:34 följande:
    DazHamster: Håller tummarna för att det är nu den händer för er!!{#emotions_dlg.flower}
    ja de ska nog ordna sig =) mensen får gärna hålla sig borta oavsett om de blev en bäz eller inte men ska ha BIM strax innan vi åker utomlands åh de känns inte så kul åh ha mens under semestern :/ men en rolig nyhet om vi är gravida :) karlns mamma vet hur de ligger till åh hon längtar tills vi får besked om hur de ligger till =)
    Hur går de för dig då? du ska ja ha BIM om två dagar.. har du några konstiga känningar som symptom eller känns de som mensen e på g? har du gjort nå test? hehe nyfiken som bara den nu =) vi är ju bara 9 st kvar 10 egentligen med BabyW (du är saknad BabyW :'( ) nu måste vi ju bara lyckas vi få som är kvar =)
  • DazHamster

min Ägglossning har varit ett rent helvete!!! har haft så ont så ont så ja kunde knappt sova inatt :S läste nånstans på google att får man ont åh känner sig öm åh svullen så är det stor sannolikhet att det är fler än ett ägg som släppt :S jippie tänk om alla fem släppte åh blir befruktade :S:S:S haha då llägger ja nog in mig på psyket för de kommer nog bli tufft :/ hur går det för dig då ACJL inga känningar än för tantröd?

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!