• Jegs

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej allihopa och tack bebbi och Boulder för fina solskenshistorier, det är som germany skriver något vi behöver...

Det är nu 8 dagar sedan de stoppade in vårt lilla embryo, gissar att jag utifrån det kan säga att jag är på ruvardag nr 8.. Jag håller på att bli galen på denna väntan... Kan knappt göra något annat än att tänka på det, känna efter symton och för en stund tänka att det kommer gå och jag kommer snart vara den gladaste personen i världen för att sedan tänka att det inte kommer att gå och jag kommer bli den olyckligaste ist... Psykiskt går jag mellan hopp och förtvivlan typ 1000 ggr/dag, jag fattar inte hur ni som gått igenom flera IVF-försök orkar med... Och fysikt känns det som att jag snart ska få mens typ...

Jag knaprar i mig tre tabletter progynon varje dag och stoppar in Progesteron vaginalt 3 ggr/ dag oxå, vilket jag enligt uppgift ska forsätta med även om testet visar positivt. Någon av er vet säkert bättre än mig vad dessa är till för, men vad jag har förstått så hindar de min ev. egna ägglossning och ser oxå till att slemhinnan är stor...
    Får du oxå det germany?

Min testdag är den 12:e, och det tolkar jag som Ruvardag nr 15, allstå en hel vecka kvar... Jag vill göra ett smygtest innan, har någon av er något förslag på när jag borde våga göra det?

// Jegs 

• Jegs

Attack - gällande insättning av två ägg så har jag fått förklarat att man generellt vid de första försöken bara sätter in ett ägg, då risken för komplikationer är så pass mycket större vid tvillingar. Undantag är framför allt om man är lite äldre.. Är ägget eller embryot som sätts in i bra kvalité så är det inte heller uteslutet att de delar sig och ger enäggstvillingar, vilket i sin tur skulle kunna innebär trillingar eller fyrlingar om de satt in två från början

• Jegs
    Attack skrev 2012-06-06 05:53:32 följande:
    Jegs- Tack för svar. Läser  att vi är ungeför i samma skede. Hur länge har ni stått i kö? Har ni någon korsdonator?

Ha en bra dag!! 
    Vi ställde oss i ÄD kön, februari 2011 tror jag att det var... Men sedan har en vän till mig donerat ägg sk korsdonation, hon tog sina första prover i september och där efter var hon tvungen att vänta i 6 månader innan motsvarande prover skulle tas igen, för att konstatera att hon inte hade HIV eller ev. andra allvarliga sjukdomar...

// Jegs 
  • Jegs

Hello,
    Vårt ÄD försök verkar ej ha fungerat, trots ett tiptop 8 celligt embryo.. Hade testdag i tisdags som visade negativt. Blev oerhört besviken och har nu haft två låga dagar när livet och allt bara känns skit.. Av någon anledning kravlar man sig dock upp från misären och fokuserar framåt.
    Jag ska nu fokusera och lägga mitt hopp och motivation på adoption ist, det känns inte lika psykiskt påfrestande.
    Dock har vi 5 embryon i frysen, så vi ger även dem sin chans, men jag ska dock försöka om möjligt att inte lägga så starka känslor och hopp i dem.. Funkar det så är det underbart, om ej så får vi förr eller senare ett adoptivbarn..
    En viss glädje som jag kan känna över ett adoptivbarn är att de ofta är ett par år gamla när man får dem, vi kommer förstås sakna att inte tillsammans fått uppleva den första tiden.. Men samtidigt känns det som att vi hoppar på familjelivet där vi skulle ha varit om vi blivit med barn där från början , när vi började försöka 2008.. Och en liten speciell känsla är att detta kanske då redan finns någonstans i världen och bara väntar på att vi ska hitta rätt på varandra..

Ha en fin sommar alla ni!

// Jegs

• Jegs

Hejsan allihopa, 
    Inga barn gjorda på denna front... efter nu två insättningar av topp bra embryon via ÄD så vill som sagt ingen fastna... försöker fokusera på adoption och tänka att vi förr eller senare kommer att bli föräldrar, men jag är bara så förbannat ledsen.. försöker lista ut alla de där saker som vi borde "passa på" att göra då vi inte har barn, men jag har ingen energi för jag är som sagt så förbannat ledsen...  varför varför varför är just vi (nu kan jag syfta på även ni som läser detta..), varför är just vi i denna situation? Jag är bara så ledsen...

Iaf, detta preparat DHEA som omnämnts i tråden tidigare och nu åter, verkar ju hur bra som helst... Skulle inte ni som börjat ta det kunna fylla i det i vår lista, även dos... Ja just, vår lista som vissa kanske glömt och andra som kommit till kanske missat.. fick klicka tillbaka till den 12 maj... och där emellan har ytterligare lista med antal IVF-försök oxå kommit till, men min uppfattning är att den gamla även innehöll den infon hos de flesta... annars kan ni väl fylla i den infon..
    Förutom DHEA, så har även något annat preparat omnämnts och det vore ju bra om alla fyller i vad som vi stoppar i oss osv... så kan vi ju skapa vår egna statistik här.. och slutligen kan vi ju avsluta våra uppdateringar med datum, så får vi en viss koll på vem som skrev vad när osv... Funderar nästan om vi inte ska skapa en separat tråd med bara listan... ni kan väl fundera på det...

Och slutligen, grattis till er alla som är gravida! Är sååå avis! ;)

// Jegs

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN {#emotions_dlg.flower} 
    Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74,      (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1  avbrutet.       Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2,  två       embryon.   TD 23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Poussin (1977), AMH 0,4. IVF5 med immunobehandl & korta protokollet, Puregon 300 enh. gav 8 ägg. Emsie83 (28 år) AMH 0,54, IVF1, långa protokollet med puregon/suprecur 250 enh, gav 11 ägg- två till frysen.¨ Hope7801 (33år) AMH 0,6, IVF4/ICSI långa protokollet suprecur/puregon 450 enh. 8 ägg, 2 till mig och 2 till frysen. BF 28/11 Rocktroll (27 år), AMH 0,43, IVF 3. Korta metoden menopur, 3 ägg befruktade ägg varav ett var bra som jag fick tillbaks 14/3, TD 1/4. BF 2/12 pp08 (41år) Korta metoden menopur, 10 ägg, 5 befruktade, 2 till mig och 3 till frysen, BF 03/12 Castor (född april-75). 2 misslyckade IVF-behandlingar, #1 långa protokollet menopur 450, avbrutet, #2, korta protokollet Fostimon (högsta dosen), 5 äggblåsor men endast 1 ägg dock 10-poängare men minus. Får ej göra fler IVF-försök pga resultaten och mina värden (amh 0,1, fsh 18). Spontant gravid. Tog test för att jag mådde konstigt och min mens inte kom. Starkt plus 5/4, BF 20/11 eller 6-8/12. VUL 26 april.  Ciara (41 år), AMH 0,43. FSH 11. IVF 1. Korta metoden, Gonal f. 3 äggblåsor, fick ut 2 ägg som befruktades och återfördes. TD 29/3, positivt. VUL 16/4 visade ett pickande hjärta. BF dec 2012.

Väntar på nytt försök:

Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. IVF hos CFC. eller (40 år), AMH 0,5. väntar på IVF nr 3 på CFC, kanske i maj? Anemon 39 år, AMH 0,467 ( men det är två år sedan....) måååånga ICSI. Kollar nu med CFC.

Sprayar:

Sprutar:

Linn73 (1973), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP 30/4..

Planerat ÄP/ET/FET:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. IVF 4 (Födde son på IVF 3) Plock 12/3 8 ägg. ET 14/3, Långa protokollet Menopur 450 enh.
    Ruvar: VASL  (39 år), AMH 0,5 .IVF 1. Korta metoden 450 e menopur+ pregnyl.   svårstimulerad och fick bara 2äggblåsor . ET  två 2-dagars embryon 14  Mars.

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    - Fick 6 kanonbra ÄD-embryon, maj 2012 - 2 misslyckade insättningar, forts följer..
    - Adoption - Adoptionscentrum  f. Juli 2011, medgivande utredning vår/sommar/höst 2012
    Senast rev. 2012-07-24  Nelle  (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Har gjort   tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (1973), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta metoden dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars.

Väntar ÄD-start:

ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i  landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    - Fick 6 kanonbra ÄD-embryon, maj 2012 - 2 misslyckade insättningar, forts följer..
    - Adoption - Adoptionscentrum  f. Juli 2011, medgivande utredning vår/sommar/höst 2012
    Senast rev. 2012-07-24 
    Linn73 (1973), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta    metoden   dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev  dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars. Medlem  sedan 1 feb 2012, ffia + bfa  
  • Jegs

I mitt tillbaka klickande passerade jag ju även den andra listan, så jag lägger in den oxå igen så ni som vill föra ihop med den andra, eller hur ni nu vill.. // Jegs

Germany - AMH prov 1 (0,67) AMH prov 2 (0,29) 
    IVF 1 -  10 äggblåsor, fick ut 9 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen, minus
    IVF 2 -  12 äggblåsor, fick ut 8 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen, minus
    IVF 3 -  Pågående behandling, vid första vul  8 äggblåsor.... , fick ut 3 ägg, 2 tillbaka

Vädur78 AMH 0,8 
    IVF 1-  14 äggblåsor- fick ut 12 ägg, 2 befruktade,inget ET pga för mycket fragmentering 
    IVF 2- 16 äggblåsor,fick ut 14 ägg, 4 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité,minus 
    IVF 3-  25 äggblåsor,fick ut 22 ägg,7 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité, minus 
    IVF 4-  26  äggblåsor, fick ut 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen,gravid och barn IVF 5- 8 äggblåsor, 6 ägg, 1 befruktat, inget ET 
    IVF 6- 14 ägg, 4 befruktade,inget ET 
    IVF 7- 9 ägg, 2 befruktade, 1 st 7 cellig tillbaka,minus 
    IVF 8 10 ägg, 2 befruktade,inget ET

Lillamillan AMH prov 1 (2,0) AMH 2 efter ett år (0,69) 
    IVF 1 - 6 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka med bra kvalite, inget till frysen, minus 
    IVF 2 - 4 ägg. 1 befruktat, inget tillbaka, minus 
    IVF 3 - 4 ägg, 1 befuktat, 1 fint tillbaka, minus 
    IVF 4 - 15 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, minus 
    IVF 5 - 7 ägg, 3 befruktade, 2 tillbaka, inget till frysen, minus 
    IVF 6 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, har TD 1/6. 

Jegs AMH 0,1 
    IVF 1 - 2 äggblåsor, var av en såg tom ut = Avbröts.. Inget äggplock :(

Hjärtefröjd AMH 0,9 
    IVF 1 - 16 ägg (24 äggblåsor), 12 befruktade, 1 tvådagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 3 till frysen (minus både vid ET och tre FET) 
    IVF 2 - 17 ägg (22 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tvådagarsodlade tillbaka med okej/bra kvalitet, inget till frysen. (minus) 
    IVF 3 -16 ägg (21 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tredagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 1 till frysen. (minus)
    Jag är lite osäker på antalet äggblåsor, men det har legat över 20 varje gång.

Linn73, AMH 0,84 (var tidigare 0,41, vet inte vad det är idag) 
    IVF 1 - 1 moget ägg, avbrutet 
    IVF 2 - 4 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 1 befruktat, 1 toppembryo tillbaka. Minus 
    IVF 3 - 7 äggblåsor, fick ut 5 ägg. Inget befruktades och ingen ET 
    IVF 4 - 8 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 2 toppembryon tillbaka. Minus 
    IVF 5 - ca 5 äggblåsor, fick ut 5 ägg. 2 toppembryon tillbaka och 1 till frysen. Testar först svagt +, därefter - 
    IVF 6 - ca 7 äggblåsor, fick ut 1 ägg. Ägget befruktade sig inte och ingen ET

Vinterland AMH 0.4 
    IVF 1 - 7 äggblåsor, 4 ägg, 1 befruktat - resulterade i våran son 2009 (långa metoden SU) 
    IVF 2 - 8 äggblåsor, 6 ägg, 2 befruktade, 1 tillbaka, 1 till frysen - mf v 7 FET - minus IVF 2 - 7 äggblåsor, 5 ägg, 2 befruktade, inget till frysen - mf v 6

Poussin, AMH 0,4 
    IVF 1 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo tillbaka. Minus. 
    IVF 2 - 1 ägg, inte befruktat och alltså inget ET. 
    IVF 3 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 medelfina tillbaka. Minus. 
    IVF 4 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo och 1 medel tillbaka. Svagt plus och sen minus. 
    IVF 5 - 8 ägg, 5 befruktade, 2 fina tillbaka och 2 till frysen. Gravid (BF 19/11)

Kattflickan AMH 0,51 
    IVF 1 med PGD-4 ägg, 2 befruktade, 2 friska blastocyster tillbaka, svagt minus, tidigt mf. 

Småsteg, AMH 0.49 (hösten 2010)
    IVF 1 - 3 ägg, 1 befruktat men det klarade sig inte, inget ET (långa metoden), rekommenderad ÄD
    ÄD 1 - donatorn gav drygt 20 ägg, tre fina befruktade, 1 tillbaka, 2 till frysen, gravid, mf v 6/7?

Castor, AMH 0,1, FSH 16 (hösten 2011)
    IVF 1 (vår 2011) - Långa perioden, synaerela och maxdos menopur. Efter 6 veckor avbrutet pga att jag reagerade på nässprayen, sk "flare-up". Blev två "äggblåsor" som visades sig vara cystor (pga nässprayen) och som hindrade menopuren från att verka.
    Under hösten bodde vi i New York och där fick jag DHEA utskrivet som jag åt innan försök två,
    IVF 2 (dec 2011) - korta metoden Fostimon. 5 äggblåsor men endast 1 ägg på äggplock. Ägget utvecklades, 4-celligt tillbaka men testade minus 2 jan 2012. 
    Huddinge ger oss inte fler försök utan vi sätts i äggdonationskö och går adoptionskurs. 
    3 månader senare, 5 april 2012, testar jag positivt - har blivit naturligt gravid! 
    Idag är jag i v. 13 och kub-testet är avklarat och allt ser bra ut. BF 11 dec 2012.

• Jegs
    mariposa skrev 2012-07-25 21:58:52 följande:
    jegs- Det är så fruktansvärt orättvist, blir så ledsen att det inte gått vägen för er med dessa två försök. Allt man skriver låter futtigt i denna situation... Kommer ni att göra fler insättningar eller vad händer härnäst? Vad säger läkarna? Tänk om det kunde bli tredje gången gillt. Jag håller verkligen tummarna för det!Kram

Jag har aldrig skrivit in mig i ngn lista men jag ska göra ett försök nu.
    Mariposa - Vi fick ju en otroligt bra äggskörd och fick (om jag minns rätt) 6 ägg som befruktades och utifrån dessa 2 som inte ville fastna, så har vi nu 4 kvar i frysen.. Och vår plan är väl att beta av dem en efter en... 
    Har inte pratat något direkt med läkarna, allt har som bara sett bra ut osv.. Statistiskt sett så är väl oddsen att de fastnar 30-40%, så oddsen är ju trots allt inte på vår sida.. men utifrån alla 6 så borde man väl kunna slå ihop oddsen så att något ska klamra sig fast får vi hoppas. 

Och välkommen in på listan!
    Trots denna oändliga väntan som tär på mig så fruktansvärt, gläds jag verkligen åt att se att så många av er faktiskt har hamnat under rubriken gravida, trots dåliga odds!
    Hoppas att vi snart är fler..

// Jegs 
  • Jegs
    germany skrev 2012-07-26 07:54:54 följande:
    Jegs - Trist att höra att det inte lyckats för dig / er.
    Men hoppas att frysisarna ger resultat.

En annan sak, då embryon ser fina ut men de vill inte fästa....Har du kollat upp lite eller rättare sagt mkt ang din kropp?
    Har du tagit TSH (sköldkörtelprov) nyligen så att det inte är för högt? Har du fått kolla upp hur din livmoder ser ut så att det inte är några konstigheter där vilket gör att ett embryo omöjligt kan fästa?
    Kollat upp immunogiska prover?
    Har du fått några andra mediciner förutom progestron såsom Trombyl, Prednisolon, Fragmine vid dina insättningar?

Det kan ju vara så att embryon är jättefina men att det är nånting som behöver åtgärdas i din kropp för att du ska kunna ta emot ett embryo och få det att stanna.

Sedan då det har pratats en hel del om DHEA så kan du och andra kika in på en DHEA tråd här på FL där det finns en del solskenshistorier att ta del av från de som lyckats efter att ha ätit DHEA, samt att det är ett bra ställe att ställa frågor och utbyta erfarenheter med varandra. www.familjeliv.se/Forum-7-34/m64062359.html
    Tack för stöd/rekommendationer germany... Jag har ju fått lämna blodprov inför den första insättningen, i maj. Men jag vet inte exakt vad det kollade på då. I övrigt har jag nog inte tagit några prover sedan januari 2011 och då vill jag minnas att TSH och övriga var bra, förutom just AMH.
    Har även ställt frågan någon gång till läkarna om just ev. fysiska fel i livmoder eller där nere, men då sa de att det inte vara något fel iaf...
    Ska kolla upp DHEA-tråden, tack för länk!

// Jegs   
    Inför insättningarna och fram till testdag så har jag ätit Progynon 2mg/3ggr/dag och stoppat in Progesteron vaggiatorer 400 mg/3ggr/dag. Utifrån ultraljuden vid insättningarna har slemhinnan varit stor fet och fin, så som sagt allt har sett bra ut...  
  • Jegs
    germany skrev 2012-07-26 13:17:36 följande:
    Jegs - Börja med att kolla upp lite av de förslag jag angav här ovan. Vågar du lita på det läkarna säger utfirån ultraljud? Dvs att det inte är något fel? Allt kan man inte se endast på ultraljud.
    Att slemhinnan är tjock och fin är ju bra Glad, men allt hänger inte bara på den....då skulle nog många av oss vara gravida för länge sen.
    .................
    Ja, germany jag ska följa upp genemot Huddinge och försöka begära att få ta om prover och HSG röntgen låter ju även intressant samt ev. medicinering med kortison.. De har dock sommarstängt nu så jag får hålla mig till den 6:e.

Hittade fram till  www.femalebalanceshop.com och har beställt ProgesterAll® progesteronkräm och Ägglossningstest - salivtest, så får jag ägna mig åt lite hemmaförsök av olika slag.. Här emellan allt annat..

// Jegs 
  • Jegs
    Solsi skrev 2012-07-28 04:33:38 följande:
    Hej.. Vad bra en tråd som passar mig Jag ska göra IVF i höst för har inga äggledare kvar.. Men fick även veta av läkaren att mitt amh är lågt . Tyvärr så blev det sommaruppehåll just när utredningen för IVF blev klar så jag väntar på kallelsen och hoppas att äggreserven inte är helt slut då.
    Jag har hörde talas om agnus cactus att det kunde öka fertilitet... Så nu har jag köpt det... Men lite osäker så tänkte höra om någon här har provat och om det var bra eller dåligt? Kan amh värdet höjas med agnus cactus? Mvh
    Jag har inte testat agnus castus "munkpeppar". är väl samma tror jag... men iaf så har jag hört att det är bra för att öka/behålla fertilitetsnivån. Bra att du nämnde det, ska oxå köpa det! 

// Jegs 
  • Jegs
    Härligt att höra om din graviditet Vitanova, den ger mig hopp!

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN {#emotions_dlg.flower} 

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74,      (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1  avbrutet.       Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2,  två       embryon.   TD 23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Poussin (1977), AMH 0,4. IVF5 med immunobehandl & korta protokollet, Puregon 300 enh. gav 8 ägg. Emsie83 (28 år) AMH 0,54, IVF1, långa protokollet med puregon/suprecur 250 enh, gav 11 ägg- två till frysen.¨ Hope7801 (33år) AMH 0,6, IVF4/ICSI långa protokollet suprecur/puregon 450 enh. 8 ägg, 2 till mig och 2 till frysen. BF 28/11 Rocktroll (27 år), AMH 0,43, IVF 3. Korta metoden menopur, 3 ägg befruktade ägg varav ett var bra som jag fick tillbaks 14/3, TD 1/4. BF 2/12 pp08 (41år) Korta metoden menopur, 10 ägg, 5 befruktade, 2 till mig och 3 till frysen, BF 03/12 Castor (född april-75). 2 misslyckade IVF-behandlingar, #1 långa protokollet menopur 450, avbrutet, #2, korta protokollet Fostimon (högsta dosen), 5 äggblåsor men endast 1 ägg dock 10-poängare men minus. Får ej göra fler IVF-försök pga resultaten och mina värden (amh 0,1, fsh 18). Spontant gravid. Tog test för att jag mådde konstigt och min mens inte kom. Starkt plus 5/4, BF 20/11 eller 6-8/12. VUL 26 april.  Ciara (41 år), AMH 0,43. FSH 11. IVF 1. Korta metoden, Gonal f. 3 äggblåsor, fick ut 2 ägg som befruktades och återfördes. TD 29/3, positivt. VUL 16/4 visade ett pickande hjärta. BF dec 2012. Vädur78, AMH 0,8, IVF nr 9(5 för syskonförsök) Plus 11/6, vul 5/7 2 st pickande hjärtan BF 20130220 Vitanova: AMH 0,2 (33 år) gjort 3 ivf:er varav endast ett ledde till ET med ett dåligt ägg som blev minus. Spontangravid efter medicinering med DHEA! BF mars 2013. Senaste rev. 20120728

Väntar på nytt försök:

Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. IVF hos CFC. eller (40 år), AMH 0,5. väntar på IVF nr 3 på CFC, kanske i maj? Anemon 39 år, AMH 0,467 ( men det är två år sedan....) måååånga ICSI. Kollar nu med CFC.

Sprayar:

Sprutar:

Linn73 (1973), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP 30/4..

Planerat ÄP/ET/FET:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. IVF 4 (Födde son på IVF 3) Plock 12/3 8 ägg. ET 14/3, Långa protokollet Menopur 450 enh.
    Ruvar: VASL  (39 år), AMH 0,5 .IVF 1. Korta metoden 450 e menopur+ pregnyl.   svårstimulerad och fick bara 2äggblåsor . ET  två 2-dagars embryon 14  Mars.

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    Senast rev. 2012-07-24  Nelle  (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Har gjort   tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (1973), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta metoden dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars.

Väntar ÄD-start:

ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i  landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator Mariposa (född 78) amh 0.16, fsh 12. Avbrutet ivf-försök april 2012. Går vidare med ÄD på klinik i Spanien. (2012-07-25)

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    Senast rev. 2012-07-24 
    Linn73 (1973), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta    metoden   dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev  dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars. Medlem  sedan 1 feb 2012, ffia + bfa
  • Jegs

Hej,
    Var länge sedan jag skrev och har inte heller hängt med i allas era inlägg.

Vill bara berätta att vi är med barn via ÄD! Tredje gången gilt!
    Är i vecka 8, så går allt vägen så tittar den ut i början/mitten på juni. 

Verkligen en overklig känsla att få det första positiva utslaget på grav.testet... vi har aldrig kommit så lång tidigare. Sedan följde testande var och varannan dag bara för att... 
    Sedan ficka jag lite blödning vilket innebar en oro som jag aldrig tidigare upplevt, äntligen så nära men så skiter det sig... Men sedan fick vi komma till sjukhuset och göra ett ultraljud, och då såg vi den lila skrutten och kunde ana ett hjärta som tickade.. Detta var förra fredagen.
    Nu försöker vi inte oroa oss, utan tar det lugnt och väntar till att börja med till vecka 12-13, då det bör vara lite säkrare att allt ska gå vägen. 
    Är så otroligt glad att vi har kommit så här långt! 

Kram till er alla // Jegs

• Jegs
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN {#emotions_dlg.flower} 

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74,      (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1  avbrutet.       Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2,  två       embryon.   TD 23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Poussin (1977), AMH 0,4. IVF5 med immunobehandl & korta protokollet, Puregon 300 enh. gav 8 ägg. Emsie83 (28 år) AMH 0,54, IVF1, långa protokollet med puregon/suprecur 250 enh, gav 11 ägg- två till frysen.¨ Hope7801 (33år) AMH 0,6, IVF4/ICSI långa protokollet suprecur/puregon 450 enh. 8 ägg, 2 till mig och 2 till frysen. BF 28/11 Rocktroll (27 år), AMH 0,43, IVF 3. Korta metoden menopur, 3 ägg befruktade ägg varav ett var bra som jag fick tillbaks 14/3, TD 1/4. BF 2/12 pp08 (41år) Korta metoden menopur, 10 ägg, 5 befruktade, 2 till mig och 3 till frysen, BF 03/12 Castor (född april-75). 2 misslyckade IVF-behandlingar, #1 långa protokollet menopur 450, avbrutet, #2, korta protokollet Fostimon (högsta dosen), 5 äggblåsor men endast 1 ägg dock 10-poängare men minus. Får ej göra fler IVF-försök pga resultaten och mina värden (amh 0,1, fsh 18). Spontant gravid. Tog test för att jag och starkt plus 5/4, BF 15/12-2012. Väntar en pojke! OBS! Åt mikroniserat DHEA 75 mg/dag från 15 sept - 19 dec 2011. Blev antagligen gravid 19-22 mars 2012, dvs 3 månader senare. Ciara (41 år), AMH 0,43. FSH 11. IVF 1. Korta metoden, Gonal f. 3 äggblåsor, fick ut 2 ägg som befruktades och återfördes. TD 29/3, positivt. VUL 16/4 visade ett pickande hjärta. BF dec 2012. Vädur78, AMH 0,8, IVF nr 9(5 för syskonförsök) Plus 11/6, vul 5/7 2 st pickande hjärtan BF 20130220 Vitanova: AMH 0,2 (33 år) gjort 3 ivf:er varav endast ett ledde till ET med ett dåligt ägg som blev minus. Spontangravid efter medicinering med DHEA! BF mars 2013. Senaste rev. 20120728 Kattflickan (37 år), AMH 0,51 , IVF med PGD nr 2, (8 ägg, 6 befruktade, 2 friska), BF 16 mars 2013 Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. - Adoptionskö Adoptionscentrum  f. Juli 2011, Äggdonation - Fick 6 kanonbra ÄD-embryon, maj 2012 - 2 misslyckade insättningar, men tredje gången gilt fastnade en liten skrutt. BF 11 juni 2013.Senast rev. 2012-11-22

Väntar på nytt försök:

Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. IVF hos CFC. eller (40 år), AMH 0,5. väntar på IVF nr 3 på CFC, kanske i maj? Anemon 39 år, AMH 0,467 ( men det är två år sedan....) måååånga ICSI. Kollar nu med CFC. Missne 41 år, AMH 0,6 (2012), FSH 17 (flera år sen). Mååånga IVF. Nytt IVF september i Falun. Äter DHEA sen 4 juli.

Sprayar:

Sprutar:

Planerat ÄP/ET/FET:

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Nelle  (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Har gjort   tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (1973), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta metoden dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars.

Väntar ÄD-start:

ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i  landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator Mariposa (född 78) amh 0.16, fsh 12. Avbrutet ivf-försök april 2012. Går vidare med ÄD på klinik i Spanien. (2012-07-25)

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Linn73 (1973), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta    metoden   dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev  dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars. Medlem  sedan 1 feb 2012, ffia + bfa
  • Jegs

Hej allihopa!

Vår skrutt i magen är nu 11 veckor och förra veckan på 10 veckorsdagen var vi på ultraljud och fick med oss denna bild hem. Overkligt men väldigt roligt... den var då ca 3 cm lång...

Då jag haft lite blödningar och varit generellt väldigt orolig så fick vi träffa läkare och göra detta ultraljud direkt efter vårt första möte på mödravårdscentralen. Att se denna skrutt levande i min mage gjorde verkligen att jag nu börjar slappna av och mår mycket bättre...

Forts. följer... // Jegs

• Jegs
    Hannah8401 skrev 2012-11-21 09:14:34 följande:
    Tack för all peppning.
    Men känner ni någonsin någon riktig lycka nu för tiden? Jag minns innan detta, så var jag väldigt glad, alltid, och gladde mig till det mesta. Men nu.... neeejj:(

Är det någon av er som har tänkt gå för adoption med en gång? Chansen att det tar sig med ett donerat ägg är ju inte 100, men om man adopterar får man iaf garanterat ett barn? Hur tänker ni? För mig vet jag inte om det skulle vara ekonomiskt möjligt att pröva med äggdonation flera gånger, men adoption, då får man lite tid på sig att spara ihop pengar. Men min man vill inte ställa sig i adoptionskö än:( Han vill prova allt annat innan, fattar inte det, han har sagt att han vill adoptera även om vi skulle få egna barn för det finns så många barn där ute i världen som behöver ett bättre hem.
    Tar ni progesteronprov ibland för att se om ni har ägglossning?
    Hannah8401 - jag tycker absolut att ni ska ställa er i adoptionskö omg! Jag vet mycket väl att det tar tid att mentalt ställa in sig i det alternativet men när vi väl gjorde det och ställde oss i kö sommaren 2011 så insåg vi samtidigt att kötiden är otroligt lång, framför allt om man vill ha ett mindre barn... När vi nu ca 1,5 år senare har hunnit gå igenom både adoptionskurs och medgivandeutredning så har vi hunnit bli mentalt helt inställda på att adoptera. och även om vi nu är gravida och kötiden nu känns ganska passande, så känns det som att vi en dag vill adoptera.

Det finns så många barn som på samma sätt som vi längtar efter barn oxå längtar efter föräldrar..

Att ställa sig i kö hos någon av adoptionsförmedlingarna kostar ett par tusen/år och det tycker jag de är värt, och jag hade gärna velat att någon sa till mig där från början 2009, när vi fick första beskedet om mina svårigheter att få biologiska barn, att ställ er i kö som en backup... Blir det ingen adoption i framtiden så skänker ni om inte annat lite pengar till en organisation som hjälper barn utan sina biologiska föräldrar... 

// Jegs 
  • Jegs

Och till er alla andra...

Det känns jätte trist att läsa att det varit en hel del misslyckande det sista och jag vet att det bara känns skit... 

Och ja, det är skit och så orättvist att det går så lätt för de flesta men inte för just oss... Jag har stundvis varit så otroligt ledsen, men oxå tillåtit mig att vara så ledsen. Min mamma har alltid tröstat mig som liten med att säga "- gråt ut" och just det tror jag är otroligt viktigt för att inte hålla inne med sina känslor som då bara byggs upp och blir ännu större inombords... Där efter brukar man på något vis klara att kravla sig upp och finna ny energi... 

Kram kram och lyckat till!

Jag är inte inne här på forumet speciellt ofta längre, men ni som har varit med mig sedan jag gjorde inträde här har verkligen betytt otroligt mycket... när man bara fått detta negativa besked om lågt AMH, så kommer sedan alla dessa frågor och där har ni verkligen hjälpt mig med både svar och framför allt stöd och insikt i att jag faktiskt inte är själv i situationen.... 

// Jegs 

• Jegs

Hej allihopa!
    Har läst lite då och då och både noterat några graviditeter och några nya som kommit till i tråden.. Grattis och välkomna... 

Vår graviditet går framåt, är i vecka 20 nu så i princip halvvägs, känns helt galet.
    Var på ultraljud i måndags och fick återigen se vår lilla "Skrutt" som nu mer och mer börjar se ut som en minimänniska.. Det var fantastiskt att se den röra på sig. Väntar med spänning på att jag oxå ska känna att den rör på sig, kan inbilla mig i bland men inte helt säker. 

I övrigt mår jag jätte bra, lite januaritrött som alla andra bara.. :) 

// Jegs

• Jegs

Germany - Den första tiden under graviditeten gick otroligt långsamt, troligtvis för att jag var så orolig för att allt skulle skita sig.. Tacksam för de UL som vi fick göra redan i vecka 7

• Jegs

Hej, Jag följde denna tråd, 2011-2012 och det är "roligt" att se att den fortfarande är levande... Vet inte om några av er "gamlingar" är kvar men hursomhelst så kan jag bara säga till er alla att "den som väntar på något gott..." På midsommarafton föddes vår efterlängtade son, efter 5 år av längtan, tårar och förtvivlan. Och även om jag mycket väl vet att väntan är förfärlig, så var den som bortblåst när han väl var hos oss. Och jag har sedan dess bara njutit av denna lilla kille. Mitt amh är i princip obefintligt, så vår lilla kille kom till via ÄD. Och visst tänker jag på det i bland, men bara med känslan av att det inte spelar någon som helst roll! Han är perfekt och han är min son. Han blir 8 månader nästa vecka och vi har minskat ner ammandet en hel del, men så snart han är nöjd utan bröstet så kommer vi försöka med syskon. Vi har tre embryon kvar i frysen. Vill ingen av de fastna så hoppar vi på adoptionsprocessen som vi var mitt uppe i när vi ist plussade. Jag har skrivit det förr, men för er som är nya. Ser ni adoption som ett tänkbart alternativ i framtiden, så gå med i någon av adoptionsförmedlingarna! Väntetiderna för adoption är många år... När vi "accepterade" adoption som ett alternativ så hade vi redan försökt i tre år och jag höll på att gå åt när jag då fick höra att vi nog måste räkna med ytterligare 4-5 år, om vi önskar ett yngre barn utan särskilda behov.. Nu lyckades vi dock som sagt via ÄD, men vi står fortfarande kvar i adoptionskön och skulle det inte bli aktuellt med adoption för oss i framtiden, så ser jag den kostnaden som ett bra bidrag för deras verksamhet.. Lycka till alla kämpare! // Jegs

- Den som väntar på något gott...!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH