• asap

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

johlinn - Hej på dig, kul att du tittade in. Förstår att ni är trötta efter allt ni gått igenom med op. Hoppas ni får en lugn och skön jul så att ni får ladda batterierna ordentligt.

Somna - Det är svårt det där att avbryta något man vet att de gillar för att det kanske kan komma surt efter. Då känner man sig ju rutten som säger stopp till det där roliga också. Skönt att det onda släppte efter några rejäla brakare iaf.

Annaloo - Bra tänkt där, med att byta man+svärmor ett tag. Av någon anledning brukar man lättare stå ut med andras eländiga släktingar.

Olimpia - Mysigt med gran! Ni brukar väl ha er gran på balkongen va? Då kanske den håller sig hela julen, men vi som har vår gran inne vill inte ta in den för tidigt, för då lär det inte finnas några barr kvar tills tomten kommer. Jag tycker alltid den brukar börja barra innan ljusen är tända ens.

Det har varit så mysigt på morgnarna igår och idag. Barnen har vaknat och inte krävt att vi ska kliva upp direkt och fixa frukost, utan de har skötit sig själva en lång stund. Ida fixar plats åt Gustav i hennes säng, fluffar kudde och ger honom nallen. Så ligger de där bredvid varandra och sjunger sånger och Ida läser Bamse för Gustav. Underbart att ligga och lyssna på dem! Igår hörde vi Ida säga "Ska jag lägga täcke på oss Gustav? Sådär. Det blev väl fantastiskt!"Hjärta

• asap

Olimpia - Nordman fir, ska hålla utkik efter den, hoppas det finns här i Sverige också! Det låter ju jättebra, för som sagt så har jag inte så mycket till övers för de vanliga granarnas hållbarhet.

Elsis - Klart A får komma på kurs! Men jag kan inte garantera att det bara är de snälla mysiga sakerna som lärs ut - storasyster har en hel del användbara knep på hur man inte bör göra med ett småsyskon också....
    Hoppas mannen lyckas skotta loss svärmorsan.

• asap

Eftersom jag inte "bloggat in", som min farmor säger, på hela veckan så har jag bara skummat igenom, och nu minns jag inte vem som skrivit vad.... Men jag försöker mig på lite kommentarer ändå.

Hoppas alla magsjuka har slutat kräkas nu! Usch och fy, det är verkligen inte kul.

Dubbelvagn - vi har en Easy Walker som vi kände var lite större än de flesta andra märken (dvs mera sittutrymme, främst på längden) och är nöjda med den. Nu är den utlånad till kompisar, men vi får väl begära tillbaka den i sommar när vi får vår trea. Jag har inte kollat om det passar med ståbräda på den, men det hade ju varit bra. Fast å andra sidan blir det kanske vansinnigt tungt att knuffa runt på tre ungar? 

Olimpia - Skönt med så lyckat avslut på gamla jobbet, du slutar verkligen med flaggan i topp! Låter som att ni kommer få en toppenjul också med det bästa av allt. Men vad är mozartkulor egentligen? Jag har hört om det förr, tror jag sett dem i affären också, men jag tror aldrig jag har smakat någon. Vad smakar de?

• asap

Tack för alla grattis. Det kan nog vara så enkelt att jag inte skrivit ngt om grav. i den här tråden förut. De första 14 veckorna har tagit på krafterna så jag har knappt varit in alls på fl, och har dålig koll på vilken tråd jag skriver vad i. Eftersom det går en vecka mellan varven och jag bara orkar skriva i en tråd åt gången så blir det lite hur som helst...

Fiolina - Det är tänkt att den ska komma i juni.
    Nej, det går tyvärr inte att ha barnen mot sig i EWn förutom då de ligger i liggdelen. Gustav sov nästan jämt vi var ute med vagnen så då låg han ner och vi hängde en filt framför så att han inte skulle få så mycket att titta på om han vaknade. Ida däremot satt framåt förstås hela tiden. Hon var knappt 2 när G kom, men jag tyckte det gick bra ändå. Fast man har ju bättre koll på vad barnen har för sig och hur de mår när man kan se dem hela tiden, men det finns åtminstone ett fönster i sufletten som man kan kika på dem i.

Ela - Men var det inte lucia du sade? Hoppas barnvaktarfamiljen kryar på sig över natten!

Lucia på dagis imorgon, det kommer vara två små pepparkaksgubbar som är sötast av alla barnen!

• asap

Mrs Fisk - Jag var också in och läste inlägget om läkarbesöket och håller med övriga om att du låter imponerande klok och lugn. Vilka toppenföräldrar ni är till er lille kille!

Persefone - TVserier? Jag har kollat lite på Cougar Town, lite som en vuxenvariant på vänner. Det kan kanske vara något? Annars gillar jag Entourage också.

Pyttis - Skönt att op. gick så bra! Min systerson fick rör i öronen för ett par veckor sedan, och på honom märktes det också direkt att han hörde mycket bättre - bad att få sänka ljudet på Bolibompa tex. Och måste hålla för öronen när kaffemaskinen går, trots att han aldrig brytt sig om den förr..

Fortsätter att tacka för alla grattis som rasar in, och får kanske samtidigt be om ursäkt för att jag skrivit om grav. i fel tråd, det hör ju egentligen också hemma i syskontråden eg.? Skäms  (Kate - det är i juni det är dags, enligt planen.)

• asap

CaCC - Min svägerska med familj har haft alla stolar liggande hemma periodvis, för de har och har haft så klättriga barn. Om någon stol stod upp så puttade de den dit de ville och klättrade upp, så det var bara att lägga dem ner när man tröttnade på höghöjdsträningen. Inte så snyggt och trivsamt hemma då, men det fungerade...

Sara - Fy vad trist för din sambo! Inte nog med att det aldrig är kul att bli tvingad att byta arbetsplats mot sin vilja, men att det omkullkastar HELA logistiken för familjen också! Inte lätt minsann.

Jag sitter och laddar inför en dag med släkten - min svärmor fyller 60 idag så vi ska umgås med makens sida av familjen hela dagen, med en massa god mat och trevliga aktiviteter (lunch + julmarknad + vinprovning + julbord). Såå fantastiskt skönt att vara ledig, vi har för mycket att göra på jobbet (jobbade över till 20 igår) och nästan halva styrkan är sjuka. Även om det ställer till det för teamet att en till är borta så är jag helnöjd.

• asap

Godfortsättning alla!! Hoppas julafton varit bra! Tomte

Grattis ELA! Skål

• asap

Krya på sig alla som är sjuka!

Magsjukan har vi tack och lov sluppit, men förkylt blev det lagom till jul. Jag var hemma med Gustav i tisdags och sedan var det kört för egen del. Är fortfarande helt täppt och mosig efter snart en vecka, vore nog bra att ta det lite lugnt... Men, det får bli ett annat år, inget extra ledigt för mig den här julen. Istället har vi planerad övertid på onsdag, så det är tur att det är 4dagarsvecka iaf. Man och barn är lediga och har åkt på turné för att träffa släkt, saknar dem massor!! Det är inte kul att vara hemma själv, det är ju så himla tyst och tomt utan barnen.

• asap

Annaloo - låter gulligt med små kampsportande femåringar.
    Hur länge är K vaken på kvällen sedan? Imponerad av att ni klarar av så sen middagslur, men alla kanske inte är så kvällströtta som jag... Jag börjar nämligen fundera på "refrängen" nu redan. Men så ringer klockan vid 04.45 imorgon också.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13