Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Än så länge är det som sagt inte jätteilla med fogarna men jag vill ju ha hjälp innan det blir värre. Vad gäller nätterna så har jag väl inte tänkt så mycket på det men det har ju hänt senaste nätterna att jag vaknat till när jag ändrat ställning och det värker till.

Men som sagt, det är mest efter några timmar på jobbet som det blir besvärligt. Så jag hoppas på att kunna få gå ner lite i tid.. Om så bara gå ner till 75% eller nått till att börja med. Men vi får se på måndag vad doktorn säger. Med min tur så kommer jag väl inte ha ett dugg ont när jag kommer dit och han kommer väl inte ens kunna böja mitt bäcken så det gör ont... men som sagt.. vi får se

• Babydreamer

Såg bebisrörelser utanpå magen igår lycka går in i vecka 20 på onsdag så snart halvvägs

• Babydreamer

Grattis Maajsi Nu är det verkligen din tur! Nu ska det bara gå vägen ju håller tummen hårt för din skull! Bebisen i magen vaknade visst till liv här medan jag skrev så h*n hejar oxå

• Babydreamer

Agnes: Story grattis till dina små töser men det var ju rackarns vad de tittade ut tidigt! Hoppas allt är bra med er och att flickorna utvecklas som dom ska en fördel med prematura är ju på sätt och vis att man får se och uppleva en utveckling hos sina barn som man missar i magenmen självklart för det ju även med sig en massa oro. Det är ju inget roligt att inte få ta hem de små liven på flera månader ta hand om hela familjen nu! Skickar en massa styrkekramar och tankar till er!

• Babydreamer

Halvvägs!! magen växer och bebisen rör sig mer och mer

• Babydreamer

Jag och sambon tänkte försöka dra iväg till Göteborg nu i vår och bo på hotell 1 natt och äta lite mat på nån fin restaurang Unna oss lite egentid innan bebisen kommer

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-04-05 16:21:48 följande:
    Var på  VUL i måndags och såg ett hjärta som pickade. Senare under kvällen började jag blöda. Dock inget ont eller så. For in å man såg en liten böna men dock ingen hjärta (jag såg hjärtat picka men läkaren tyckte det var för tidigt att säga det var hjärta å inge annat) Tog ett hcg värde och ett till igår. Idag ringde läkaren å sa att det hade stegrats. Troligtvis inget missfall. Har ju större blödningsbenägenhet när jag tar trombyl så antar att det bara var en ofarlig blödning. Ska tillbaka på VUL om 2 veckor för säkerhets skull. Hoppas det stämmer och att hjärtat pickar på då också. Har inte haft ont, känner mig fortfarande gravid och på 2 dagar har jag blött så pass lite att det varit små små svaga "prickar" på pappret. Igår slutade det blöda., Borde vara rätt säkert :)
    Usch vad läskigt men vad skönt att du känner dig gravid :) Brukar ju vara ett mycket gott tecken! :)
    Jag och gossen i magen håller tummar och tår att bebben stannar kvar hos dig Hjärta
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-04-09 20:44:18 följande:
    Fick ännu en blödning igår å var upp på akuten idag. Nu kan jag slappna av. Hjärtat pickade på för fullt. Känns underbart. Gick in i v. 9 idag :)
    Åh vad skönt för dig att få se det lilla hjärtat Hjärta

En fråga till er alla! Vad kan man köpa för "gravidpresent" åt en kompis som väntar sitt andra barn? Jag vet att hon håller på med någon form av present till mig, troligtvis med lite bra och ha saker, men jag har ju ingen aning om vad hon behöver :s hon har ju redan det mesta i bebisväg från hennes första barn...
  • Babydreamer

Det jag vet att hon vill ha är gravidmassage, funderar på att ge henne presentkort på det och erbjuda mig att vara barnvakt åt hennes son under tiden. Tror iaf att hon skulle uppskatta det

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!