30+ med första barnet 1-3 år, del 13
söder - Tack, Ida mår lite bättre idag. Hon har ätit litelite filmjölk och en rostmacka på fm och det har fått vara kvar än så länge.
Däremot blev det visst min tur nu. Jag kände igår kväll att jag inte var sugen på middagsmaten och gick och lade mig istället, men har legat och vridit hela natten med ont i magen, varvat med ett par vändor till toan för att kräkas. Uäck!
Lite orolig över grodan i magen - den klarar sig väl ett tag även fast jag inte får i mig nåt. Eller? Mat förstår jag att vi klarar oss utan båda två ett tag, men jag får inte ens i mig lite vatten.
G och pappan är friska än så länge, men det är väl en tidsfråga kan jag tro.
Kate - Lycka till!
Sara - Det där med bil alltså. Jag vet att vi har pratat om det förut och du fick mig med på att man kanske inte behöver en större bil än den Passat vi har nu.
Sedan gjorde vi en utflykt där barnens farmor fick knöa in sig i baksätet med Ida och en kusin, som båda åker framåt, och farmorn höll på att storkna på den 2x20minuters resa vi tog oss för. Känns inte rimligt att vi ska åka omkring så på semestrar och annat, så det kommer nog att bli en större bil ändå. Vi är nöjda med VW så det lutar åt en Sharan, men vi har inte kollat på riktigt eller provkört än, så vi får se.
Det var lättar på 70-talet när man kunde har barnen lösa i bilen utan dessa shabrak till barnstolar.