• Skogsflickan

britax freeway. ska det vara så?

Har en britax freeway som jag försökte montera. Jag läste bruksanvisningen. Enligt den så ska man fästa bältet genom stålbågen vid fotändan och dra hårt åt förankringsremmarna.

Det gjorde jag men jag tycker den är lite ostadig åt sidorna med bältet fäst så. Är det någon mer som upplevt samma? Hur har du fäst bältet vid fotändan? Tycker det ser lite otydligt ut på bilderna..

Snälla om du har en sån stol, skulle det vara otroligt vänligt om jag kunde se ett kort hur du har fäst bältet i stålbågen (närbild)

För jag måste snarast byta stol

• Svar på tråden britax freeway. ska det vara så?
  • Skogsflickan
    Kina79 skrev 2010-11-09 09:47:10 följande:
    Jag har haft Free-Way innan - en underbar stol.

Det är som du säger att bältet bara ska träs igenom den bågen och sen klickas i. Men enligt Britax och Babyproffsen så kan man dra bältet två varv runt bygeln för att få en stabilare montering.

Detsamma gäller om man inte har fästet som man måste ha till bältet vid montering i baksätet. Vet du vilket jag menar? om det saknas så måste man dra bältet ett extra varv runt bågen för att det ska vara godkänd montering.

Fråga gärna om du undrar mer, jag hade den stolen i 6 år, både hemma o hos mina föräldrar så jag har monterat den många många gånger
    Tack för ditt svar! Nja jag vet inte vilken du menar =)
  • Skogsflickan

Vill tacka alla er för tipsen! Nu har jag monterat in stolen i bilen och sonen ÄLSKAR den nu! Han började ruttna på att ligga ner i babyskyddet och ville sitta upp och se en massa genom rutan..Nu är han nöjd och älskar åka bil igen..

Tack ännu en gång!

Svar på tråden britax freeway. ska det vara så?