Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Godisberoende

Hej vad bra att jag hittade den här tråden ,jag är med godisberoende, jag är jätteöverviktig ,men jag tänker köpa mulberrykosttllskott när pengarna tillåter de är väldigt bra mot sötsuget sen att äta regelbundet.

• Maddisen80
    Malin8903 skrev 2011-02-06 11:14:10 följande:
    ja att äta regelbundet hjälper väldigt mycket. Innan åt jag typ bara frukost och sen middag på kvällen och sen godis, men nu när man äter var tredje timme så känner man inget sötsug alls, bara där kommer man långt:)
    Hej jo de förstår jag ,jag måste försöka lära mig att äta regelbundet med ,jag har så svårt med det.
  • Maddisen80
    Malin8903 skrev 2011-02-09 12:43:24 följande:
    Sätt upp ett schema, det kanske underlättar. Jag planerar på måndagen vad man ska äta på hela veckan iaf lunchen sen så går det automatiskt resten:) köper mycket frukt också
    hej jo jag får skriva upp ett schema
  • Maddisen80

Jag fundera på att börja med mulberrtkostillskott igen de hjälpte mig mot sötsuget sen fundera jag på att prova anna skippers proteindrink mot sötsuget.

• Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-04 16:53:29 följande:
    För 2 år sen var jag stans största godisråtta. Jag åt godis nästintill varje dag, en påse röd kinasnacks var min favvo. Till helgen blev det lösgodis och en Big bag ostbågar. Eventuellt något annat också. Blev jag sugen i veckorna och inte hade något hemma (maken fick oftast köpa med sig Kinasnack på väg hem från jobbet) så smällde jag ihop en kladdkaka. Det var helt sjukt vad mycket skit jag åt när jag tänker tillbaka. Jag var städnigt sugen på mer och ständigt hungrig. Jag kunde äta mer än maken och ändå var ahungrig efter 1 timme. Självklart kom alltid ett sötsug efter lunch.

Sen kom jag i kontakt med lchf och testade kostomläggning då en vän rekommenderat det och hon blev bättre i sin PMS. Vad har jag att förlora? Jag testade. Efter 2 dagar var jag av med mitt sötsug! Helt otroligt! Det var så skönt, så ofattbart skönt att slippa detta jävla sug som jag haft hela tiden innan. Och jag skämtar inte: 2 dagar sen var suget borta. Visst faller jag än idag och kan vräka i mig godis. Som ett brev på posten får jag ett ökat sug och behöver 2 dagar av avvänjning. Äter jag kolhydratrikt som smörgåsar, fikabröd osv så får jag ökat sug också och jag blir hungrigare efter mer kolhydratrik mat. Lchf har funkat bäst för mig.

Från att varje kväll alltid ha något att knapra på framför tv:n eller till filmen så sitter jag numera utan något i godisväg. Skulle jag var asugen eller hungrig hyvlar jag ost och nöjer mig med det.
    Hej tror du att de går bra att ta sojaost för mig eftersom inte jag tål vanlig ost ???
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-05 12:39:28 följande:
    Du kan ju alltid testa för att se om du mår bättre. Just soja har väl ett högt kolhydratinnehåll så på så sätt är det ju inte bra men är det det enda du kan ta så finns inte så mycket annat att göra. Kolla osten nästa gång du handlar.
    Hej okis ska kolla på osten nästa gång och se vad man kan köpa ska kolla på kolhydratsinnehållet.
Svar på tråden Godisberoende