• asap

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

johlinn - Åh, fantastiska E! {#emotions_dlg.flower} 

Fiolina - 17 bitar! Nog för att det rackarns gott, men får det verkligen plats så många bitar i en mage..

Vi har varit ute i solen och hjälpt våren idag. Framåt lunch tinade en massa snö och is vid vår uppfart men hade ingenstans att ta vägen, så vi tog spettet och hackade ett hål i isen på gatan ner till vägbrunnen, och jäklar vad det började spola ner vatten där direkt. Sedan stod vi där alla fyra och skottade, hackade och skrapade för att få så mycket som möjligt att smälta och rinna undan. Kändes riktigt bra! Nu är man lite otålig på att den vita sk*ten ska försvinna, eller hur?

• asap

Ela - Tänkte inte alls att det lät på det viset, vi har också konstaterat att det är skillnad på de barn där ett storasyskon banat väg - de liksom lär sig saker obemärkta och  bara kan en massa rätt vad det är. Här får man också vänta till efter att de små har somnat innan man kan ge sig på att prata med varandra. Ingen idé att försöka så länge de håller på och snackar, vilket är heeela långa dagen från morgon till kväll.

• asap

Fiolina - Ja, jag såg att det snöade lite idag. Vet inte om det gjorde det här hemma, men iaf i jobbstaden 5 mil bort. Inte kul!

juni - Ajaj, hoppas det släpper.

Lime - Vilket vidrigt inrett hus! Måste vara definitionen på dålig smak. (Förlåt mig nu, alla ni som också har svart frans-draperi på duschkabinen).

Somna - Men Åhléns har väl en massa barba-grejer? Ida har en fin pyjamas från deras pojkavdelning. Den är blå o grön med barbafigurer på magen.

• asap

Barba - Kul att se "sin" bm på tv! Det har jag också gjort, fast "min" jobbar på tv3s "sjukhuset".

Jag vågade inte titta, var rädd att det skulle vara en massa dramatik och saker som gick fel, det behöver jag inte just nu. Men det kanske bara var vanliga (finns det såna?) förlossningar? Det gillar jag att se i så fall.

Cissi - Ja, semmeldagen ja, den får allt annat att hamna i skymundan. Inget har engagerat personalen på mitt jobb så mycket, sedan jag började där för snart ett år sedan, som det faktum att företaget inte bjöd på semla det här året! När vi har möten om andra saker - VDbyte, omorganisationer, arbetssituation osv. - då sitter folk lite halvlojt och rycker på axlarna och tycker ingenting, men när det inte blir någon semla då JÄKLAR ska det mailas och tyckas och hittas alternativa lösningar...

• asap

barba - Mmmm! Men ärligt talat är det jordgubben som ser allra godast ut, tänk om jag hade en stor skål med sådana här nu. Tungan ute

• asap
    Gladhannapanna skrev 2011-03-10 16:16:25 följande:

Jag tycker att det varit nog med sjukdomar i tråden så nu bestämmer jag att ingen ska behöva vara sjuk mer på flera månader!!!

Verkligen!
    Jag har insett att jag kommande år bara ska räkna med att alla är sjuka från jullovet till mars-april, och så är de dagar ingen kräks eller hostar eller har feber under den perioden bara en fantastisk bonus värd att glädjas åt! Det kanske gör det lättare att ta de här veckorna utan att bli knäckt?

Pysslig - Wow, stort grattis! Över en vecka, alltså? Starkt jobbat!
  • asap

Fiolina - Men om man har byxor utan fickor så får man väl ta på sig en midjeväska? För att inte se töntig ut kan man ju ha den lite löst på sniskan som på 80-talet. Då är man ju hetaste het.

• asap
    Somnat skrev 2011-03-11 14:47:05 följande:
    Fö håller jag med om lösningen på Fiolinas problem. Magväska - Det nya svarta!

Precis! Något i den här stilen kan ju bara inte bli fel:

• asap

Lime - Hade gärna hängt på men är borta nästa helg.

Olimpia - Kul! Fattas bara Y, va? Så kan hon skriva sitt namn sedan.

Barba - Mm, det låter som att tårtan blir smarrig. Och fin!

Sarahkka - Tjaa, det är väl när barnen sover man får sitta vid datorn? Eller så väntar man tills de blivit äldre.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13