Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hej hopp!
    Hoppas jag får studsa in i denna tråd =) Har suttit åh läst alla inlägg väldigt flitigt åh tycker att ni alla verkar vara helt underbara människor så det skulle vara roligt att få dela med mig av mitt liv ang. längtan efter barn åh även spännande att se vad ni har att säga =).

Jag och min sambo har försökt skaffat barn nu i 11 månader, jag har inga barn sen tidigare och inte min sambo heller men jag är 22 år och han är 23 år så de är väl kanske inte så konstigt att de ska få bli första nu då =)

Jag fick ett mf i augusti i samband med en hemsk influensa men det är den enda gången jag har "varit" gravid men om jag har räknat rätt så var jag bara 3-4 veckor gången. Kände inga symptom alls förutom att jag plussade på sju st stickor.

Näst sist då jag hade mens så fick jag den 25/11 åh sen så skulle min ägglossning varit 9-11/12 åh min sista mens skulle ha kommit 23-25 december. MEN den kom inte då, så jag gjorde gravtest på bim +3, bim +6 och bim +10 åh alla var negativ åh dessutom så kände jag mig inte gravid heller. Eftersom jag aldrig hann uppleva några symptom innan mf så vet jag tyvärr inte vad jag ska leta efter, har läst mycket om olika symptom men jag har ju aldrig upplevt de. Den 6/1 hade jag pinkat i ett provrör för att åka in till mvc åh dom skulle få göra ett test ifall jag hade gjort något fel men då kom min mens åh dessutom var det röd dag då så de hade stängt :/ alltså min mens var runt 14 dagar sen. Den har aldrig varit så sen förut den kan ha varit 2-5 dagar sen som högst men jag är överviktig så ja börjar misstänka att de kan va p.g.a. det som har gjort att ja fått längre menscykel.

Jag väger liksom 100 kg och är 155 cm lång så jag är väldigt överviktig men jag har gått ner 4 kg på 2 veckor genom flitig motion åh rätt mat (inget fusk) åh mer ska ja gå ner om det är där kruxet sitter i.

Innan jag och min kille träffades så var barn de värsta som fanns (jag var absolut inte mogen för barn för fem öre på den tiden) men sen den dagen vi vart tillsammans så var de som att alla pusselbitar ramlade på plats. Jag fick en sån enorm längtan efter barn åh de va då ja förstod att jag har träffat den "rätta". Efter ett halvår började jag "tjata" om barn men han gav inte med sig förrän 3-4 månader senare åh nu längtar han själv lika mycket som jag men varje månad mensen kommer så vill ja rent utsagt bara gå och dö. Man blir så ledsen åh frustrerad åh de har lett lite till att vi haft lite gräl åh diskussioner men allt är bra nu åh ja vet att de kommer ff vara de den dagen jag blir med barn.

Jag vill haka på här för att även om man nått botten så är ni som en stor familj åh hjälper en att resa sig upp igen åh ja känner verkligen att ja vill vara med åh stödja alla åh själv får stöd då de inte går som de är tänkt =) Sen tycker jag det är så spännande åh se hur det går för alla åh få lite tips åh så =)

Ursäkta mitt jääääääätte långa inlägg men behövde prata av mig lite :P

Om jag ska gå efter ordinarie menscykel som är 28-30 dagarsperiod så borde jag ha ÄL 20-22/1 åh BIM 3-5/2

Ha de bra så länge allihopa åh hoppas ni som inte plussat än plussar snart =)

• DazHamster

Kan någon lägga till mig i BIM listan, jag får inte till de :/

Babydreamer: Tråkigt att höra men skam den som ger sig :) De flesta av oss laddar ju på nytt inför Februari åh då smäller det =)

• DazHamster
    BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 7-10 jan (1:a försöket med Äl-tester)
    Babydreamer 
     -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)

Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    Skrus  -  ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Deeya - ÄL 30-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)

Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    AnnJan  -  ÄL 2 jan/ BIM 17 jan (2:a försöket)
    AgnesGN  -  ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Swn - ÄL 6 jan / BIM 20 jan 7:e-8:e försöket, (2:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
    LilyRose  -  ÄL 15 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    Daniela01   -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 31 jan (3:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22/1 / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    BabyW  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (1½ års försök)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    delight87 - plus på BIM+1

Jag rättade till på antal försök det är inte första utan elfte försöket :S Ja ska själv slita karln i säng på söndag för där någonstans ska de börjas med fertila dagar så vi får väl se hur det går denna gång =) Lycka till allihopa ;)
  • DazHamster

HelenFr: Jag ser också två streck på båda testerna så ja tror inte att det är något fel på någon dator för isåfall har vi alla en felande dataskärm xD Hoppas att de blir starkare tills nästa test som görs =)

• DazHamster
    Limpan 83 skrev 2011-01-18 10:57:03 följande:
    Ja det ska bli spännande!
    Jag mår faktiskt inge vidare :( Tror att jag har ett MF på gång Gråter Började med lite brun/ljusrosa på papperet när jag torkade mig för ett par dagar sedan. Nu idag droppar det blod i toaletten varje gång jag går och kissar. Ringde kvinnokliniken och de kunde inget göra. jag får vänta och se vad som händer... Är livrädd just nu. Vet ju inte om det är MF eller ej. Någon som varit med om liknande???
    Hej jag tror nog inte du behöver oroa dig så värst för om du får ett missfall så ska du få så ont så att du tror att du håller på dö och de e inte några droppar blod de e hela niagara fallet som kommer :S (iaf så var det för mig) Däremot så tror jag att varför du får blod då du går på toan kan vara för att bebisen växer åh att du har sköra ytliga vener för då den växer så kan de bli så ibland så att de "brister" de e bara åh vänta åh se så får vi hoppas på de bästa =)
    kram åh lycka till btw så är dom dum i huvudet på kk!
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-01-21 11:24:18 följande:
    Varit hos gyn nu och vists hade äggblåsan växt till sig!!!  Tungan ute  Så redan imorgon ska jag försöka mig på att ge mig själv en injektion Ovistrelle... Gryyymt nervöst!! Gillar inte nålar...   Skäms  Men jag får väl öva tills när jag (förhoppningsvis) får vara med i studien.  Skrattande  Då är det ju själv-injektioner varje dag i ett halvår...

Alltså blev det tidigare ÄL och därmed tidigare BIM-datum också.

Som det ska mysas på här i helgen!!!!  Tungan ute

HjärtaHjärta

BIM-listan

Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 7-10 jan (1:a försöket med Äl-tester)
    Deeya - ÄL 30-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Tigern01  -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)

Swn  -  ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)

Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 24 jan (4:e försöket)

Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)

HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (1½ års försök)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Delight87  -  plus på BIM +1
    LizzB  -  plus på BIM -5

HjärtaHjärta
    Åh Vad roligt för dig då kanske det går vägen den här gången =)
    För nu jävlar ska de bli minst lika många som plussar i februari som det har gjort i januari =)

Jag har en allmän fundering som delvis har med barn att göra men som sagt det är 11:e eller 12:e försöket nu åh det händer ju ingenting...
    Det är så att vårat hus brann i maj 2010 dock så var det ingen människa i huset men däremot min älskade lilla hund men han klarade sig med nöd och näppe och det här har tärt psykiskt på mig efter alla månader som gått åh min fundering är då om de kan vara så att de här ligger åh gnager och rubbar min menstruation och att det inte blir något barn? Jag är ju så ung så ja förstår mig inte på kroppens lilla filosofi medans ni som har hunnit passerat 30 sträcket kanske har mer erfarenheter?
    Sen har jag fått en till motgång här i måndags :/ Just nu jobbar jag 66 % endast nattetid och jag åh karln har en inkomst på mellan 30.000-40.000 beroende på om han jobbar borta eller så. Vi klarar oss gott och väl så vi skulle kunna göda tre ungar på direkt plus hunden men nu har min chef kommit på att han måste dra in timmar så ja ska jobba 38 % åh då har vi mellan 20.000 till 27.000 kr att leva på och utgifter för nästan 22.000 (mat,räkningar, bensin, hundsaker är inräknat i det) är det någon som fått barn och levt på väldigt dålig ekonomi och verkligen fått det att gå runt?

Bamsekramar till alla här inne ni är verkligen ett stort stöd för alla =)
  • DazHamster
    skruttnorpan skrev 2011-01-22 10:05:52 följande:
    Jag är inte rätt person att svara på varken frågan om husbranden eller ekonomin, men vill ändå ge dig en stor kram! Låter som en jobbig situation och det är klart att det kan stressa hormonsystemet.
    Ang pengarna tror jag nog att ni löser det, om inte annat kanske du kan jobba extra någon annan stans så länge du orkar och lägga undan pengar?
    Allt blir bra, försök stressa av och lägg fokus på att du ska må så bra som möjligt.

kram
    Jo jag tror också att de löser sig =) De e ju inte så att vi lever i lyx just nu utan är som en vanlig Svensson =)
    Jag har pratat med min älskling om de här med barn och ekonomi åh så åh de vi eller rättare sagt de jag har kommit fram till är att få en tid hos privat gynläkare åh göra undersökning är allt fit for fight för både mig och karln då jobbar vi vidare plus att fortsätta jobba med vikten och förhoppningsvis så blir de något då.
    Men är de tok med mig eller han så lägger vi bebis hyllan halvt på hyllan och jobbar med att fördjupa våran relation ytterligare och bara må bra och finna ett välbefinnande så får vi se sen om ett år med jobb och allt det här =)
    BabyW skrev 2011-01-22 10:15:00 följande:
    Ja vi kan ju alltid hoppas!!!  Skrattande  Ja det finns gott om plus kvar, både för resten av januari och för hela februari.  Flört

Angående dina funderingar så kan jag nog bara säga att ALLA saker som gör en stressad/ororlig naturligtvis påverkar ens kropp och därmed ens cykel. Det är ju vissa som lätt kan gå några dagar över tiden för mens "bara" för att det är stressigt på jobbet. Själv har jag haft "turen" (om det nu är nåt positivt), att det inte påverkat min cykel alls, oavsett hur jpbbiga perioder jag varit igenom i livet...
    Vad gäller ekonomi så är det klart att ett barn kostar pengar - inget snack om det - men jag anser inte att man behöver ha skyhöga inkomster för att skafa barn. Rent generellt lever ju folk efter vad man har i inkmster och jag känner ingen i min omgivning som skurit ner på allt och skaffat billigare boende för att skaffa barn. Har man en ekonomiskt sits som man klarar sig på, så går det säkert runt med barn också.
    Får för mig att de flesta jag känner, tänkt mest på om de nåda ör känslomässigt mogna och redo för att skaffa barn och jag tror det är det viktigaste. Hur ens ekonomiska sits ser ut för stunden är nog mindre viktigt i det stora hela, fför man kan inte säga hur framtiden kommer se ut och barn kostar ju i så många år.
    När jag och barnens pappa skulla skaffa barn så tänkte vi att nu har vi det bra ekonomiskt och vi är redo så nu kör vi. Vad ingen av oss visste var att jag två år efter min dotter födes skulle vara i en bilolycka så jag var sjuksriven i 4½ år, vilket gjorde ett enormt hål i vår ekonomi. Det var jättetufft och inget man kunde tro skulle komma. Den ene kanske blir av med jobbet, den andre får kanske en rejäl löneförhäjning.

Usch förlåt om jag låter som en moraltant nu!! Skäms  Vad jag menar är att det viktigaste är nog om man är känslomässigt redo för barn för den känslan består, medan ens ekonomi skiftar. Klart man från början ska känna att man har en stabil ekonmi när man vill skaffa barn, emn sådan saker förändras och tyvärr inte alltid till det bättre...

Vet inte om du blev klokare av det jag skrev, men jag hoppas nåt klokt kom fram...  Glad
    Jo men de sjuka är att jag är/var precis som dig att min menscykel rubbades aldrig utan var på klockslaget och jag är då en väldigt stressad människa som person men tiden har väl kanske tagit ut sin rätt :P De e bara bra att du är moraliskt för det är ett kanon stöd och även från er alla andra =) Vi längtar ju så mkt efter barn och bara de lär ju påverkar hela systemet.  Vi har nästan hundratusen undanlagda ifall de blir husköp eller vill betala av bilen så egentligen så har ja väl inget att klaga på om ekonomin för vi har de ju gott ställt. Men man blir ju orolig då ekonomisystemet kastas om och inte är som de ha varit.

Ush lät inge kul att vara sjukskriven så länge men de var ju bra att ni fick de att gå runt iaf =) Känner mig lite lugnare nu. TUSEN tack! :)

Har hört att de finns i hälsokost butiker något som heter nattljus olja som ska tydligen göra så man blir lättare gravid och sen är de någon läkare som tagit fram ett "recept "för dom som vill bli gravida som ska finnas inne på Life (hälsokost butiken) Så ni som vill prova er fram så kika in i den butiken och se om dom har något att erbjuda =) ja tänkte ja skulle testa de nästa månad om inget blir nu =)

Skulle haft ägglossning nu i torsdags ungefär men ja kände ingenting men vi sexade på rejält ändå bara de att de blev problem för karln xD han brukar normalt sätt ha väldigt lätt för att komma men nu då det har busats runt i halmen så kan han inte komma hur mkt vi än försöker så de slutar med att ja får ge han en handtralla åh sen fort in igen då han väl är på g att komma xD åh ja som hatar långdraget sex nä usch de e BORING!!!
    Men vi gör ju de för att få till en bebis så även jag får väl lida lite ;)

Hur går de för alla här inne någon som plussat än?
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-01-23 12:34:05 följande:
    BIM-listan

Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Tigern01  -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Swn  -  ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)

Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)

Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)

HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 22 jan / BIM 5 feb (7:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (1½ års försök)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 18 Feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Borago)

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Delight87  -  plus på BIM +1
    LizzB  -  plus på BIM -5
    Adora1 - plus på BIM + 8

JAG TESTADE POSITIVT IDAG MED CB DIGITALT!!!! KAN INTE TRO DET, TESTADE JU NEGATIVT MED RFSU BIM + 2. MÅSTE HA HAFT LÄNGRE CYKEL ÄN JAG TRODDE....GYN SÅG JU EN FÖRTJOCKAD SLEMHINNA PÅ VUL OCH EFTERSOM GRAVTESTET VAR NEG. UTGICK VI IFRÅN ATT MENSEN SKULLE KOMMA...
    TESTET IDAG VISADE ÄNDÅ  "GRAVID 2-3".....CHOCKAD...
    Ett jättestort Grattis till dig :D:D vi andra får försöka hinna ikapp er alla plussare nu =) själv så tror ja att ja hade ägglossning nu imorse, de liksom molde åh högg i vänstra sidan åh då ja kom hem från jobbet ville ja fort stutsa ner i sängen åh mysa med karln åh han bara fräser ifrån att vi ta de ikväll :(:( ja blev bara så j*vla ledsen känns liksom som att han inte vill fast han har sagt att han ska "offra" sig extra mkt vid ägglossning.. jag förstår inte?! om inte annat får ja hoppas på att de har tagit sig sen dom tidigare dagarna :)

Nä nu ska ja gå och lägga mig vilket ja skulle ha gjort för typ 6 timmar sen xD ska ju jobba sista natten inatt =)  men FL håller en uppe :P
    Godnatt/godeftermiddag allihopa =)
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-01-23 18:11:31 följande:
    Nä usch vad ledsen jag hade blivit!! Klart de får ställa upp, tänk så mycket vi får genomlida, inte mycket begärt med satsen där liksom....Man bli jätteledsen, det ligger ju i bådas intresse! Kram

Ps TACK FÖR ALLA GRATTIS, BLIR JÄTTEGLAD!!

Jo men precis de är ju inte så att man är överlycklig då mensen kommer och tror att man mår hur prima som helst! jag har t.o.m. gått i "självmordstankar" just då mensen kommit men de släpper ganska snabbt som tur är och jag är inte/har aldrig varit en självmordsbenägen människa men de här tär ju rejält på psyket :( Men nya tag helt enkelt =)
    Känns så skönt att ha er som peppar en då karln inte kan göra det =)
  • DazHamster

Igår mådde jag riktigt jävla dåligt psykiskt alltså.

Jag och en av mina bästa vänner jobbade i onsdags på kvällen fast på varsitt håll, hon hade väldigt lugnt på jobbet så hon ringer till mig och säger att hennes mens är sen 4 dagar så hon funderade på att köpa med sig ett gravtest hem och genom att ja skulle sova hos henne då så skulle ja hjälpa henne med det. Väl slutat så surrar vi på om att de är förmodligen för att hon har ett lika stort helvete som jag på jobbet att dom ska skära ner och att de kan vara därför mensen är sen men samtidigt så är hon inte så orolig för att den har varit både sen och tidigare förut.

Jag sa åt henne att göra det på morgonen för att få ett mer rättvisande resultat så vi gjorde testet på morgon och hon säger att hon vill skynda sig ut och ta en cigg innan hon får veta hur de ligger till så vi går ut och röker, jag frågar henne om hon vill att ja ska titta på det först åh hon sa då "ja jo de vill ja nog eller förresten näe" så väl inne har hon hunnit tagit av sig jackan gått in på toan kommer sen utspringandes då ja står i hallen och skriker "näe näe näe de e inte sant" jag blir chockad åh kollar på testet åh jo de e sant hon är med barn!

Jag var skitglad för hennes skull för ja vet ju hur mkt hon längtat efter barn men saken är den att hon har en ny kille sen ett halvår tillbaka åh han är skitknepig, han håller på med psykisk misshandling mot min vän åh sen är han god och glad så hon står åh velar åh har sig hur hon ska göra men sen då de blir bra så blir hon fast igen. Hon vet att alla hennes vänner är emot han och även hennes familj som typ vill slå ihjäl han men jag har sagt det till hon" Visst jag tycker inte om han för fem öre (har dock bara träffat han en gång åh de räckte"  att nu då ni ska få barn så visst ja får ju ge karln en chans åh visa att han kan ändra på sig och behandla dig väl!

Nu kommer vi till nästa grej hennes barndoms kompis kommer samma dag och hon fick veta de på telefon då hon var på väg ner till oss därför att min vän står i valet och kvalet om hon ska behålla det eller inte för hon vet ju inte hur framtiden ser ut med karln och säger han abort så gör hon abort usch ja blir så arg då ja skriver de här men måste få prata av mig!

Då kompis väl kommit fram så åkte vi och tog en fika och surra på och chocken för min vän har börjat lagt sig för hon var ju helt förstörd då hon fick resultatet. Då säger hennes barndomskompis som redan har en bebis på 9 månader att det är en sak hon måste berätta. Hon säger till min vän att hon väntar barn igen hon också och att de va planerat och de sjuka är att hon ska ha tre dagar före min vän då man räknat från sista mensen sen kan ju ultra ljuden säga något annat. Men barndoms vännen och hennes karl hade kommit överens om att inte berätta för någon men nu var situationen annorlunda för hon vill inte komma åh berätta att hon väntar sitt andra barn om det är så att min vän väljer abort för hon trodde att de skulle bli väldigt tungt för henne att få veta de då hon kanske nyss gjort en abort.

Jag börjar tokgrina på fiket och min kompis vän säger förlåt de va inte meningen att du skulle bli ledsen för hon vet att vi har försökt i ett år nu åh ja jag är jävligt ledsen åh tycker att livet är såååååååååååå JÄVLA orättvist!!! Folk som står åh velar om dom ska göra abort är dumma i huvudet iaf vuxna människor som vet hur barn blir till se för fan till åh skydda er! Jag säger ingenting om man blivit våldtagen eller att kondomen sprack eller att karln har super spermier som gör en på smällen fast man käkar p-piller men dom som knullar hej vilt helt oskyddat!! GRRR säger ja bara!

Så nu känns de genast bättre, förlåt för ett långt inlägg men ja behövde verkligen få prata av mig till er =)
    Har btw varit och köpt bidrottningsgelé så de kommer på tisdag =) nån hade sagt att de skulle gå på 1000 kr men ja pröjsade bara 409 kr för tre månader på life.

Hur långt innan BIM kan man känna illamående om man är med barn? för i onsdags mådde ja skitilla ville inte röka eller äta åh så har de varit lite till och från nu :S

Grattis till alla plussare och många styrkekramar till er som inte lyckats denna gång eller er som fåt mf
    =( usch tycker hemskt synd om er men se de positivt de finns ju en anledning till varför man får mf för våran största önska är ju att få ett friskt barn och ett mf kan ja vara tecken på att något var fel på bebisen. Men nya tag nu tjejer =)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!