Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Det känns helt overkligt! Hade inga symtom alls, men känner jag ju efter och har ju faktiskmolvärk :-P det jobbigaste är dock att jag sovit uruselt senaste veckan och det blev ju inte bättre nu när tankarna snurrar för fullt tog två test igår och båda var stark positiva

• Babydreamer

Enligt min gravid-app så är jag i vecka 6 känner för att gråta väldigt ofta pga att jag är så lycklig! jag tror garanterat att det är pga graviditeten som jag inte sover, dels pga det fysiska och sedan alla tankar det väckr. Är som alla andra livrädd för mf. Fått en tid till bm tidigt i januari iaf. Nu snurrar alla tankar kring vad jag ska göra, hur jag ska äta mm. T.ex vilka folsyretabletter åt ni? Om allt går som det ska så tittar nog våran knodd ut i augusti

• Babydreamer
    DazHamster skrev 2011-12-12 21:42:13 följande:
    Åh äntligen vilken underbar julklapp! du är verkligen värd detta plus som du har kämpat med massa motgångar bara så äntligen blev det din tur! :D plussade du på bim eller nån dag före/efter?

Jag plussade på Bim+6. Har oregelbunden cykel och tog bara ett test för att mensen skulle komma igång (den har ju en tendens att göra det precis efter att man testat ju :-P) men tji fick jag, fick två starka streck omedelbart har fortfarande inte förstått.... Det var den bästa julklappen och 25 års presenten jag någonsin kunde få <3
  • Babydreamer
    Adora1 skrev 2011-12-13 12:14:46 följande:
    Jag tog Mitt Val Kvinna från apoteket, som min bm tipsade om. De tabletterna har reducerat A-vitamininnehåll så även om man tar en full dagsdos blir det inte för mycket Glad
    Vad bra :) det är dom tabletterna som jag har börjat ta nu :) finns ju tabletter med enbart folsyra men med de här tabletterna så får man ju även lite annat viktigt i sig :)

Idag har jag börjat må illa och har fått huvudvärk :( Men är ju ändå lite glad för det för då känner man sig lite mera gravid :D haha, annars är det molvärk och gasig mage som jag har som symtom :p
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2011-12-19 13:00:47 följande:
    Jag är gravid igen Förvånad trodde verkligen inte att det skulle gå så här fort. Hade inte ens samlag vid äl (enligt mina uträkningar), men tji fick jag för det.
    Åh vad härligt :) Håller alla tummar och tår att det går bra för er nu! blir det en augustibebis precis som min då? :)

Fick idag reda på att min bästa vän oxå är gravid!! :) VI har än så länge nästan exakt samma bf Sjukt roligt!
  • Babydreamer

Helenfr: helt plötsligt så släpper det bara jag hade jättesvårt att tänka på nått annat även om jag sällan räknade dagar, men i slutet av november så åkte vi iväg på solsemester och jag tror att pga den resan samt en flytt precis efter fick mig att tänka på annat och hux flux så blev jag gravid jag trodde aldrig att det skulle hända mig... Krävs stora grejer för att släppa tankarna på bebisar. Håller tummen för att du får ditt efterlängtade plus i januari!

• Babydreamer

Jag var på läkarbesök idag och blev sjukskriven. Har svårt att jobba vissa dagar pga illamående och jag jobbar inom akutvård så det är mycket otäcka dofter, tunga lyft, stress och svårt att äta ordentligt på jobbet. Fick även se min lilla ängel

• Babydreamer

Någon går gärna skriva in mig på bf listan . Än så länge beräknat till 9/8

• Babydreamer

Mitt BF verkar ha trillat bort från listan... Skriver från mobilen så kan inte ändra det själv... BF 9/8 än så länge, får se om det ändras nästa fredag på kub längtar så efter att få se den lilla ängeln igen

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!