• HelenFr

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster skrev 2012-06-05 15:36:17 följande:
    jippie!!! fan det här var ju helt underbart! som ni har kämpat! Ni är så värda det här :D haha nu sitter jag åh storbölar av lycka framför datorn xD undra om det är grav. hormoner ;) Stort grattis till er!

Tack!!!
    :) Tror nog att där är lite hormoner inblandade, men jag satt med tårar i ögonen själv innan också så det är i alla fall inte bara du
  • HelenFr

So far so good... Ska på ett VUL på tisdag och hoppas att det inte är ett X...

• HelenFr
    Adora1 skrev 2012-06-18 07:16:02 följande:
    Helen: Hur mår du? Är det ok med illamående och så? Hoppas allt ser fint ut imorgon på VUL! Har ni misstankar på X ex ensidig magsmärta? Man misstänkte X i början på denna senaste graviditet pga jag hade väldigt ont på ena sidan. Men allt såg bra ut och bebben låg i livmodern!

Jag mår sjukt illa och hjälper knappt med tabletter jag har fått utskrivet, och tröttheten denna gången är 1000 gånger mer än förra... I helgen sov jag typ 18 h/dag och stackars maken fick ta dottern större delen av tiden...

Nej inga smärtor, har haft ett X tidigare bara och tog bort vänster äggledare, så det är bara det som oroar mig...    
  • HelenFr

Daz: ring och be om igångsättning... Tycker det är konstigt att du inte redan blivit erbjuden det, då det har gått så pass lång tid och massa hinnsvepningar... Jag blev igångsatt i v 38+3 för att jag hade så mycket folksamling och det borde ju vara ännu lättare för dig, tycker man... Håller tummarna!!!

• HelenFr
    DazHamster skrev 2012-06-24 20:25:04 följande:
    ringde in till förlossningen idag åh sa att jag orkar varken fysiskt eller psykiskt något mer så nu kommer jag in så får ni ta hål på hinnorna eller vad som nu behövs!
    Väl inne så hade dom så sjukt mkt att göra så i nästan fem timmar fick jag vänta på svar om vad som skulle hända..
    En jourläkare kom åh undersökte mig åh den där jävla tappjäveln är bakåt igen åh nu är det 1,5 cm kvar av den fast den var centrerad förut åh bara någon mm kvar.. hon fick in ett finger..
    hon sa att dom gör ingen igångsättning ikväll då det inte finns resurser för det åh hon ville inte heller det i dagsläget då det inte kommit något längre i processen så det som är sagt nu är att jag har stående tider hos dom på tisdag åh torsdag då jag ska komma på hinnsvepning + att dom ska kolla mig för när dom tycker att det är gynnsamt så tar dom hål på hinnorna men dom kunde inte göra det nu utan då måste dom sätta ballongkateter åh det brukar medföra stor risk för sugklocka åh snitt.. så jag får nöja mig med att vänta tills på tisdag åh se vad som händer då... har det inte hänt något mer tills på torsdag då jag har den andra tiden då får dom fan sätta igång mig senast på fredagen..

Så det hela slutade nu med att jag fick åka hem då jag vägrar sova kvar i dom där sjukhussängarna som man får ryggskott av åh fick med mig sömntabletter åh citadon mot smärtan...
    Sveriges lösningar inom sjukvården "ta en tablett åh gå åh lägg dig så ska du se att du mår bättre sen!"

Stackare... Kämpa på... Liten kommer ju i alla fall ut...
  • HelenFr

Grattis!!! Vad skönt att hon äntligen är här... Njut nu så mycket det bara går :)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!