Inlägg från: Fluffskalle |Visa alla inlägg
  • Fluffskalle

Jag tänker inte donera mina organ, men jag tar gärna emot organ.

Jag tänker likadant men jag tycker väl att det är väldigt själviskt också. Jag vill kontrollera hur min kropp ska begravas av olika skäl. Så skulle liksom kunna ta emot organ för deras ägare bryr sig tydligen inte och har ju gjort sitt val. Så jag förstår men tycker att det är själviskt.

Men kanhända att jag ändrar mig. Har funderat en del på detta.

Har funderat på att ge min kropp till krocktester eftersom jag läst att ett lik i snitt räddar över 60 människoliv om man gör det och det är mer än en organdonation skulle göra. OCH då skulle jag ändå kunna få den begravning jag önskat efteråt kanske.

• Fluffskalle
    trollmammsis skrev 2010-11-11 14:07:55 följande:
    Efter att ha läst dessa rader så förstår jag inte varför du då skulle motta andras organ? Du föds med dina organ, om dom sen slutar fungera av olika anledningar så får du då dö MED DOM! Ingen annans!
    Men någon annans organ är ju någon annans och deras ägare har ju tagit ett annat beslut?
  • Fluffskalle
    Dr Mupp skrev 2010-11-11 22:07:12 följande:
    Min fundering är hur ma kan öleva med sig själv med den tanken att jag skiter i alla andra bara jag får.

Här är alla registrerade i donationsregistret. Jag är av den tanken att sjukvården och forskningen får ta vad de vill ha, resten vill jag att de eldar upp och sprider askan i en minneslund.
    Men shit, hon kanske gör massa annat bra. Hon kanske ger halva sin lön till svältande varje månad. Bara för att man inte vill en sak så behöver man väl inte vara genomrutten...
  • Fluffskalle
    inyourface skrev 2010-11-11 22:14:32 följande:
    Nej ts kan vara en utmärkt fin människa i vanliga fall, men det är hennes jag ger inte - men jag ska få- attityden som luktar skunk.
    Jo, jag förstår det, men "hur kan man leva med sig själv?" är ganska hårt om man är fin i alla fall förutom ett.
Svar på tråden Jag tänker inte donera mina organ, men jag tar gärna emot organ.