Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
Hej hopp!
Hoppas jag får studsa in i denna tråd =) Har suttit åh läst alla inlägg väldigt flitigt åh tycker att ni alla verkar vara helt underbara människor så det skulle vara roligt att få dela med mig av mitt liv ang. längtan efter barn åh även spännande att se vad ni har att säga =).
Jag och min sambo har försökt skaffat barn nu i 11 månader, jag har inga barn sen tidigare och inte min sambo heller men jag är 22 år och han är 23 år så de är väl kanske inte så konstigt att de ska få bli första nu då =)
Jag fick ett mf i augusti i samband med en hemsk influensa men det är den enda gången jag har "varit" gravid men om jag har räknat rätt så var jag bara 3-4 veckor gången. Kände inga symptom alls förutom att jag plussade på sju st stickor.
Näst sist då jag hade mens så fick jag den 25/11 åh sen så skulle min ägglossning varit 9-11/12 åh min sista mens skulle ha kommit 23-25 december. MEN den kom inte då, så jag gjorde gravtest på bim +3, bim +6 och bim +10 åh alla var negativ åh dessutom så kände jag mig inte gravid heller. Eftersom jag aldrig hann uppleva några symptom innan mf så vet jag tyvärr inte vad jag ska leta efter, har läst mycket om olika symptom men jag har ju aldrig upplevt de. Den 6/1 hade jag pinkat i ett provrör för att åka in till mvc åh dom skulle få göra ett test ifall jag hade gjort något fel men då kom min mens åh dessutom var det röd dag då så de hade stängt :/ alltså min mens var runt 14 dagar sen. Den har aldrig varit så sen förut den kan ha varit 2-5 dagar sen som högst men jag är överviktig så ja börjar misstänka att de kan va p.g.a. det som har gjort att ja fått längre menscykel.
Jag väger liksom 100 kg och är 155 cm lång så jag är väldigt överviktig men jag har gått ner 4 kg på 2 veckor genom flitig motion åh rätt mat (inget fusk) åh mer ska ja gå ner om det är där kruxet sitter i.
Innan jag och min kille träffades så var barn de värsta som fanns (jag var absolut inte mogen för barn för fem öre på den tiden) men sen den dagen vi vart tillsammans så var de som att alla pusselbitar ramlade på plats. Jag fick en sån enorm längtan efter barn åh de va då ja förstod att jag har träffat den "rätta". Efter ett halvår började jag "tjata" om barn men han gav inte med sig förrän 3-4 månader senare åh nu längtar han själv lika mycket som jag men varje månad mensen kommer så vill ja rent utsagt bara gå och dö. Man blir så ledsen åh frustrerad åh de har lett lite till att vi haft lite gräl åh diskussioner men allt är bra nu åh ja vet att de kommer ff vara de den dagen jag blir med barn.
Jag vill haka på här för att även om man nått botten så är ni som en stor familj åh hjälper en att resa sig upp igen åh ja känner verkligen att ja vill vara med åh stödja alla åh själv får stöd då de inte går som de är tänkt =) Sen tycker jag det är så spännande åh se hur det går för alla åh få lite tips åh så =)
Ursäkta mitt jääääääätte långa inlägg men behövde prata av mig lite :P
Om jag ska gå efter ordinarie menscykel som är 28-30 dagarsperiod så borde jag ha ÄL 20-22/1 åh BIM 3-5/2
Ha de bra så länge allihopa åh hoppas ni som inte plussat än plussar snart =)