Godisberoende
För 2 år sen var jag stans största godisråtta. Jag åt godis nästintill varje dag, en påse röd kinasnacks var min favvo. Till helgen blev det lösgodis och en Big bag ostbågar. Eventuellt något annat också. Blev jag sugen i veckorna och inte hade något hemma (maken fick oftast köpa med sig Kinasnack på väg hem från jobbet) så smällde jag ihop en kladdkaka. Det var helt sjukt vad mycket skit jag åt när jag tänker tillbaka. Jag var städnigt sugen på mer och ständigt hungrig. Jag kunde äta mer än maken och ändå var ahungrig efter 1 timme. Självklart kom alltid ett sötsug efter lunch.
Sen kom jag i kontakt med lchf och testade kostomläggning då en vän rekommenderat det och hon blev bättre i sin PMS. Vad har jag att förlora? Jag testade. Efter 2 dagar var jag av med mitt sötsug! Helt otroligt! Det var så skönt, så ofattbart skönt att slippa detta jävla sug som jag haft hela tiden innan. Och jag skämtar inte: 2 dagar sen var suget borta. Visst faller jag än idag och kan vräka i mig godis. Som ett brev på posten får jag ett ökat sug och behöver 2 dagar av avvänjning. Äter jag kolhydratrikt som smörgåsar, fikabröd osv så får jag ökat sug också och jag blir hungrigare efter mer kolhydratrik mat. Lchf har funkat bäst för mig.
Från att varje kväll alltid ha något att knapra på framför tv:n eller till filmen så sitter jag numera utan något i godisväg. Skulle jag var asugen eller hungrig hyvlar jag ost och nöjer mig med det.