Ni som kommit längre i er research - vilken bilbarnstol ska man köpa?!
Vi har oxå en Be Safe, med isofix. Jättesmidig!!!
Vi har oxå en Be Safe, med isofix. Jättesmidig!!!
Och nu lät jag jätteotrevlig känner jag, är kanske på lite dåligt humör ikväll. Kan bara känna att det är en väldig hets angående denna fråga på vissa håll här. Det handlar liksom inte bara om de som vänder vid 3 år (vilket jag inte skulle göra) utan även 4 eller 5 eller tom 6 så är man liksom oansvarig och dååålig!
Så då blir det ju oftast ändå att man behöver köpa två bakåtvända om barnet skall kunna åka bakåt länge och dessutom sitta bra de första 3 åren. Många 25-kg stolar blir ju också korta i ryggen framåt 4-årsåldern och då behöver man förmodligen ändå byta till en TW om man skall fortsätta åka bakåt. Sonen hade inte kunnat åka i Securan länge till i våran gamla bil iaf.
De flesta skaffar dessutom barn 2 inom kanske 3 år, så det idealiska kanske är att köpa en mindre stol (typ BeSafe om jag får välja tror inte att 18 kg:s gränsen blir ett problem i det fallet om man inte har stora barn) och sen får syskonet ta den och så köper man en TW till storasyskonet. De flesta som frågar vilken bakåtvänd stol de skall välja, syftar ju på första stolen efter babyskyddet och till första barnet, det är liksom de som söker mest råd och info upplever jag iaf.