Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Mrs Fisk, vad glad jag blir för er skull! Det låter som att flytten verkligen förde med sig en massa bra saker!

• cilla67

Moppen, har ni provat att han får somna om hos er, utan välling?
    Kan det vara som han fryser? Vår lille kille har länge vaknat just kring 5 och fått välling och sedan tvärt somnat om. Häromdagen bäddade jag om i hans säng och tyckte då att han var stor nog att ha täcke och inte filt (han är 8 månader) och sedan dess har han sovit till 7 istället.

• cilla67

Egentligen håller jag med dig där, oyra. Jag var helt emot välling från början, så pass emot att jag var med på en sån där fokusgruppdiskussion om välling. Med A gick det heller aldrig att få igång nåt vällingätande, men G äter ju vad som helst, och behöver det tydligen. Om han inte får välling innan vi går och lägger oss vaknar han klockan 3 och är hungrig.

• cilla67

Sarahkka, grattis till jobbet!

Mrs Fisk, vilken morgon! Jag hade gått hem och skrivit ett skarpt hållet brev som jag sen troligen inte hade postat. Jag brukar göra så när jag blir arg. Vilket sätt att inte informera om var man ska anmäla sig. Här står det redan i kallelsen var man ska anmäla sig, som tur är.

Vi ska, apropå det, till barnkardiolog med A om ett par veckor. Alla andra besök vi gjort på barnkliniken har man anmält sig i en reception utanför, men denna gång ska vi anmäla oss redan i entrén till sjukhuset. Det kan bli lite trixigt eftersom de sedan i somras bygger om entrén, så varje gång man kommer är den på ett nytt ställe, tillfälligt... Hoppas bara att det inte är nåt, och att blåsljudet är borta.

• cilla67

Tack, Galia! Too late, jag köpte ett par på Tradera i veckan, men bra att veta var de har bra priser till nästa vinter!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13