• Maajsi

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

jo, jag har värk så ingen tvekan där inte :)

• Maajsi

Jag har slutat blöda idag, så nästan 6 dagar med blödning. Hujja :/ Verkligen inte roligt. Hoppas verkligen inte att cykeln gått från 30 dagar till 37 dagar + 6 dagars blödning istället för 3. Men jag ska försöka att INTE bli gravid den här månaden för provtagningen är den 6e och de e ju inte så himla länge kvar :)

• Maajsi

Hm, nu vet jag inte om jag skrivit detta, nåväl. Var på provtagning på sjukhuset förra veckan pga det som hände med lillen + flertalet missfall. Blev lovad trombyl från dagen jag plussar + ett ännu tidigare VUL för att se så allt går vägen. Ska även prata med läkaren på fredag om fragminsprutor då det ska förhindra blodproppar. Mensen ska komma imorgon. Hade känt av illamående från och till. Antagligen var det inbillning, men kunde inte hålla mig så köpte tester igår och vad ser jag om inte ett +? Tog ett idag också för att vara på säkra sidan, samma sak där. Är gravid igen, dock otroligt orolig. Nu ska det banne mig gå vägen denna gång. Håll tummarna för mig!

• Maajsi
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:03:11 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer?
    grattis Maajsi. Håller alla tummar!
    kramar från mig.
    Grattis Agnes och tack själv! Klart allt ska gå vägen, jag håller tummarna och hoppas det ska gå bra. Tänker på er. Skönt att höra att de mår fint, Du får gärna uppdatera hur det går, när du orkar och kan, såklart :) Tur att du var på sjukhuset, verkligen.

Jag mååår super illa. Hoppas det är ett gott tecken.
  • Maajsi
    Adora1 skrev 2012-03-13 23:10:15 följande:
    Maajsi: Nej men Grattis till plus!! Denna gången ska det gå vägen! Då har du bokat återbesök på sjukhuset för planering? Hur mår du förutom illamående? 

Agnes:  Grattis till flickorna!! Låter väldigt omtumlande alltihop, håller alla tummar för att de ska växa och bli starkare nu. Skriv gärna mer när du orkar och hinner uppdatera, förstår att det är kaos just nu. Kram!
    Tack :D
    Jo, ska ringa gyn idag och boka in tid för tidigt VUL. Läkaren tyckte vi skulle kika extra tidigt för å se så allt växer som det ska. Då blir det nog även planering inför resterande av tiden. Nu har jag även hämtat ut trombyl så första är nu tagen.
  • Maajsi

Tack tjejer :)

Nu har jag fått en tid för VUL den 2/4. Hoppas nu att allt ser ut som det ska. Är så orolig.

• Maajsi
    HelenFr skrev 2012-03-15 12:02:57 följande:
    Oj vad det händer saker, grattis till dig Agnes och dina flickor, klart det ska gå bra. Min svägerska födde för ett tag sedan en liten pojke på 700 g och han har gått upp ett halvt kilo nu trots ilte komplikationer så mår han bra. Håller tummarna för er

Och ett grattis till dig Maajsi, nu måste det ju vara din tur att få en inneboende som stannar hela vägen. Skönt att du fått tid till VUL, och se till så att du får komma på regelbundna kontroller så att de kan hålla ordentlig koll.

Det känns så längesedan vår lilla var 5 månader fast det är ju "bara" dygt 1,5 år sedan, hon fyllde 2 i januari   :) 
    Jodå, absolut :) har blivit lovad det med tanke på det som hände med lillen.
  • Maajsi

Ja, 2 veckor kvar nu tills jag får se plutten (förhoppningsvis) :D Och än så länge inga blödningar eller värk. Hoppas det håller i sig. Gick in i v. 6 idag. Varje vecka är ett framsteg för mig. Åtminstone när det gäller risken för missfall. Den andra oron tar jag itu med senare.

• Maajsi

Tack tjejer :D Än så länge håller pyret sig kvar därinne :) Längtar tills den 2a april. Hoppas dagarna går fort. Jag är så sjukt orolig. Lär väl aldrig kunna slappna av under hela denna graviditet. Tanken om att även måsta begrava detta barn gör sig påmind. Men jag tar en oro idag. Först fokuseras det på att inte få missfall.

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!