Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Brooklyn skrev 2011-05-02 11:05:45 följande:
    Tack, är fortfarande i chock och har inte sagt nått till mannen.
    Hur sjukt det än låter så fick jag genast lite små ångest.. haha.. men hinner väl vänja mig med tanken, har ju 9 månader på mig.

Hur ska jag berätta för mannen tycker ni?
    ÅHHH vad roligt snacka om att det bara sa pang här i tråden så trillade några fler plus in :D  du får skriva bebis på magen åh be mannen din "klia" dig där eller om du kan hitta på något annat roligt =)
  • DazHamster
    Brooklyn skrev 2011-05-02 15:56:52 följande:
    Tack, undrar när chocken släpper =) Det var nog bara för att jag inte räknade med det. Inte en enda känning har jag haft heller =)
    då man minst anar det så brukar det smälla till ;)
  • DazHamster

va less ja blev... skrev skitlångt inlägg och kopierade de för att kunna kolla bim listan åh nu går de inte åh klistra in!!!

snabba drag då....

Babyw: lider med dig åh hoppas ni kommer på fötter igen åh att de blir en bäz innan juli för de måste bli en maj bebis nu! :D
    Du är saknad här ska du vet :)

Babydreamer: Du är lika saknad du också ;) testa bidrottnigsgelé även om karln inte känner sig redo än så kanske du mår bättre av en mer regelbunden cykel iaf åh för dom flesta har de funkat =)

jag nu då mår illa morgonen och kvällen åh har vart så i typ 4-5 dagar, morgonen kan bero på att ja inte äter frukost normalt sätt åh får ont i magen om ja gör de men har vart tvungen att äta de nu då ja jobbat morgon många dagar. kvällen är de då ja går åh lägger mig för att sussa så de kan bero på att ja klivit upp sjukt tidigt åh lagt mig lite väl sent och sovit endast 4-7 timmar per natt. Känner ovanligt mkt mer doft åh allt luktar bläää typ...
    jag går oftast åh småäter godis på jobbet plus att ja kanske dricker en dricka men har inte känt ett dugg sug för sånna dumheter på över en vecka nu ( har inte försökt seriöst än åh gå ner i vikt så de har inget med saken att göra =) )
    börjat blivit helt besatt av kranvatten åh dricker typ aldrig de eller vätska särkilt ofta överhuvdtaget så ja ha väl åkt på diabetes... lol näe inte vet ja ja känner mig inte low iaf!
    ja hade sista mensen 3 april (31 dagars cykel) borde haft mens idag då om ja har den lyckan åh hålla mig på 31 dagar men icket!!! skulle de va ett pyr där inne tror ni att ludmilla skulle kunna se de på VUL den 12 maj? det har då gått 5 veckor åh 4 dagar då sen mensen den 3 april fast de kanske är för tidigt då :S vågar iaf inte testa förrän vi har vårt återbesök den 12:e eller om mensen kommer innan de..
    har iaf haft svidande/brännande känsla lite då och då i tjejmagen allra helst om ja böjer mig ner då ja blir dubbelvikt så att säga (oergonomisk böjning ;)) sen har ja haft som mensvärk fast inte i livmodern känns de som utan mer mottäggledarna/äggstockarna...
    I don´t FUCKING get this!!!
    man tror man är gravid varenda jävla månad men lik förbannat så är man inte de vad är problemet!!!!............ ursäkta är less åh frustrerad så de brinner i knutarna på mig snart!

Nu något roligare så va ja ju på arb. intervju för ca en månad sen åh har jobbat första passet idag åh ska jobba imorrn åh hela sommaren åh hösten så min ekonomi är tryggad igen ett tag iaf! :D

Ha de nice nu alla bruttor! :D make some babies.. hihi =)

• DazHamster
    Adora1 skrev 2011-05-05 18:33:41 följande:
    BabyW: Låter som du har det riktigt urjobbigt just nu, lider med dig! Usch för tabletter, gick själv på Diklofenak i ett halvår när jag opererade (och re-opererade) handen för Karpaltunnel och de är grymma mot magen. Akta så du inte får magkatarrsproblematik (ex ta kapsel Omeprazol dagligen, hör med doktorn om du kan ta dem, tips!!)
    Många kramar till dig! 

DazHamster: Hoppas hoppas det är gravidsymtom! På vaginalt ultraljud kan man nog inte se förrän i vecka 5-6 ca om det är en graviditet eller om mensen är på G (förtjockad slemhinna i båda fallen). åller tummarna för dig verkligen!

MiaAmore/Brooklyn: Illamående är inget skojigt, men det är kul att läsa om era nytillkomna gravidtetskrämpor iaf Solig 
    Inne på dag 33 åh ingen mens i sikte :S ja de blir ju någonstans mellan vecka 5 åh 6 ju men jaja vi får se vad som händer =) trött som en gris är ja nu :/ klev upp 05.45 torsdag morgon iväg åh jobba från 6.45-16 sen hem äta åh kl 18 la ja mig till 21 sen iväg jobba 23-07.15 sen hem åh sova hela fredag dag guud va ja längtar till sängen nu!!!
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-05-06 05:49:15 följande:
    NU sover du väl gott hoppas jag!! Låånga dagar...Hur långa cykler brukar du ha som mest annars?
    ooooja jag har sussat jättegott =) fick till åh med sova en timme på jobbet för att ja har en sån snäll kollega =) ska meddela nu att ja tvinga karln att sätta på mig våldsamt så skiten kommer igång nångång åh gissa vad de funkade ;) så nu har ja fått min mens =)

min mens har normalt sätt legat på mellan 28-30 dagar men f.o.m. i dec -10 så hamnade ja på 44 dagar då den kom i januari sen fick ja ingen mens förrän i mars men sen fick ja den på dag 31 i april åh nu dag 33 eller 34. glad är ja iaf som får den ungefär en gång i månaden men nu till nästa gång ska ja börja på pergotime :S är jättenervös...
  • DazHamster
    Maajsi skrev 2011-05-08 11:19:43 följande:
    jag är gravid!! :d
    YES YES YES!!! De känns som om man vinner på lotto varje gång någon hojtar till om en bäz i magen :D grattis!

Börjar själv misstänka en graviditet därför att ja har inte fått min mensvärk som ja borde fått för över ett dygn sen åh "mensen" var sen men sen fick ja en blödning som varade knappt 1,5 dygn åh blödde väl kanske 1/4 del av vad ja brukar göra d.v.s. behöver inte ens ha tampong då de kom så lite. det är typ rosa/rött åh lite brunt i färgen... Illamående till åh från börja känna mig öm i mjölkkörtlarna till åh med :S har fortfarande en besatthet av vatten!
    Eller så håller ja på att tappa ägglossningen åh menstruationen totalt!!!
    skulle göra ett test nyss då ja vaknade men va så pinknödig så ja hann inte :/ åh dessutom så måste ja kliva upp mitt i nätterna åh pissa för min blåsa håller på att spricka annars :S:S:S sen då ja väl vaknar för att kliva upp så är ja lika tokpissnödig igen... vet inte vad ja ska tro men ja törs inte testa?! vad tycker ni ska jag göra det eller ska ja vänta tills på torsdag morgon innan ja ska till ludmilla åh göra ett då eller ska ja göra ett imorrn?
  • DazHamster

jag hade glada nyheter men dom varade inte länge.... fick positivt utslag på gravtestet så ja fick ett väldans lyckorus men har nyss fått missfall åh förmodligen så är de så att de var på g redan då ja fick min konstiga blödning!!! de e niagarafallet med blod där nere åh ja har så sketa ont nu i tjejmagen så de känns som livmodern, äggledarna åh äggstockarna är på väg ut! mår illa som en gris åh känner mig helt matt i kroppen!

Men men nu vet jag iaf att medicinen har hjälpt eftersom ja kunde bli gravid igen så nu inväntar ja pergotime åh får prata med ludmilla om de e så att ja behöver nå sprutor för att hjälpa till med hcg så bäzen vill stanna åh växa..

annakoh1209: Gud vad tråkigt :( ursäkta om ja är lite oförskämd men får man fråga om det är p.g.a. att ni kämpat på med ett barn åh de har tagit stryk på förhållandet eller är de av andra orsaker?

ja vet inte om ja ska hålla tummarna för dig eller inte då de e trassligt för dig åh karln? Stor styrkekram från mig iaf =)

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-05-08 21:49:57 följande:
    Nej men.. Vad mycket tråkiga nyheter det kommer i tråden nu Skickar en stor *KRAM* till er tjejor!
    shit happens u know ;) men tack för den stora kramen =) vi får helt enkelt kämpa vidare du vet efter regn kommer solsken =)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!