• babymoon

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

hoppas gärna på här och i BIM listan!

Jag har ÄL runt 30 dec och BIM runt den 14 Januari....det kommer att bli vårt första försök!

kram på er o lycka till!! 

• babymoon

Jag har äntligen tagit min EXAMEN efter 4 år på högskolan! :) nu börjar jag att jobba den 10 jan och det känns verkligen underbart att få sätta igång med det på riktigt :)

och snart närmar det sig ju, ÄL (28-30 dec någon gång) och har faktiskt tänkt att köra med clearblue digital äl test! och har dessutom beställt hem 20 grav tester från testlagret, endast 130kr med frakt o allt! 

nu är vi verkligen förberedda!

börjar ni bli spända??

kram 

• babymoon
    sommar skrev 2010-12-21 18:29:34 följande:
    Hej! Ni får gärna plocka bort mig från listan. Fick en stört blödning på jobbet och det var inget trevligt. Tampong, tajts och jeans.  Så jäkla kallt så man får bylta på sig. Jag kände hur det rann efter ca en timme med tampongen och kollar ner. Jeansen blev knallröda och på toa ska vi inte ens skriva vad som hände. Har haft så fruktansvärt ont i hela tjejmagen och efter ett snack med en otrevlig kvinnlig läkare på kk så sa hon, bättre lycka nästa gång. Tidigt missfall så vi får se när kroppen repar sig.

Usch och fy, hoppas verkligen att det går bra för dig och att ni snart igen får ett positivt besked och att det även vill stanna nästa gång.... 
  • babymoon

en glad gubbe nu, så borde ha full chans iaf att bli ett plus då vi har haft sex varje dag!!! hoppas, hoppas, hoppas :)) 
  • babymoon

snart dags för BIM, och jag tycker att ja börjar få lite gravsymtom, molvärk i magen samt att jag är mer svullen...får se vart detta leder till :) BIM 2-14 (tror jag skrev den 15e i BIM listan då jag inte riktigt visste exakt när äl skulle kolla men den kom den 31 dec)

kram 

• babymoon
    Tiina84 skrev 2011-01-03 09:28:54 följande:
    Känns som en evighet kvar för min del har bim den 14/1...
    Känner ingeting än :(
    Vågar man ta sig ett glas vin på fredag? Vi ska nämligen ha lite folk hemma?
    Vet inte alls hur det funkar när det är så nära bim?

Kram
    hmm, jag skall ha min STORA examensfest den 15e jan med hela släkten och alla vänner :/ och läste på att det är just nu, mellan v4-5 till v8 ca, då fostret ä mest påverkad av alkohol o nikotin, så jag vågar nog inte.....
    samtidigt så vet jag att ett glas finns det studier på att det tom kan vara bra för fostret.....men jag tror jag skall lura alla på något sätt iaf.....kommer inte kunna förlåta mig själv om det skulle hända något....

kram 
  • babymoon
    BabyW skrev 2011-01-03 09:57:15 följande:
    Babymoon - det finns ett bra alkoholfritt vitt vin (om du nu gillar vitt), som kanske kan hjälpa dig att "mörka" lite... Minns självklart inte vad det heter just nu, men flaskan är blå och det finns ju inte SÅ många alkoholfria att välja mellan. Lycka till!
    hej!

tyvärr så serveras det olika vin beroende på om det är förrätt eller huvudrätt, det är på grand hotell i sthlm så jag kan inte påverka så mycket, men skall låtsasdricka eller skylla på halsfluss....penecilin

kram 
  • babymoon
    BabyW skrev 2011-01-03 10:20:41 följande:
    Babymoon - haha!! Nej då blir det klart svårt! Jag trodde att du skulle ha det hemma... Sorry! Jag skyll på penicillin. Det brukar funka!
    japp, jag får nog göra det. mamma kommer att  vara där också så är orolig att hon skall genomskåda mig, hon som känner mig så väl, men hon får väl tro vad hon vill ;) men kommer inte att erkäna något så tidigt...
    skall hålla mig till v10 iaf..

bästa vännen kommer att få veta...och sambo... :)

• babymoon
    Tiina84 skrev 2011-01-03 12:13:13 följande:
    Har också läst det nånstans att man ska avstå från alkohol efter vecka 5. Tror inte heller jag kommer kunna förlåta mig själv om man tog ett glas vin och sen händer det nåt. Får se vad jag gör men lutar åt det att jag hoppar det.
    Ja just det du skulle ha din stora fest då...:)
    Hur långt är du gången när du ska ha din fest?
    då skulle jag vara i v5!! så jag skall hoppa vinet sen skall jag lista ut hur jag skall lura hela släkten o alla vänner :/

eller först så skall jag ju bli gravid ;)

när skall du testa??

kram 
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!