Pysslig skrev 2011-02-22 20:44:28 följande:
Persefone, håller med om att IVF regler/köer borde vara samma i hela landet. Men vi ska vara glada att vi bor i Sverige, sedan årsskiftet så är barnlösa i Danmark hänvisade till privatakliniker, IVF genom deras landsting är borttaget. Så där blir det nu en klassfråga om man har råd att försöka få barn via IVF.
Så urbota dumt! Samhället bygger ju på att barn föds. När jag i Gbg köade till babystunden på ÖF tillsammans med 20 andra mammor och barnvagnar utanför ÖF, så gick min nationalekonomilärare förbi, tog av sig hatten och ropade; "Tack alla mammor för att ni ställer upp och ger Sverige sina framtida inkomster!". Han är lite av ett original, men en härlig figur.

Men danska politiker har ju visat bristande omdöme även i andra frågor...
Limefrukt skrev 2011-02-22 21:34:40 följande:
Men i natt sov i alla fall A ända till kl 4 då hon lyckats slita av sig blöjan och kissa i sängen...
Jag funderar på att fästa blöjan med silvertejp! Är så trött på att E ligger i sängen och leker med kardborrebanden. De senaste dagarna har han börjat ta av sig blöjan inne och vips hade vi bajs på golvet, så nu får han gå runt i shorts hemma. Dem bemästrar han inte än! I vanliga fall går han naken med bara blöja hemma.